AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:34 #21 Del Skrevet fredag kl 10:34 KallePils skrev (14 minutter siden): Hvor mange prosent av voldtekter av menn, begått av kvinner, ender i dom? Det er ikke mulig å ha tall på dette, da de aller fleste voldtekter i Norge og verden ikke blir anmeldt. Av de få voldtektene som bli anmeldt, ender 1 av 10 saker med fellende dom. 90% ender altså uten dom. I Norge anslås det at 1 av 5 kvinner har vært utsatt for voldtekt minst en gang. Bare en av ti som opplever overgrep/voldtekt søker hjelp (Amnesty). Det er ulike anslag for hvor mange menn som opplever overgrep eller voldtekt. Tallene rangerer fra cirka 3-11% i følge Bufdir. Voldtekt er altså en kriminalitet som i hovedsak rammer kvinner. Det betyr ikke at overgrep mot menn ikke er like alvorlig, men omfanget er mye mindre. I likhet med kvinner, anmelder de færreste menn overgriperen sin. De fleste som har voldtatt noen, uavhengig om det er mann eller kvinne som er voldtatt, vil gå fri. Anonymkode: 5b6bc...11b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:37 #22 Del Skrevet fredag kl 10:37 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke mulig å ha tall på dette, da de aller fleste voldtekter i Norge og verden ikke blir anmeldt. Av de få voldtektene som bli anmeldt, ender 1 av 10 saker med fellende dom. 90% ender altså uten dom. I Norge anslås det at 1 av 5 kvinner har vært utsatt for voldtekt minst en gang. Bare en av ti som opplever overgrep/voldtekt søker hjelp (Amnesty). Det er ulike anslag for hvor mange menn som opplever overgrep eller voldtekt. Tallene rangerer fra cirka 3-11% i følge Bufdir. Voldtekt er altså en kriminalitet som i hovedsak rammer kvinner. Det betyr ikke at overgrep mot menn ikke er like alvorlig, men omfanget er mye mindre. I likhet med kvinner, anmelder de færreste menn overgriperen sin. De fleste som har voldtatt noen, uavhengig om det er mann eller kvinne som er voldtatt, vil gå fri. Anonymkode: 5b6bc...11b Vil også legge til at det som hovedregel er menn som begår voldtekt. Både mot menn og kvinner. Det vil si at statistisk sett er det mer sannsynlig at en mann vil oppleve å bli voldtatt av en annen mann, dersom han blir utsatt for voldtekt. Anonymkode: 5b6bc...11b 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:43 #23 Del Skrevet fredag kl 10:43 Dette er bare en tulletråd, kjenner igjen skrivemåten din. Anonymkode: eeec9...8b5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet fredag kl 10:44 #24 Del Skrevet fredag kl 10:44 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vil også legge til at det som hovedregel er menn som begår voldtekt. Både mot menn og kvinner. Det vil si at statistisk sett er det mer sannsynlig at en mann vil oppleve å bli voldtatt av en annen mann, dersom han blir utsatt for voldtekt. Anonymkode: 5b6bc...11b Ble f.eks en eneste kvinne dømt for voldtekt av en mann i hele fjor? Selvsagt mulig, men jeg finner ikke et eneste tilfelle. Og det er jo noe man ville forvente finne å omtale av i media? Endret fredag kl 10:45 av KallePils Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:47 #25 Del Skrevet fredag kl 10:47 KallePils skrev (Akkurat nå): Ble f.eks en eneste kvinne dømt for voldtekt av en mann i hele fjor? Selvsagt mulig, men jeg finner ikke et eneste tilfelle. Og det er jo noe man ville forvente å omtale av i media? Det har ikke jeg oversikt over, men du står helt fritt til å benytte Lovdata for å gå gjennom dommene. Voldtekt nevnes sjelden i media, uavhengig av om det begås av kvinner eller menn. At voldtektssaker blir nevnt i medier er et unntak, og ikke regelen. Anonymkode: 5b6bc...11b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet fredag kl 12:29 #26 Del Skrevet fredag kl 12:29 KallePils skrev (1 time siden): Ble f.eks en eneste kvinne dømt for voldtekt av en mann i hele fjor? Selvsagt mulig, men jeg finner ikke et eneste tilfelle. Og det er jo noe man ville forvente finne å omtale av i media? Ble kvinner anmeldt da? Er vanskelig å bli dømt, om man ikke anmelder. Og dessverre, er det alt for få menn som anmelder kvinner fordi de blir latterliggjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet fredag kl 12:36 #27 Del Skrevet fredag kl 12:36 SlemUlv skrev (1 minutt siden): Ble kvinner anmeldt da? Er vanskelig å bli dømt, om man ikke anmelder. Og dessverre, er det alt for få menn som anmelder kvinner fordi de blir latterliggjort. Tema var vel rettssikkerhet, og kvinner har da i realiteten bortimot carte blanche på å antaste menn på det groveste uten å risikere noe som helst? Har selv hatt uniformert jobb i studietiden, blant til dels berusede damer, og det er ganske komisk hvor lite kollektiv selvinnsikt kvinner har når det kommer til egen adferd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:41 #28 Del Skrevet fredag kl 12:41 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kom på ho hadde en type og unger Anonymkode: 92b9a...253 Når kom du på dette? Anonymkode: 06411...49d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet fredag kl 12:42 #29 Del Skrevet fredag kl 12:42 KallePils skrev (4 minutter siden): Tema var vel rettssikkerhet, og kvinner har da i realiteten bortimot carte blanche på å antaste menn på det groveste uten å risikere noe som helst? Har selv hatt uniformert jobb i studietiden, blant til dels berusede damer, og det er ganske komisk hvor lite kollektiv selvinnsikt kvinner har når det kommer til egen adferd. Det har menn og, siden kun 1 prosent av voldtekter ender med fellende dom. I tillegg blir kvinnen gjerne latterliggjort og hånet i rettssaken, da retten er mer interessert i hennes skitne undertøy enn saken. Se for eksempel rettens begrunnelse her: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/voldtekt-frifunnet-frifunnet-for-massevoldtekt-i-oslo/13090885/ Her ble mennene frifunnet fordi retten mener offeret er ei hore. Nei, vi har verken carte blanche eller rettssikkerhet, vet du. Jeg har selv aldri anmeldt overgrep begått mot meg, i frykt for å bli stemplet som hore i retten. På den tiden var jeg 15 år. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
draug 75 Skrevet fredag kl 12:43 #30 Del Skrevet fredag kl 12:43 Tulletråd eller ikke: problemstillinga kan dessverre være reell nok... Både menn og kvinner kan gjøre ting i fylla de ikke ville gjort edru, inkludert det å pule noen. Så kan man spørre seg om hvordan samtykkekompetansen slår inn. Begge kan påberope seg at de ikke ville begått samleie med den andre edru, og begge kunne si de var for fulle til å vurdere hvor samtykkekompetent den andre var. Når det gjelder det siste, så har man jo sjøl satt seg i en situasjon der man ikke kan vurdere (jf. de som setter seg i bilen i fylla og påstår at de var utilregnelige i gjerningsøyeblikket: de blir dømt, fordi de har sjøl satt seg i utilregneligheten) og da er det ingen unnskyldning. Så hvem voldtok hvem? Spør litt rundt, og du vil fort finne mannfolk som vet utmerket godt hva ølbriller er for noe. Og du finner nesten like fort finne noen som har opplevd det at det har kommet ei og kasta seg over han, ei som det - når man skal være ærlig med seg sjøl dagen derpå - aldri verden hadde vært aktuelt å pule om man hadde vært ved sine fulle 5. Det er ingen som synes synd på han for det. (Og det kan man jo på ett vis forstå). Men hva med hun som kasta seg over han da... Hun blir kåt i fylla og er ikke så nøye på det da. Men dagen derpå osv.... Tenk over det her sjøl. Så er hun et offer hun over, og han er overgriper. Det er slik, det er ikke noe å diskutere. Jeg merker jeg også mener det. Men hvorfor er han i strid med samtykke, og ikke hun? Hun har jo faktisk vært mer aktiv enn han har vært, han har spist det han fikk servert. Jeg tror poenget mitt er at det er lite hjelp i å komme etterpå og skulle ha noen, straffedomstoler, storebrødre eller betalte bøller, til å hevne noe man angrer på. Har man pult, så har man pult, og om man angrer, så blir man ikke upult av om den man pulte med blir straffet. (legg merke til: Her er jeg ikke inne på det som har med trusler, tvang, skremming - det å harve over noen som ikke kan sette seg i motverge og slikt) Og vi menn må bare begrense inntaket så vi holder innafor vurderingsevne. Stapp ikke kuken i galskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet fredag kl 12:44 #31 Del Skrevet fredag kl 12:44 draug 75 skrev (Akkurat nå): Tulletråd eller ikke: problemstillinga kan dessverre være reell nok... Både menn og kvinner kan gjøre ting i fylla de ikke ville gjort edru, inkludert det å pule noen. Så kan man spørre seg om hvordan samtykkekompetansen slår inn. Begge kan påberope seg at de ikke ville begått samleie med den andre edru, og begge kunne si de var for fulle til å vurdere hvor samtykkekompetent den andre var. Når det gjelder det siste, så har man jo sjøl satt seg i en situasjon der man ikke kan vurdere (jf. de som setter seg i bilen i fylla og påstår at de var utilregnelige i gjerningsøyeblikket: de blir dømt, fordi de har sjøl satt seg i utilregneligheten) og da er det ingen unnskyldning. Så hvem voldtok hvem? Spør litt rundt, og du vil fort finne mannfolk som vet utmerket godt hva ølbriller er for noe. Og du finner nesten like fort finne noen som har opplevd det at det har kommet ei og kasta seg over han, ei som det - når man skal være ærlig med seg sjøl dagen derpå - aldri verden hadde vært aktuelt å pule om man hadde vært ved sine fulle 5. Det er ingen som synes synd på han for det. (Og det kan man jo på ett vis forstå). Men hva med hun som kasta seg over han da... Hun blir kåt i fylla og er ikke så nøye på det da. Men dagen derpå osv.... Tenk over det her sjøl. Så er hun et offer hun over, og han er overgriper. Det er slik, det er ikke noe å diskutere. Jeg merker jeg også mener det. Men hvorfor er han i strid med samtykke, og ikke hun? Hun har jo faktisk vært mer aktiv enn han har vært, han har spist det han fikk servert. Jeg tror poenget mitt er at det er lite hjelp i å komme etterpå og skulle ha noen, straffedomstoler, storebrødre eller betalte bøller, til å hevne noe man angrer på. Har man pult, så har man pult, og om man angrer, så blir man ikke upult av om den man pulte med blir straffet. (legg merke til: Her er jeg ikke inne på det som har med trusler, tvang, skremming - det å harve over noen som ikke kan sette seg i motverge og slikt) Og vi menn må bare begrense inntaket så vi holder innafor vurderingsevne. Stapp ikke kuken i galskap. Jeg drikker veldig lite alkohol. Hele livet har jeg vært veldig påpasselig å ikke flørte/ha sex med fulle menn. Nettopp med tanken på at jeg ikke VET om de forstår hva de gjør. Når jeg er edru og mannen er full, blir det ulikevekt. Jeg som er edru burde da ta et steg tilbake og la være. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:47 #32 Del Skrevet fredag kl 12:47 KallePils skrev (7 minutter siden): Tema var vel rettssikkerhet, og kvinner har da i realiteten bortimot carte blanche på å antaste menn på det groveste uten å risikere noe som helst? Har selv hatt uniformert jobb i studietiden, blant til dels berusede damer, og det er ganske komisk hvor lite kollektiv selvinnsikt kvinner har når det kommer til egen adferd. Menn er vel de som i aller høyest grad kan antaste kvinner uten å bli dømt for det, noe mange dessverre også gjør. Så klart fins det mange ekle, innpåslitne og voldelige kvinner. Men andelen av menn som oppfører seg slik, er mye høyere enn hos kvinner. På generelt grunnlag trenger verken kvinner eller menn å være redd for å bli dømt for overgrep, da de fleste overgripere uansett går fri. Men premisset ditt om at kvinner i større grad enn menn har carte blanche på overgrep, det er ikke korrekt. Anonymkode: 5b6bc...11b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet fredag kl 12:54 #33 Del Skrevet fredag kl 12:54 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Menn er vel de som i aller høyest grad kan antaste kvinner uten å bli dømt for det, noe mange dessverre også gjør. Så klart fins det mange ekle, innpåslitne og voldelige kvinner. Men andelen av menn som oppfører seg slik, er mye høyere enn hos kvinner. På generelt grunnlag trenger verken kvinner eller menn å være redd for å bli dømt for overgrep, da de fleste overgripere uansett går fri. Men premisset ditt om at kvinner i større grad enn menn har carte blanche på overgrep, det er ikke korrekt. Anonymkode: 5b6bc...11b I tillegg har en mann større mulighet til å få en kvinne til å stoppe, enn andre veien. Min mann er ca. 5 ganger så sterk som meg. For ham hadde det vært null problem å dytte vekk en innpåsliten dame på min størrelse og med min styrke. For meg hadde det vært UMULIG å dytte vekk en mann på hans størrelse og med hans styrke, hvis denne mannen hadde trengt meg opp i et hjørne. Jeg hadde ikke hatt en sjanse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:57 #34 Del Skrevet fredag kl 12:57 Har hun sagt hun skal anmelde det? Uansett, folk må slutte å ha sex når de ikke er i forhold. Det er tryggest og best for alle. Tilfeldig sex fører så mye negativt med seg. Anonymkode: 524f9...a8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet fredag kl 13:50 #35 Del Skrevet fredag kl 13:50 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Har hun sagt hun skal anmelde det? Uansett, folk må slutte å ha sex når de ikke er i forhold. Det er tryggest og best for alle. Tilfeldig sex fører så mye negativt med seg. Anonymkode: 524f9...a8c Neida.. jeg har bare opplevd positive ting med fremmede kvinner.. Ingen ONS vel og merke.. Alt i alt.. I samtykkeloven er det oppførselen som gjelder, uansett om det er vennskap, samtykke og sex. Og hadde jeg ikke hatt oppførsel, har jeg heller ikke hatt så mange venner🥰 Og jeg er nok ikke alene.. som synes det er tryggest, og best å være singel🤭 Synes faktisk det var på tide å heve straffen for voldtekt til 6 år.. For oss "normale" betyr det ingen endring, vi må ha fremdeles ha samtykke👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet fredag kl 14:18 #36 Del Skrevet fredag kl 14:18 KallePils skrev (1 time siden): Tema var vel rettssikkerhet, og kvinner har da i realiteten bortimot carte blanche på å antaste menn på det groveste uten å risikere noe som helst? Har selv hatt uniformert jobb i studietiden, blant til dels berusede damer, og det er ganske komisk hvor lite kollektiv selvinnsikt kvinner har når det kommer til egen adferd. Ja, og man kan ikke ta noen til retten, uten at noe er anmeldt. Så poenget mitt står. Man må anmelde, og veldig få gjør det dessverre! Fordi de blir latterliggjort (ja, også av politiet!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:26 #37 Del Skrevet fredag kl 14:26 Ikke ligg med en som er så full at hun gjør ting hun egentlig ikke vil da. Har du ikke sjans på edru damer, så ikke ligg med de. Anonymkode: 1af6c...a23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:36 #38 Del Skrevet fredag kl 14:36 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei opplevde dette for ett par helger siden, møtte ei på byen og da virka ho gira.. Gikk hjem til ho der vi pulte. Fikk ei melding av ho igår om at hu var såpass full at hu ikke husker noe av mesteparten av kvelden og syntes det var hælt jævli å se meg neste morran og ho nå har vurdert etter ett par uker at dette var en voldtekt. Er det noe å være nervøs for eller burde jeg snakke med noen om dette? Føler jo ikke at jeg voldtok noen da ho virka gira på meg liksom..... Anonymkode: 92b9a...253 Tja ,å komme slik etter noen uker å si slikt blir bare sett på som latterlig vil jeg tro. Ikke bekymre deg. Tips,slutt å ligg med fulle damer. Anonymkode: e844f...757 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet fredag kl 14:44 #39 Del Skrevet fredag kl 14:44 Bamseklemmer skrev (10 timer siden): Hvis begge var like fulle? hvem voldtok hvem?🤔 Det må nok være mannen siden kvinner ikke kan voldta (Samfunnets mening) 🙄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:22 #40 Del Skrevet fredag kl 16:22 Patetisk fra hennes side. De burde få inn i loven at hvis man velger å drikke eller ruse seg så har man ingen rett til å anklage eller anmelde noen for noe som helst. Anonymkode: 1a77a...3e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå