AnonymBruker Skrevet 3. april #1 Del Skrevet 3. april Fikk sms om at flyet mitt til Sandefjord er kansellert lørdag kveld grunnet teknisk feil. Jeg er ombooket til SAS via Arlanda til OSLO kl 10.45 lørdag morgen. Kan de forlange at jeg drar hjem 10 timer tidligere enn planlagt? Bilen min står i tillegg i Sandefjord- så jeg må komme meg dit også.. Mister jo hele lørdagen her jeg er... pluss at hele dagen går med til reising. Regner med jeg kan søke standardkompensasjon da... Anonymkode: 348f4...ccc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #2 Del Skrevet 3. april Ombooking er ikke en fasit. Hvis det absolutt ikke passer kan du ringe flyselskapet og si ifra. Da vil de finne en annen rute til deg. Men det vil de helst ikke siden du vil ha muligheten til å søke kompensasjon dersom du blir mer enn 3 timer forsinket til destinasjonen din. Usikker på om du har noen rettigheter dersom du kommer fram før tiden du egentlig skulle. Anonymkode: 26290...004 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #3 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ombooking er ikke en fasit. Hvis det absolutt ikke passer kan du ringe flyselskapet og si ifra. Da vil de finne en annen rute til deg. Men det vil de helst ikke siden du vil ha muligheten til å søke kompensasjon dersom du blir mer enn 3 timer forsinket til destinasjonen din. Usikker på om du har noen rettigheter dersom du kommer fram før tiden du egentlig skulle. Anonymkode: 26290...004 Man kan søke kompensasjon om man må reise minst 1 time FØR opprinnelig planlagt også, men da kan de visst halvere den. Ser Norwegian flyt til Gardermoen lørdag kveld, men da kommer jeg meg ikke til Sandefjord på natta og må evt ha hotell. Men jeg kan be Widerøe booke meg om til Norwegian altså - og ikke SAS? Anonymkode: 348f4...ccc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #4 Del Skrevet 4. april https://thepointsguy.com/news/eu261-early-flights-compensation/ Anonymkode: 205d1...cdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #5 Del Skrevet 4. april For noen år tilbake hadde jeg booket fly til Billund med retur dagen etter. Flyet hjem ble kansellert, så de booket meg om til fly dagen før. Altså to timer etter ankomst 🙄 Kansellerte hele turen da gitt. Anonymkode: 3d1e0...0f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #6 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Man kan søke kompensasjon om man må reise minst 1 time FØR opprinnelig planlagt også, men da kan de visst halvere den. Ser Norwegian flyt til Gardermoen lørdag kveld, men da kommer jeg meg ikke til Sandefjord på natta og må evt ha hotell. Men jeg kan be Widerøe booke meg om til Norwegian altså - og ikke SAS? Anonymkode: 348f4...ccc Update: Jeg ringte kundesenteret til Widerø kl 8 - fikk snakke med en som etter mye om og men fikk booket meg inn på Norwegian flyet direkte til Gardermoen- så tror jeg reiseforsikringen dekker evt hotell på Gardermoen og tog videre søndag 😅 Prøvde å ringe kundesenteret til Widerøe igjen kl 10 for å spørre om innsjekking/bagasje - fikk da en talemld: kundesenteret er stengt pga stor pågang 😅😅😅😅 Altså.. LOL. Godt man har krav på 400 euro i kompensasjon - med opptil 14 ukers ventetid 😋😂 Anonymkode: 348f4...ccc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #7 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Update: Jeg ringte kundesenteret til Widerø kl 8 - fikk snakke med en som etter mye om og men fikk booket meg inn på Norwegian flyet direkte til Gardermoen- så tror jeg reiseforsikringen dekker evt hotell på Gardermoen og tog videre søndag 😅 Anonymkode: 348f4...ccc Hva står det i forsikringsvilkårene dine som gjør at du tenker at de dekker dette? Anonymkode: 25ccf...da0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #8 Del Skrevet 4. april Tror nok dette er flyselskapets ansvar og ikke forsikringsselskapet. Teknisk feil er ikke utenfor flyselskapets kontroll. Og flyselskapet får deg heller ikke til bestemmelsesstedet ved å fly deg til Gardermoen. Anonymkode: 205d1...cdd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #9 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Tror nok dette er flyselskapets ansvar og ikke forsikringsselskapet. Teknisk feil er ikke utenfor flyselskapets kontroll. Og flyselskapet får deg heller ikke til bestemmelsesstedet ved å fly deg til Gardermoen. Anonymkode: 205d1...cdd Jeg snakket med en kundebehandler hos Gjensidige- han sa at dersom jeg ved kontakt med Widerøe ikke får det dekket det så dekker min reiseforsikring ekstrautgiftene.(Reise pluss) Jeg får jo ikke kontakt med Widerø for de har stengt telefonen.... Anonymkode: 348f4...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå