Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet på p-piller fredag 7. mars. 10-16 mars hadde jeg bortfallsblødningen.

I går testet jeg positiv på 3 ulike tester. Altså 3. april. 27 dager siden jeg stopper på p piller.

Jeg aner ikke hva syklusen min er eller hvor lang den er da jeg har gått på p piller siden jeg var 14.

Er det noen som kan fastslå en ca termindato?

Skal jeg allerede nå ta kontakt med jordmor?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man regner fra første dag i siste menstruasjon frem til du får en ny terminfastsettelse på ultralyd, så du trenger ikke bekymre deg. 

Beregnet termindato blir 18. desember med 10. Mars som første dag i siste mens. :)

Gratulerer! 

På kommunens side der jeg bor står det at man ikke skal ta kontakt med jordmor før man er 8 uker på vei og at første kontroll uansett tas hos fastlegen her, så jeg var hos fastlegen da jeg var 6 uker på vei for blodprøver og henvisning til tidlig ultralyd. Så du må gjerne søke opp jordmortjenesten i din kommune og se om det står noe på nettet om det. Hvis det ikke står noe gjør det ingenting å ta en telefon og høre. Noen får alle kontroller hos jordmor hvis de ønsker det, men det er ikke alle steder som har bemanning til det dessverre. 

Anonymkode: ed481...465

Skrevet

Gratulerer! 😊

Enig med hun over, første dag i siste mens er 10. mars. Hvis du bruker kalkulatorer på nett, legg inn 28 dagers syklus. Selv om du ikke vet sykluslengden din, tipper jeg 28 dager er ganske nærme uansett ettersom du har testet positivt relativt tidlig. Du har jo testet positivt på syklusdag 25.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kontaktet jordmor når jeg fikk positiv test fordi den første kontrollen er i uke 8-9. Greit å ha kontaktet tidlig da de kan ha lange ventelister 

Anonymkode: f05a3...8bf

Skrevet

Hvor mange uker regner jeg da som på vei i dag?

AnonymBruker
Skrevet

Prøv en terminkalkulator 😀

Anonymkode: f0a66...be5

AnonymBruker
Skrevet

Du får termin på ultralyd. +/- noen dager spiller ikke noen rolle så tidlig i graviditeten. 

Anonymkode: 94405...df6

AnonymBruker
Skrevet

Enig med de over. Hvis du vil kan du ta en clearbluetest med ukeindikator, som viser antall uker etter eggløsning. Men de er ikke veldig nøyaktige, og her er det jo begrenset hvor langt på vei du sannsynligvis kan være :)

Anonymkode: 6690c...a96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...