AnonymBruker Skrevet 3. april #1 Del Skrevet 3. april Min samboer har dessverre har hatt et enormt forbruk som har vært finansiert på avbetaling. Jeg visste ikke om det da vi traff hverandre, men nå klarer hun ikke lenger å skjule det bort. Jeg tjener over 1 million kroner i året og har ingen gjeld bortsett fra boliglån. Jeg vil gjerne hjelpe henne. Etter at hun flyttet inn hos meg har det blitt mer og mer tydelig, og det er veldig vondt for henne. Jeg vil gjerne hjelpe henne så godt jeg kan og hun har heldigvis innsett alvoret og vil gjøre noe før det er for sent.... Hun betaler ingenting for å bo hos meg og jeg betaler også all maten for å støtte henne til å betale regningene sine... Er det noe mer jeg som en ansvarlig kjæreste burde gjøre i situasjonen her?? Mann 29. Anonymkode: f556a...126 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #2 Del Skrevet 3. april Hun må ordne det selv. Ordner du opp for henne så er sannsynligheten stor for at det bare begynner på nytt. Det er hyggelig at hun får bo gratis og sånn, men noe mer enn det syns jeg ikke du skal strekke deg. Anonymkode: 22d3e...c65 38 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 3. april #3 Del Skrevet 3. april Beklager. Jeg kan ikke anbefale noen å gå inn og støtte noen på denne måten. Vedkommende som bruker for mye og tjener for lite har bedre av å ansvarliggjøres og du har bedre av en partner som er likere deg i de økonomiske prioriteringene. Jeg forstår det om du vil se at hun tar tak og forandrer seg, men det er ikke sikkert det skjer. Ikke la det skure og gå for enhver pris. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeonoraDorothea Skrevet 3. april #4 Del Skrevet 3. april Nei, du bør absolutt ikke gjøre mer! Jo mindre konsekvenser de dårlige økonomiske valgene hennes får, jo større er sjansen for at hun tar dårlige valg igjen senere. Hun må kjenne på kroppen at det svir! Og så må du være klar over at dårlig økonomisk kontroll svæææært sjelden går over. Det kan gå fint i kortere eller lengre perioder, men nesten alle «ramler uttpå» igjen. Hadde jeg vært deg ville jeg ha tenkt nøye over om de gode sidene hennes er gode nok til å veie opp for dette. For som sagt, sjansen for at hun endrer seg er liiiiiten. 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 3. april #5 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Min samboer har dessverre har hatt et enormt forbruk som har vært finansiert på avbetaling. Jeg visste ikke om det da vi traff hverandre, men nå klarer hun ikke lenger å skjule det bort. Jeg tjener over 1 million kroner i året og har ingen gjeld bortsett fra boliglån. Jeg vil gjerne hjelpe henne. Etter at hun flyttet inn hos meg har det blitt mer og mer tydelig, og det er veldig vondt for henne. Jeg vil gjerne hjelpe henne så godt jeg kan og hun har heldigvis innsett alvoret og vil gjøre noe før det er for sent.... Hun betaler ingenting for å bo hos meg og jeg betaler også all maten for å støtte henne til å betale regningene sine... Er det noe mer jeg som en ansvarlig kjæreste burde gjøre i situasjonen her?? Mann 29. Anonymkode: f556a...126 Det er ikke din jobb å ordne opp i den gjelden hun har. Det er noe hun må stå i selv. Selvfølgelig kan du være støttende, men du kan ikke betale gjelden for henne. Hun betaler ikke for å bo hos deg + at du betaler maten (som jo er dyrt nok)? Bidrar hun ingenting til husholdningen? Jeg synes egentlig det er ganske naivt gjort av deg, selv om jeg skjønner at du gjør det for å være snill. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #6 Del Skrevet 3. april Hjelp henne med å sette opp et budsjett, og få oversikt over hvor mye hun skylder og til hvem. Sett opp en prioriteringsliste over hva hun skal betale først, og prøv å lær henne litt om økonomi. Men ikke hjelp henne med mer penger, det blir fort bare en hvilepute, og øker sannsynligheten for at hun bruker enda mer. Anonymkode: 8cf58...f38 12 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #7 Del Skrevet 3. april Økonomi er noe av det par krangler mest om. Så mitt forslag er å finne en dame som har samme innstilling til økonomiske prioriteringer som du har. Det vil spare deg for mye frustrasjon i fremtiden. Anonymkode: 65726...e0a 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 3. april #8 Del Skrevet 3. april Dere er ikke gift. Du har ingen økonomisk ansvar for henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #9 Del Skrevet 3. april Hvor mye gjeld har hun og hva får hun utbetalt i mnd? Om hun bor og spiser gratis burde hele lønnen hennes gå til nedbetaling av lån. Og hun bør definitivt vise at hun er klok av skade og ikke leve over evne. Anonymkode: be7d1...b75 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #10 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hjelp henne med å sette opp et budsjett, og få oversikt over hvor mye hun skylder og til hvem. Sett opp en prioriteringsliste over hva hun skal betale først, og prøv å lær henne litt om økonomi. Men ikke hjelp henne med mer penger, det blir fort bare en hvilepute, og øker sannsynligheten for at hun bruker enda mer. Anonymkode: 8cf58...f38 Det har vi prøvd, men det hjelper lite når hun ikke selv forstår at hun har et problem med pengebruk. Forstår dere min frustrasjon? Anonymkode: f556a...126 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #11 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har vi prøvd, men det hjelper lite når hun ikke selv forstår at hun har et problem med pengebruk. Forstår dere min frustrasjon? Anonymkode: f556a...126 Om hun ikke fatter, forstår eller skjønner alvoret og tar tak i det er det på tide å gi slipp. Eller du er hennes sugar daddy🤷 Anonymkode: be7d1...b75 14 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #12 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har vi prøvd, men det hjelper lite når hun ikke selv forstår at hun har et problem med pengebruk. Forstår dere min frustrasjon? Anonymkode: f556a...126 Du kan ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp. Hvis hun ikke ser problemet og du prøver å hjelpe ved å la henne leve gratis hos deg med kost og losji så gir du henne bare muligheten til å bruke mer penger. Hvorfor skal hun spare penger når hun ikke engang har utgifter til mat? Du gjør henne en bjørnetjeneste og burde nok la henne gå. Ingenting kommer til å endre seg, når hun ikke vil endre seg. Anonymkode: a5948...ef6 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #13 Del Skrevet 3. april Hva om hun kommer i en situasjon hvor hun (som de fleste andre) må betale for kost og losji selv? Nå har hun kanskje lagt seg på et for høyt forbruk pga de ekstra pengene hun "får av deg" pga at hun slipper kost og losji. Anonymkode: 76ce2...cdc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #14 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp. Hvis hun ikke ser problemet og du prøver å hjelpe ved å la henne leve gratis hos deg med kost og losji så gir du henne bare muligheten til å bruke mer penger. Hvorfor skal hun spare penger når hun ikke engang har utgifter til mat? Du gjør henne en bjørnetjeneste og burde nok la henne gå. Ingenting kommer til å endre seg, når hun ikke vil endre seg. Anonymkode: a5948...ef6 Det er ganske vanlig med folk som har et misbruk. Hennes far er alvorlig alkoholiker, mistet jobben, huset, kona og barna og alt, han mener fremdeles ikke at han har et problem.. Når vi var ute å spiste for at de skulle bli kjent med meg, spiste han ingenting, drakk han en hel flaske fin og flere halvlitere med øl, og ble nesten ikke påvirket... Anonymkode: f556a...126 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #15 Del Skrevet 3. april Hva bruker hun penger på egentlig? Er det klær og dyre vesker, hudpleie, botox og fillers? Hvis ja, så tenker jeg at hun ikke har forstått at dette er behov og ønsker som reklame, influensere, kjendiser og what not har påvirket. Det viktigste i livet er nære relasjoner, god helse og trygg økonomi. Selvsagt er det hyggelig å ta seg godt ut, men det hjelper ikke når de tre første tingene ikke er på plass. Hun er uansett sikkert vakker, så kan ikke tenke meg at hun taper noe på å ha et sabbatsår for å betale ned gjeld og komme inn på riktig spor. Nå har jeg lagt inn en del forutsetninger her som nødvendigvis ikke er sanne. Men hvis jeg har rett så trenger hun hjelp med selvfølelsen og en realitetsorientering om hvordan verden egentlig er. Som andre sier, om du skal hjelpe henne å betale ned gjeld kommer kanskje an på om hun innser problemene sine. Det er kanskje mer motiverende å si at hvis du klarer å betale ned de første 75% så kan jeg ta resten, men da må du først betale de 75%. Sett i gang, jeg er her og om du vil satse på oss så klarer du det. Hvis hun ikke skjerper seg, så dump… Som andre har sagt, man kan ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp… Anonymkode: 00507...7df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #16 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva bruker hun penger på egentlig? Er det klær og dyre vesker, hudpleie, botox og fillers? Hvis ja, så tenker jeg at hun ikke har forstått at dette er behov og ønsker som reklame, influensere, kjendiser og what not har påvirket. Det viktigste i livet er nære relasjoner, god helse og trygg økonomi. Selvsagt er det hyggelig å ta seg godt ut, men det hjelper ikke når de tre første tingene ikke er på plass. Hun er uansett sikkert vakker, så kan ikke tenke meg at hun taper noe på å ha et sabbatsår for å betale ned gjeld og komme inn på riktig spor. Nå har jeg lagt inn en del forutsetninger her som nødvendigvis ikke er sanne. Men hvis jeg har rett så trenger hun hjelp med selvfølelsen og en realitetsorientering om hvordan verden egentlig er. Som andre sier, om du skal hjelpe henne å betale ned gjeld kommer kanskje an på om hun innser problemene sine. Det er kanskje mer motiverende å si at hvis du klarer å betale ned de første 75% så kan jeg ta resten, men da må du først betale de 75%. Sett i gang, jeg er her og om du vil satse på oss så klarer du det. Hvis hun ikke skjerper seg, så dump… Som andre har sagt, man kan ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp… Anonymkode: 00507...7df Jeg er 29 år, altfor gammel til å starte på nytt med en ny dame, som tar tid å finne og bygge opp noe seriøst med, med mindre jeg blir 110. Anonymkode: f556a...126 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voyeur Skrevet 3. april #17 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er 29 år, altfor gammel til å starte på nytt med en ny dame, som tar tid å finne og bygge opp noe seriøst med, med mindre jeg blir 110. Anonymkode: f556a...126 Dummeste jeg har lest på lenge. 29 er ingen alder. Vil du virkelig få barn med ei som er helt på luggeføre økonomisk i nærmeste fremtid? Og hvor lang tid blir hun å bruke på å rydde opp i økonomien? Det er også noe å tenke på. Du kan ikke redde henne med å betale husleie og mat. Enten må hun vise at hun virkelig vil rydde opp, ellers er det nok lurt å flytte hver for seg .. 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #18 Del Skrevet 3. april Voyeur skrev (2 minutter siden): Dummeste jeg har lest på lenge. 29 er ingen alder. Vil du virkelig få barn med ei som er helt på luggeføre økonomisk i nærmeste fremtid? Og hvor lang tid blir hun å bruke på å rydde opp i økonomien? Det er også noe å tenke på. Du kan ikke redde henne med å betale husleie og mat. Enten må hun vise at hun virkelig vil rydde opp, ellers er det nok lurt å flytte hver for seg .. Jeg vil helst ikke si direkte tall på et offentlig forum, men det er ikke bra... Jeg hører ikke til den delen av befolkningen som tror at menn har sin gullalder i 30-årene, da begynner man å miste håret, få mage. Litt bedre økonomi kompenserer sjeldent for dette blant dagens damer, der 99% av damene har orden på økonomien sin. Faren min er en stor støtte for meg, han har foreslått å ta det på boliglånet mitt, og så betaler hun meg tilbake over tid, men hva hvis hun deretter bruker enda mer penger, det ligger en risiko for meg der, ikke sant... Derimot vil han ikke høre snakk om å forlate henne, og er veldig flink til å minne meg om alle de søvnløse netter jeg påførte ham i studietiden da jeg ofte ringte kl 02:00 om natten fordi jeg var lei meg over at jeg ikke fikk meg dame.... På en måte forstår jeg ham... Anonymkode: f556a...126 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #19 Del Skrevet 3. april Om hun ikke innser problemet selv og tar tak så vil det skje igjen. Har en nær slektning som gjorde det for sin kjæreste og senere samboer. Bakte gjelden inn i boligen. Noen år senere hadde hun i skjul bygd seg opp ny gjeld. Anonymkode: f19ac...f51 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #20 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg er 29 år, altfor gammel til å starte på nytt med en ny dame, som tar tid å finne og bygge opp noe seriøst med, med mindre jeg blir 110. Anonymkode: f556a...126 Hvor lenge har dere vært sammen da? Er det slik at hun bruker penger på dyr luksus? Vesker som kan selges? Anonymkode: 00507...7df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå