Gå til innhold

Upassende crush...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok dette er teit.... men fortsatt et problem 

For jeg har på en eller annen måte utviklet et saftig crush på en person på jobb. Jeg tror egentlig ikke vi er en god match, jeg tror bare det er fordi jeg er en sliten småbarnsmor i et kjærlighetsløst ekteskap på 16 året.. og det er null spenning i hverdagen. 

Og denne personen som også har 2 unger og dame tar kontakt og vi snakker sammen gjennom dagen. Det hjelper ikke st han er kjekk. 

Det er overhode ikke skjedd noe upassende. Vi har ikke engang gitt hverandre en klem. Men det er veldig mye kommunikasjon mellom oss. Og jeg tenker på han døgnet rundt, har sommerfugler i magen og høy puls. 

Det er han som tar kontakt 99% av tilfellene. Det var han som startet kontakten.   

På en måte er det jo deilig med disse følelsene og spenningen. Jeg føler at jeg våkner til liv igjen på mange måter.  Etter å ha vært i dvale i en rutinemessig hverdag hvor alt dreier seg om familien AS.

Men det er nok lurt å slutte med dette nå. Ikke er det bra mot våre partnere og ikke bra på jobb. 

Det er bare sykt vanskelig. For det er alt jeg tenker på..

Jeg føler meg som en idiot.. 

Anonymkode: ca640...51f

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må se innover og tenke langsiktig. Hva lander du på? 

Anonymkode: 9cde4...fc2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du må se innover og tenke langsiktig. Hva lander du på? 

At jeg må ta meg sammen og slutte å være forelsket 

gleder meg til det går over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det går ikke over av seg selv. Det går aldri over før du aktivt tar grep for å snu tankene og å stoppe den unødvendige kommunikasjonen. Aller best avvise han klart og tydelig, slik at drt ikke blir risiko for noe som helst videre. 

Anonymkode: 27d06...3b3

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Husk at du har fri vilje, og at du allerede har valgt å gå bak ryggen til partneren din. Hvis du er sammen med han av gammel vane, og flammen er helt død, så bør du ta ansvar i den enden før du fortsetter utroskapen. Jeg har lest at kvinner bekrefter for seg selv av det forholdet de er i er slutt gjennom utroskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

...

Det er overhode ikke skjedd noe upassende. Vi har ikke engang gitt hverandre en klem. Men det er veldig mye kommunikasjon mellom oss. Og jeg tenker på han døgnet rundt, har sommerfugler i magen og høy puls. 

Det er han som tar kontakt 99% av tilfellene. Det var han som startet kontakten.   
...

Jo, det har skjedd noeupassende. Dere kommuniserer en hel masse uten at det er jobbrelatert. Da skjer slikt ;) 

Anonymkode: 2757c...3ed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det er veldig upassende å ha kontakt og la følelsene og tankespinn et gro rundt ham.

Du må aktivt gjøre noe hver gang personen popper opp. Og siden du er ferdig med relasjonen du står i, burde den kanskje avsluttes for begges skyld..?

Anonymkode: 61e4d...cf2

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jo, det er veldig upassende å ha kontakt og la følelsene og tankespinn et gro rundt ham.

Du må aktivt gjøre noe hver gang personen popper opp. Og siden du er ferdig med relasjonen du står i, burde den kanskje avsluttes for begges skyld..?

Relasjonen jeg står i er ikke ferdig.

Vi har to barn sammen, vi ønsker ikke skille oss. Vi lever et ganske harmonisk familieliv 

Det er ikke uvanlig å ha en crush på andre menn i løpet av et liv. Men man velger selv hvor langt man lar det gå. 

Ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Husk at du har fri vilje, og at du allerede har valgt å gå bak ryggen til partneren din. Hvis du er sammen med han av gammel vane, og flammen er helt død, så bør du ta ansvar i den enden før du fortsetter utroskapen. Jeg har lest at kvinner bekrefter for seg selv av det forholdet de er i er slutt gjennom utroskap. 

Det er ikke uvanlig å ha en upassende crush iløpet av et langt ekteskap. 

Men man har et valg om hvor langt det går. Jeg skjønner nå at jeg begynner å nærme meg en tydelig grense og vi bør stoppe. 

Det er vanskelig og jeg skjønner jo at det er fryktelig lett å la det gli over i utroskap, fysisk utroskap.

Men det skal jeg ikke. 
Jeg skal klare å få stoppet dette nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette fyren fra den andre crush-tråden siden de dras opp omtrent samtidig? 

Anonymkode: 13860...757

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Relasjonen jeg står i er ikke ferdig.

Vi har to barn sammen, vi ønsker ikke skille oss. Vi lever et ganske harmonisk familieliv 

Det er ikke uvanlig å ha en crush på andre menn i løpet av et liv. Men man velger selv hvor langt man lar det gå. 

Ts

Det er uvanlig å spinne videre etter at man første gang kjenner på følelser man ikke kan snakke åpent om med partner. I min verden, i hvertfall. 

Tenker at når man begynner å drømme seg bort om andre bak partners rygg, må begge sette seg ned og avgjøre om relasjonen er over.

Du sier at dere ikke vil skilles, men vet da mannen din at du er forelska i ett annet menneske? 

Hvis man kjenner på følelser og ikke øyeblikkelig tar grep, og holder det skjult for partner er man utro. 

For noen er følelsesmessig utroskap mye verre enn et ligg i fylla, just saying.

Hvis du mener at ikke noe halt har skjedd, bør det være null problemer om mannen nå innrømmer å være forelsket i en kollega på sin kant..?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette fyren fra den andre crush-tråden siden de dras opp omtrent samtidig? 

Anonymkode: 13860...757

Nei, jeg aner ingenting om en annen tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er uvanlig å spinne videre etter at man første gang kjenner på følelser man ikke kan snakke åpent om med partner. I min verden, i hvertfall. 

Tenker at når man begynner å drømme seg bort om andre bak partners rygg, må begge sette seg ned og avgjøre om relasjonen er over.

Du sier at dere ikke vil skilles, men vet da mannen din at du er forelska i ett annet menneske? 

Hvis man kjenner på følelser og ikke øyeblikkelig tar grep, og holder det skjult for partner er man utro. 

Hvis du mener at ikke noe halt har skjedd, bør det være null problemer om mannen nå innrømmer å være forelsket i en kollega på sin kant..?

Jeg vil ikke si jeg er forelsket. Jeg er betatt. 
Jeg er også helt inneforstått med at det dreier seg om spenning og ikke noe annet.

Men uansett, jeg opprettet ikke denne tråden for å få kjeft av fremmede på nettet. Det har ikke så stor nytteverdi for meg.

Jeg er mer ute etter tips til hvordan få hjernen til å slutte å tenke på denne andee personen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

For jeg har på en eller annen måte utviklet et saftig crush på en person på jobb. Jeg tror egentlig ikke vi er en god match, jeg tror bare det er fordi jeg er en sliten småbarnsmor i et kjærlighetsløst ekteskap på 16 året.. og det er null spenning i hverdagen. 

Og denne personen som også har 2 unger og dame tar kontakt og vi snakker sammen gjennom dagen. Det hjelper ikke st han er kjekk. 

På en måte er det jo deilig med disse følelsene og spenningen. Jeg føler at jeg våkner til liv igjen på mange måter.  Etter å ha vært i dvale i en rutinemessig hverdag hvor alt dreier seg om familien AS.

Men det er nok lurt å slutte med dette nå. Ikke er det bra mot våre partnere og ikke bra på jobb. 

Hei ,

Kjenner meg igjen i dette ... ble vannvittig forelska i en kollega under korona tiden... noe som har bare skjedd den ene gangen på 27år på samme arbeids plass....  Hun var på omvisning på arbeidsplassen og jeg ny singel.... Så var det som hele meg ønsket henne sterkt enda jeg kun så øynene hennes...  Nå noen år etter er det kun henne jeg ønsker i livet mitt enda hun sluttet for ett år siden... har datet i mellom tiden men fant ingen som gir i nærheten av de følelsene hun gir så har valgt og være singel.  Hun er gift med fler unger så jeg valgte og aldri fortelle om hva jeg følte for henne eller noe upassende. 

Men følelsen at jeg druknet i hennes øyne når vi hadde kontakt over årene er noe jeg setter pris på i ettertid. For hun var nok den one and only for meg...

Så helt naturlig og kunne føle sterkt for en arbeids kollega.....  Men går ut ifra at du hadde de følelsene for din mann også.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust med magen da. En sånn situasjon er ikke helt uvanlig altså. Synes TS reflekterer godt rundt dette, både årsak og virkning, men også det at hun ønsker å fortsette i forholdet til sin. Hun ønsker råd, ikke moralpreken. Mitt råd er å prøve å minimere kontakten med arbeidskollegaen så godt som råd er. Hvis det er slik at han tar kontakt i 99% av tilfellene bør du vurdere å si til han at det må han rett og slett begrense/ slutte med. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da helt vanlig! Folk er så dramatisk her inne. Jeg har opplevd det. Venninner har opplevd det. Så lenge man har øyner og følelser så vil tiltrekning og begjær oppstå.

Noen ganger er det helt ufarlig, særlig når det ikke er gjensidig, mens andre ganger er fristelsen større dersom for eksempel tiltrekningen er gjensidig eller det er en person man møter ofte. Vi har heldigvis alltid muligheten til å velge hvordan vi håndterer følelsene.

Det høres ut som at du velger din mann og familie over kollegaen din. Da kan du ikke lengre mate denne spenningen du føler. Du må tenke at han var katalysatoren som skulle vekke kvinnen i deg til live og som gjør at du nå skal finne denne følelsen igjen i ditt eget forhold og ikke minst inni deg selv. For det er ikke denne mannen du vil ha, det er følelsen han gir deg.

Anonymkode: 342ca...4ef

• Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er overhode ikke skjedd noe upassende

Det har det med å opprettholde kontakten og snakke sånn. Emosjonelt utroskap😜

Anonymkode: 3c453...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke slutte, litt spenning i hverdagen er godt. Det samme er å ha et spennende og lidenskapelig sexliv med en på siden også. 

Anonymkode: 3d57d...350

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 23.23):

Jeg vil absolutt det har skjedd noe upassende. Å ha så mye kontakt med en annen mann, er upassende. 

Anonymkode: a751a...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...