Amra2023 Skrevet 3. april #1 Del Skrevet 3. april Hei! Jeg har nylig begynt å trene og trenger tips om hva som lurt å tenke på når det kommer til pre workout og proteinshake? Er det bra med tanke på at jeg har pcos? Noen som vil dele erfaring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #2 Del Skrevet 4. april Pre workout er unødvendig, du kan drikke noe koffeinholdig om du vil, men som nybegynner vil du se mye framgang så de få ingrediensene i pre workouts som kan være prestasjonsfremmende er unødvendig. Hvis du sliter med å få i deg nok proteiner i løpet av dagen, så kan proteinshake være bra. Jeg har ikke pcos. Jeg tror det er best at du fokuserer på å bygge en rutine rundt trening, så kan du se på mindre ting som kosttilskudd når du ser at framgangen stopper opp. Anonymkode: e850d...034 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #3 Del Skrevet 5. april Det kommer helt an på hvilket nivå du er på og hvor du vil. Men uansett: er du ny, få inn rutinen. Blir det for mye på en gang, så går du på en smell som oftest, du blir lei... Men jeg ville satset på kostholdet framfor alt mulig tilskudd i starten (mat som gir energi og bygger muskler, og som gir god tarm- og hjernehelse). Er det noe du kanskje kan vurdere så er det kreatin.. finnes naturlig i f eks laks, men når du tar dette før trening, så kan du orke mer samtidig som det gir volum til muskler der og da (binder vann), men fordi du orker mer når du tar i, så vil musklene øke raskere i volum. Drikk vann - liten reduksjon i behovet, gjør at yteevnen går ned. Ta en banan før trening.. gjerne noe koffein.. men er du helt i starten... bare tren og ha det gøy.... Anonymkode: 089f6...5b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #4 Del Skrevet 5. april Du trenger absolutt ikke verken proteinshake eller pre workout hvis du nylig har begynt å trene!! Bortkastede penger, særlig pre workout. Så lenge du spiser sunt og får i deg alt du trenger, er det nok i massevis. Når du er ny til trening (særlig styrke) kommer du til å bruke tid på å klare å pushe muskler og nervesystem, og det må inn lenge før du har noe som helst behov for supplementer. Anonymkode: f7141...8aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #5 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Når du er ny til trening (særlig styrke) kommer du til å bruke tid på å klare å pushe muskler og nervesystem Dette er viktig, enig. Og er man helt ny, så er det utrolig lett å bli gira i starten av dette rushet i hjernen av dopamin og serotonin, og kroppen kjenner ikke igjen alle disse fasene med stølhet, behov for restitusjon osv... går man på en smell, kan det ta lang tid før man kommer seg igjen. Been there done that. Anonymkode: 089f6...5b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå