AnonymBruker Skrevet 4. april #1 Skrevet 4. april Jeg bruker lifesum-appen for å forbedre kostholdet mitt. Appen sier jeg skal ha 1096 kalorier per dag (er liten og lett). Med så lite kalorier, så er det utfordrende for meg å nå målene for karbohydrater og protein. Trenger tips til mat med ekstra mye karbohydrater og protein, men med lite kalorier. Trener hver dag, og legger treningen i appen, slik at jeg får 150 - 200 ekstra kalorier. Drikker protein-drikk daglig. Anonymkode: b5568...66b
AnonymBruker Skrevet 4. april #2 Skrevet 4. april Litt ekstra info.: Har byttet ut brødskiver med rugsprø, spiser 1 egg hver dag, en del frukt/bær, mye grønnsaker til middag. Anonymkode: b5568...66b
Kygos Skrevet 4. april #3 Skrevet 4. april Det du spør om er litt motstridende. Ekstra mye næringsinnhold betyr høy energitetthet som igjen betyr mange kalorier. Du bør fokusere på mat med lav energitetthet, slik at det blir lettere å holde seg til dagsmålet. Frukt, grønt, magert kjøtt (kylling, hvit fisk, karbonadedeig), magre meieriprodukter. Potet er et eksempel på mat med lav energitetthet.
AnonymBruker Skrevet 4. april #4 Skrevet 4. april Kygos skrev (45 minutter siden): Det du spør om er litt motstridende. Ekstra mye næringsinnhold betyr høy energitetthet som igjen betyr mange kalorier. Du bør fokusere på mat med lav energitetthet, slik at det blir lettere å holde seg til dagsmålet. Frukt, grønt, magert kjøtt (kylling, hvit fisk, karbonadedeig), magre meieriprodukter. Potet er et eksempel på mat med lav energitetthet. Takk for svar ☺️ Ja, vet at det jeg spør om er litt håpløst. Takk for tips om potet ☺️ Anonymkode: b5568...66b
AnonymBruker Skrevet 5. april #5 Skrevet 5. april Selv om du er liten og lett er under 1200 kalorier generelt en dårlig ide. Har du satt et for aggresivt mål på hvor fort du vil gå ned i vekt? Dersom du er bestemt på å gå så lavt burde du lage en plan i samarbeid med profesjonelle i helsevesenet slik at du får oppfølging i den perioden du følger diettplanen. Anonymkode: ea8b1...581
Daisy-love Skrevet 5. april #6 Skrevet 5. april Forstår det sånn at det blir 12-1300 kalorier til sammen, men det er enda litt lavt, men jeg vet hvordan det er å være liten og nett 😉 Bare pass på å nå dette 💚 Spiser du alt? Protein er jo ting som egg, mager cottage cheese og kesam, rent og mager kjøtt har heller ikke så mye kalorier. Bønner og linser har både karbohydrater og proteiner, samt fiber. Potet, søtpotet og banan, er magert, men karbohydratrikt. Mango har litt mindre kalorier enn banan, men en del karbohydrater der også. Har du vurdert havregrøt med litt chiafrø, cottage cheese eller egg i, og noe grønt i? Jeg bruker selv chiafrø, havrefiber, proteinpulver, deler av en fryser banan, og kanel, samt blomkål, eller revet squash eller gulrot i. Har bittelitt peanøttsmør på toppen, utenom masse bær og litt fryst mango. Får dekket veldig mye forskjellig på den måten. Jeg har litt ting jeg ikke tåler, inkludert melk, ellers hadde jeg brukt cottage cheese. Jeg spiser mye grønnsaker ellers, og fyller godt opp med det, men har en solid frokost siden jeg er mest glad i det. Elsker havregrøt, og at jeg kan tilpasse etter hvilke mål og behov jeg har.
AnonymBruker Skrevet 5. april #7 Skrevet 5. april 1 gram karbohydrat= 4 kcal, 1 g protein= 4 kcal, 1g fett= 9kcal , 1 g alkohol = 7kcal. Har du betalversjonen? Da kan du justere makro selv. Det er vanlig å spise 40:40:20 (karb, prot, fett) men man kan justere dette hvis man responderer bedre på en annen fordeling. Så, hadde jeg lagt inn 1300 kcal og ikke telt med trening. Det er generelt dumt å gjette kalorier fra trening da det er vanskelig å måle. Hvis man har et fast antall kalorier man spiser så kan man vurdere etter resultatene over en viss tid hvis man burde justere opp/ned på det. Det er enklere å telle kalorier i mat til tross for at det ikke er 100% riktig heller. I Norge er det lov å merke produkter med et visst slingringsmonn i antall kalorier. Så, det som logges blir aldri 100%, men det er resultatet over tid som er viktig å se på. Anonymkode: 1365e...01a
AnonymBruker Skrevet 5. april #8 Skrevet 5. april Du kan forresten be chat gpt å utarbeide en plan for deg. Du mater den med dine matpreferanser og kcal og makros så får du forslag på kostplan. Anonymkode: 1365e...01a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå