Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenter har stor kontroll over hvem de har sex med. Det fikk meg til å stusse på denne kommentaren:

har møtt flere gutter som har debutert i over 20 års alder, og som både er attraktive og vellykka folk.

Hvis de er så attraktive og vellykkede: Hvorfor debuterte de så sent?

Videoannonse
Annonse
Gjest Markus i Oslo
Skrevet

Dette høres sikkert helt utrolig ut, men jeg har nå uansett en teori om at det ikke er sånn for alle at det er utrolig viktig å ha sex med flest mulig før man er blitt litt moden.

Du er jo uenig, men se på det som en kreativ hypotese.

Gjest Jalileh
Skrevet

Kan jo være så mangt. De vil vente f.eks?

Gjest Bellatrix
Skrevet

Kanskje de ville vente til de fant seg kjæreste?

Gjest Gjest
Skrevet

Du er jo en liten kverulant, men pytt, det er jeg også. Det finnes flere grunner og teorier. Utover det at jenter som har sex med fjorten-femten-sekstenåringer ikke nødvendigvis har så sinnsykt gjennomført isdronning(?)kontroll over hvem de har sex med som du kanskje tror, men takk for tilliten.

a) hva som blir sett på som attraktivt ved ulike aldre spiller sikkert inn for mange. Populære, tøffe og kanskje litt dumme gutter er ofte ganske populære blant skoleelever, mens nerder, om enn aldri så kjekke, sjelden er attraktive i denne aldersgruppen. Dette forandrer seg når nerden viser seg å ha sosiale evner og får seg bra utdanning.

b) modenhet og interesser. Jeg kjenner en kjekk og søt fyr (av typen "røff pen", omgjengelig og snill, men også tøff/selvsikker), som debuterte seint. Han visste at flere jenter var interessert i han leeenge før han debuterte, pene jenter osv. Men han hadde ikke ro i ræva til noe sånt. Jenteinteressen kom seint, han "trodde på kjærligheten" og var sikkert på noen måter umoden. Gutter er nok ofte mer ensporet opptatt av noe i ungsomsårene; idrett, data, mekking osv, og gir ikke alltid rom for jenter selv om de OGSÅ ofte er opptatt av dem. Men selve det fysiske forholdet til jenter er altså nokså fjernt og abstrakt for mange, frivillig og ufrivillig, i den alderen.

c) Det er jo heller ikke slik at jenter styrer hvem de vil ha sex med i så stor grad at han ville blitt dratt av skolebenken/vekk fra datamaskina for å bli voldatt.

d) Sjenanse. Jenter nærmer seg ikke så ofte en gutt de er interessert i om han er tilbaketrukket. Jeg mener man kan være vellykka selv om man er sjenert jeg da.

e) Religiøs overbevisning

f) Egentlig det eneste man trenger å si for å motsi påstanden din: Vellykkethet og attraktivitet kan måles utfra andre ting en seksuell debutalder. Uten tvil. Om to dritstøgge, dumme mennesker (se for deg hva du vil) har sex med hverandre når de er tolv år gjør det dem jo ikke vellykka. Kanskje det er den eneste gangen de har sex?

g) Fortsett den som vil.

Hvordan måler du egentlig om noen er attraktive? At noen LIKER dem, eller bare hvor mange, hvem og når de har sex?

Gjest Gjest
Skrevet
Jenter har stor kontroll over hvem de har sex med. Det fikk meg til å stusse på denne kommentaren:

Som jente har jeg da ikke hatt SÅ stor kontroll med hvem jeg har hatt sex med. Jeg har nemlig vært forelsket. Kontroll og forelskelse er vel nesten en selvmotsigelse for noen av oss. :ler:

Når det gjelder de attraktive gutta som debuterer sent har jeg noen teorier.

*Det kan være de er idealister og vil vente på kvinnen i sitt liv?

*Det kan være "ikke før ekteskapet" ideen. Religion?

*Det kan være at de er mer intelligente enn gjennomsnittet av tenåringsgutter?

*Det kan være at de er i besittelse av en samvittighet?

At de ikke ønsker å bruke et menneske de ikke har følelser for bare for å få den seksuelle erfaringen? At de tenker over konsekvensene også for det andre mennesket og tar høyde for at kvinner ofte blander sex og følelser. Jeg forstår veldig godt at disse gutta er attraktive.

Selv i voksen avstand tar jeg avstand fra menn som har hatt mange partnere. Kall det gjerne fordommer om du vil. Men sånn fungerer jeg.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Skriver under på mye av de to siste innleggene, en faktor til som jeg ofte har lagt merke til er at den gjelder ikke nødvendigvis selv skjønner at han/hun er attraktiv, ofte pga mobbing ol. Og dermed putter de sex på hylla som uaktuelt for dem, fordi de kan sikkert ikke få seg noe likevel, men når de blir eldre og mer selvsikre finner de ut at de tok feil.

Og jeg må bare si at å begynne å ha sex tidlig absolutt ikke er noen garanti for at man er attraktiv, stort sett er det bare tilfeldigheter som rår.

Skrevet

Vellykkethet når du er fjortis telles i antall kjønnshår og kviser. Vellykkethet i voksen alder dreier seg sjeldent om dette.

Skrevet
Vellykkethet når du er fjortis telles i antall kjønnshår og kviser. Vellykkethet i voksen alder dreier seg sjeldent om dette.

Alternativt:

Vellykkethet når du er fjortis telles i om du tør å bryte "grenser" (Røyke, drikke, ha sex, ha eldre kjæreste....)

I voksen alder er det vel de færreste som blir sett på som "vellykkede" hvis de finner seg en 18 år gammel kjæreste med lov til å kjøpe røyk og alkohol, samt "rånebil"?

Tror heller ikke det er status for voksne "gutter" å være sammen med jenta med de største puppene, evt. hun som han vet "ligger med alle"...

Gjest cecilia
Skrevet

Det finnes faktisk gutter som vil finne den rette, før de har sex med alle og en hver. Kjenner et par gutter som er slik, og det er beundingsverdig. Kanskje religion spiller inn også?

Utseende og det å debutere seint, tror jeg har lite med saken å gjøre.

Gjest nobilian
Skrevet

Valgte å debutere relativt seint fordi jeg var avstandsforelska i ei jente,

og ville debutere med henne.

Nå fikk jeg viljen min etter mye venting, så det angrer jeg heller ikke.

Hadde sjanser med andre underveis, selv om jeg dengang ikke var den mest attraktive,

så manglende muligheter spilte ikke inn.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ser ikke på tidlig debutalder som vellykket, tvert i mot. Da jeg var tenåring var det desverre noen få jenter som debuterte tidlig for å bli likt. Den verst tenkelige grunnen. De "populære" jentene ventet som regel til de fikk seg kjæreste.

Selv var jeg utadvendt og absolutt populær på det sosiale planet (jeg er jente), men veldig sjenert når jeg kom på tomannshånd med gutter. Jeg ville absolutt vente til jeg fikk meg en skikkelig kjæreste og debuterte sent.

Den greia di med at jenter kan ha sex når de vil og så mye de vil er basert veldig på en mannlig tenkemåte. Den tar ikke hensyn til at de færreste jenter er interessert i å ligge med flest mulig. Vi er romantiske sjeler og vil helst dele kroppen vår med kjæresten og ingen andre....

Skrevet
Vi er romantiske sjeler og vil helst dele kroppen vår med kjæresten og ingen andre....

Du er ikke alene om å mene dette, men svært mange jenter er ikke enig med deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Og desverre er det blant den andre typen jenter du forsøker å få napp? Det må det vel nesten være ettersom jeg tyder deg dit at du tror du må ligge med flest mulig jenter for å utvikle sosiale antenner. Jeg klarer visst ikke å sette meg inn i tankegangen. ? :forvirret: Tror du må begynne i andre enden.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er jente, pluss kjenner og har kjent mange jenter opp igjennom årene og der tror jeg du tar grundig feil. Gutter ønsker å skaffe erfaring ved å ha mange partnere, jenter ønsker å skaffe erfaring med en fast partner. Det gir ingen status for damer å ha et stort antall sex-partnere på CV-en. Tvert imot...

Skrevet
Jeg er jente, pluss kjenner og har kjent mange jenter opp igjennom årene og der tror jeg du tar grundig feil. Gutter ønsker å skaffe erfaring ved å ha mange partnere, jenter ønsker å skaffe erfaring med en fast partner. Det gir ingen status for damer å ha et stort antall sex-partnere på CV-en. Tvert imot...

Og jenter vet at de fleste av guttene de ønsker å være attraktive for etter ungdomstida ikke er interessert i jenter som har hatt "for mange" partnere.

Det finnes da mange som har hatt andre interesser opp igjennom ungdomstiden enn å konsentrere seg om å miste jomfrudommen... De er da ikke mindre attraktive for det?

• 3 uker senere...
Skrevet
*Det kan være at de er mer intelligente enn gjennomsnittet av tenåringsgutter?

Så intelligens er ikke attraktivt?

Skrevet
Den greia di med at jenter kan ha sex når de vil og så mye de vil er basert veldig på en mannlig tenkemåte. Den tar ikke hensyn til at de færreste jenter er interessert i å ligge med flest mulig. Vi er romantiske sjeler og vil helst dele kroppen vår med kjæresten og ingen andre....

De fleste er nok ikke interessert i å ligge med flest mulig. Det er allikevel slik at de fleste kvinner har flere valgmuligheter til å ligge med noen enn de fleste menn. Det gjør at kvinner slapper mer av fordi de vet at det finnes mange som er interessert i dem.

Gjest Gjest
Skrevet

integritet?

Så intelligens er ikke attraktivt?

Poenget mitt var vel det motsatte. At de er intelligente nok til å vente til de møter et menneske de faktisk ønsker å dele denne intimiteten med. Det burde vel kommet fram av resten av innlegget du siterte fra.

• 2 uker senere...
Skrevet
de er intelligente nok til å vente til de møter et menneske de faktisk ønsker å dele denne intimiteten med.

Hvorfor er det mer intelligent å vente? Er det ikke mer intelligent å sørge for å skaffe seg den nødvendige selvtilliten man trenger til man møter drømmedama?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...