Gå til innhold

Barn på 3,5 som aldri har en god natts søvn… HVA GJØR JEG?!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et barn på 3,5 år som til dags dato aldri har sovet sammenhengende en hel natt. Enten er det skriking ellers skal ho sitte rett opp og ned i 2-3 timer. Har ingen sammenheng ift når på natta dette er, det kan starte kl 21 og det kan starte kl 1… personlig er jeg DRITT LEI døgnrytmen hennes, jeg må virkelig bite meg i skinnet for å ikke klikke. Ho har blitt utredet for epileptisk nattaktivitet, og ho har fjernet de falske mandlene, i håp om en endring. Men det er det samme. Jeg er seriøst helt desperat. Hva er feil..!?

Anonymkode: 50ea8...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yngste her sov først natten gjennom ved 4,5 års alder. 7 åringen våkner fremdeles hver natt. Har resignert og akseptert at sånn er det bare.

Anonymkode: c42b5...215

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min begynte ikke å sove før hun var 10, og har fortsatt veldig rien innsovning, men våkner ikke lenger om natten heldigvis...

Det er bare å holde ut, så går det over før eller siden. Er du alenemir eller kan du og mannen ta henne annenhver natt? Man blir virkelig helt desperat av søvnmangel over så mange år.

Anonymkode: 2e9bc...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (Akkurat nå):

Huff, det er ikke vanlig med så store barn. Skjønner ikke at du har holdt ut så lenge uten å søke hjelp! Prøv dette:

https://www.sovekarin.no

Nei vet du hva, skrikekur er grusomt, ikke gjør det ts 😵

Anonymkode: 2e9bc...bab

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere prøvd samsoving? 

Har du prøvd å gi smertestillende for å utelukke smerter? (Helst i samråd med lege da...)

Anonymkode: c079f...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akkurat likt med vår 4,5 åring. Nettopp fått diagnose «alvorlig søvnforstyrrelser», og venter på videre hjelp hos bup. Ingen aning hva vi venter på. 
vi har prøvd alt, absolutt alt. Ingenting fysisk gale, sjekket fra topp til tå hos lege. 

hadde det bare vært en lett oppvåkning før hun sovnet enten i egen seng eller mellom oss hadde det vært null stress. Men her er det 1-3 timer hver natt. Sutring, kaving, grining. Kan gjerne våkne opp til 10 ganger i løpet av natta. Og slik har det vært siden hun ble født. 

når en lever slik forstår en godt hvorfor søvn brukes som torturmetode…. 

Anonymkode: 73317...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har det akkurat likt med vår 4,5 åring. Nettopp fått diagnose «alvorlig søvnforstyrrelser», og venter på videre hjelp hos bup. Ingen aning hva vi venter på. 
vi har prøvd alt, absolutt alt. Ingenting fysisk gale, sjekket fra topp til tå hos lege. 

hadde det bare vært en lett oppvåkning før hun sovnet enten i egen seng eller mellom oss hadde det vært null stress. Men her er det 1-3 timer hver natt. Sutring, kaving, grining. Kan gjerne våkne opp til 10 ganger i løpet av natta. Og slik har det vært siden hun ble født. 

når en lever slik forstår en godt hvorfor søvn brukes som torturmetode…. 

Anonymkode: 73317...0ca

Det kan være symptom på melkeproteinallergi. Men regner med barnet hadde hatt andre symptomer også, f.eks eksem, forstoppelse eller diaré, surklete pust / tette luftveier. 

Anonymkode: 66c7b...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dere også fjernet polypper i luftveiene, evt sjekket for det? 

Jeg ville sjekket for alt (smerter, væske i øret/tette ører etc), før jeg slo meg til ro med at «sånn er det bare».

I mellomtiden ønsker jeg deg alt mulig godt ❤️

Anonymkode: 32a76...94d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har et barn på 3,5 år som til dags dato aldri har sovet sammenhengende en hel natt. Enten er det skriking ellers skal ho sitte rett opp og ned i 2-3 timer. Har ingen sammenheng ift når på natta dette er, det kan starte kl 21 og det kan starte kl 1… personlig er jeg DRITT LEI døgnrytmen hennes, jeg må virkelig bite meg i skinnet for å ikke klikke. Ho har blitt utredet for epileptisk nattaktivitet, og ho har fjernet de falske mandlene, i håp om en endring. Men det er det samme. Jeg er seriøst helt desperat. Hva er feil..!?

Ahhhh, hun sover med munnen åpen. les deg opp om dette!

Anonymkode: ab993...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har hun dupp i bhg.? Når legger hun seg og står opp? Er det ro rundt henne på dagtid? Er dette aggressiv atferd fra deg mot henne på dagtid? Dette kan resultere i dårlig søvn hos barnet.

Anonymkode: 0c741...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Dette er et av hovedsymptomene ved adhd og/eller autisme. 
Jeg ville snakket med barnelege om å gi melatonin. Vårt barn slet lenge med søvn. Løsnet ved bruk av melatonin. 

Anonymkode: ddfe2...14f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (17 timer siden):

Huff, det er ikke vanlig med så store barn. Skjønner ikke at du har holdt ut så lenge uten å søke hjelp! Prøv dette:

https://www.sovekarin.no

Jo det er faktisk veldig vanlig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...