AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:27 #21 Del Skrevet torsdag kl 21:27 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Alkohol tilhører oftest helg? Ihvertfall i norsk kultur. En øl på en lørdagskveld tenker jeg er innafor, men en vanlig tirsdag? Litt spesielt ja. -TS Anonymkode: f06e5...9eb Men hun drikker jo ikke alkohol. Anonymkode: a997c...34f 6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:28 #22 Del Skrevet torsdag kl 21:28 Hva i all verden er dette for noe å legge seg oppi? Broren min drikker 4 alkoholfrie enheter hver eneste dag. Han gjør det fordi han syns brus er usunt og smaker giftig møkk i forhold til brus. Syns «venninnen» din skal få kose seg med den alkoholfrie ølen sin. For alt du vet er hun spesielt interessert i øl og drikkevarer. Da går det på interesse og ikke nødvendigvis alkoholisme. Anonymkode: 78e8c...a56 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet torsdag kl 21:28 #23 Del Skrevet torsdag kl 21:28 Dette er en ikke-sak. Om hun drikker alkoholfri øl eller cola spiller ingen rolle. Hun liker vel smaken av øl bedre da? Det har overhodet ingenting med å være alkoholiker å gjøre. En alkoholiker er ute etter rusen alkoholen gir, ikke smaken. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet torsdag kl 21:28 #24 Del Skrevet torsdag kl 21:28 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er bare bekymret for henne og den kommende babyen. Redd for at hun blir alkoholiker. At det sklir ut i mammaperm. At hun møter full på jobb en dag og mister jobben. -TS Anonymkode: f06e5...9eb Har hun for vane å møte full på jobb? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:29 #25 Del Skrevet torsdag kl 21:29 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alkohol tilhører oftest helg? Ihvertfall i norsk kultur. En øl på en lørdagskveld tenker jeg er innafor, men en vanlig tirsdag? Litt spesielt ja. -TS Anonymkode: f06e5...9eb Hvis en ALKOHOLFRI drikke en tirsdag er uvanlig, tror jeg du synes veldig mye er spesielt - og kanskje gjør best i å ikke dele de tankene med venner, om du vil bevare noen. Ulike folk har ulike vaner? Anonymkode: 44046...d23 4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:31 #26 Del Skrevet torsdag kl 21:31 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis en ALKOHOLFRI drikke en tirsdag er uvanlig, tror jeg du synes veldig mye er spesielt - og kanskje gjør best i å ikke dele de tankene med venner, om du vil bevare noen. Ulike folk har ulike vaner? Anonymkode: 44046...d23 Slapp av du da. Ingen grunn til å bli ufin. -TS Anonymkode: f06e5...9eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:32 #27 Del Skrevet torsdag kl 21:32 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Slapp av du da. Ingen grunn til å bli ufin. -TS Anonymkode: f06e5...9eb Du er jo skikkelig ufin mot venninna di. Anonymkode: 44046...d23 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JojoMoyes Skrevet torsdag kl 21:32 #28 Del Skrevet torsdag kl 21:32 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er bare bekymret for henne og den kommende babyen. Redd for at hun blir alkoholiker. At det sklir ut i mammaperm. At hun møter full på jobb en dag og mister jobben. -TS Anonymkode: f06e5...9eb Synes jo nesten det virker som du har et større problem enn venninnen din . 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:33 #29 Del Skrevet torsdag kl 21:33 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er bare uenig i premisset om at det er helt alkoholfritt. Og tenker at hun bevisst vedlikeholder skadelige vaner som kan få konsekvenser for andre enn hun selv. Selv om du er glad i folk så må det være lov å stille spørsmålstegn ved valg, moral og holdninger, vel? -TS Anonymkode: f06e5...9eb Gudbedre jeg hadde blitt utslitt av å ha deg som venninne. Blir helt matt av all ovenfra og ned snakket der du tror, ja TROR du vet bedre. Ta det som et stort hint at hun kuttet deg ut i en måned eller hva det var, som du selv beskriver. Velfortjent og neste gang kan det hende hun kutter deg ut permanent. Noe som i grunn er forståelig Anonymkode: e063d...014 6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:33 #30 Del Skrevet torsdag kl 21:33 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er bare bekymret for henne og den kommende babyen. Redd for at hun blir alkoholiker. At det sklir ut i mammaperm. At hun møter full på jobb en dag og mister jobben. -TS Anonymkode: f06e5...9eb Det høres ut som hun klarer seg veldig bra når hun drikker alkoholfritt nå. Hadde hun hatt store problemer ville hun ikke klart å slutte med vanlig øl eller vin. Mange har også et høyere alkoholkonsum før barn, så det er godt mulig at hun kommer til å fortsette med mer alkoholfritt etter graviditeten også. Du får heller bekymre deg om du ser at det blir et problem i fremtiden. Jeg jobber tett på flere alkoholikere, og kan love deg at jeg aldri har sett dem drikke alkoholfrie alternativer. Anonymkode: 8a49d...66e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:33 #31 Del Skrevet torsdag kl 21:33 Sirah skrev (2 minutter siden): Dette er en ikke-sak. Om hun drikker alkoholfri øl eller cola spiller ingen rolle. Hun liker vel smaken av øl bedre da? Det har overhodet ingenting med å være alkoholiker å gjøre. En alkoholiker er ute etter rusen alkoholen gir, ikke smaken. Jeg synes det er en kjempestor forskjell. Veien fra alkoholfritt til alkohol er jo mye lettere enn fra brus til alkohol? -TS Anonymkode: f06e5...9eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:36 #32 Del Skrevet torsdag kl 21:36 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er en kjempestor forskjell. Veien fra alkoholfritt til alkohol er jo mye lettere enn fra brus til alkohol? -TS Anonymkode: f06e5...9eb Nei. Det er den jo ikke. Hvor får du alle disse tankene fra? Eget fordomsfulle hode? Min niese på 11år liker alkoholfritt øl. Det er bare en smak som er som en type (sunnere) brus. Dette blir akkurat som å kalle brusen ingefærøl for øl. Hjæælpes. Anonymkode: 44046...d23 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:38 #33 Del Skrevet torsdag kl 21:38 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes det er en kjempestor forskjell. Veien fra alkoholfritt til alkohol er jo mye lettere enn fra brus til alkohol? -TS Anonymkode: f06e5...9eb I motsetning til alkoholfri drikke, finnes det forskning som viser at mye brus kan være skadelig for fosteret. Men du mener det likevel ville være et bedre valg? Anonymkode: 8a49d...66e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happyflopp Skrevet torsdag kl 21:38 #34 Del Skrevet torsdag kl 21:38 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Alkohol tilhører oftest helg? Ihvertfall i norsk kultur. En øl på en lørdagskveld tenker jeg er innafor, men en vanlig tirsdag? Litt spesielt ja. -TS Anonymkode: f06e5...9eb Men det er jo ikke alkohol !!!! Bruk tiden din på noe annet enn hva hun " venninna " di drikker .... Er du sånn politi ovenfor andre mennesker også , legger deg oppi hva folk handler , spiser og drikker ?? Herregud ... Legg av 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:41 #35 Del Skrevet torsdag kl 21:41 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes det er en kjempestor forskjell. Veien fra alkoholfritt til alkohol er jo mye lettere enn fra brus til alkohol? -TS Anonymkode: f06e5...9eb På ingen måte! Heller motsatt. Jeg får smaken, men slipper alkoholen. Det er jo perfekt. 4-åringen min liker veldig godt Munkholm Radler. Prøv den du og. Anonymkode: 2ad0c...896 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:41 #36 Del Skrevet torsdag kl 21:41 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg synes det er en kjempestor forskjell. Veien fra alkoholfritt til alkohol er jo mye lettere enn fra brus til alkohol? -TS Anonymkode: f06e5...9eb Nei? Hvor har du det fra? Mannen min foretrekker alkoholfri øl (Claustaler) fremfor brus og drikker det mange ganger i uken. Både mens han kjører bil, til mat og i det hele tatt. Han drikker sjelden alkohol (kanskje 1 gang i måneden) fordi han trener til konkurranser. Sånn har han holdt på i over 10 år. Har aldri falt meg inn at Claustaler-drikkingen skal føre til høyere alkoholinntak. Er nesten godt gjort at du klarer å trekke en sånn slutning. Anonymkode: 7b4f3...8f8 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:43 #37 Del Skrevet torsdag kl 21:43 Vet hva slags oppvekst det barnet kommer til å få. Helt jævlig å vokse opp med en alkoholavhengig foreldre. Det verste med at det er lovlig er at man ikke kan si noe, fordi det er jo lov. Kuttet deg ut i flere måneder fordi du kommenterte det. Tragisk. Ei venninne kuttet ut meg fordi jeg var bekymret for rusbruk. Mor ga meg silent treatment. Stakkars stakkars barn, fornektelsen er sterkere enn morskjærligheten. Anonymkode: 31650...987 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:48 #38 Del Skrevet torsdag kl 21:48 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vet hva slags oppvekst det barnet kommer til å få. Helt jævlig å vokse opp med en alkoholavhengig foreldre. Det verste med at det er lovlig er at man ikke kan si noe, fordi det er jo lov. Kuttet deg ut i flere måneder fordi du kommenterte det. Tragisk. Ei venninne kuttet ut meg fordi jeg var bekymret for rusbruk. Mor ga meg silent treatment. Stakkars stakkars barn, fornektelsen er sterkere enn morskjærligheten. Anonymkode: 31650...987 Hvis man bytter ut alkoholholdig øl og vin med alkoholfri uten problem, så er man ikke alkoholavhengig. Anonymkode: 03063...014 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:49 #39 Del Skrevet torsdag kl 21:49 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det høres ut som hun klarer seg veldig bra når hun drikker alkoholfritt nå. Hadde hun hatt store problemer ville hun ikke klart å slutte med vanlig øl eller vin. Mange har også et høyere alkoholkonsum før barn, så det er godt mulig at hun kommer til å fortsette med mer alkoholfritt etter graviditeten også. Du får heller bekymre deg om du ser at det blir et problem i fremtiden. Jeg jobber tett på flere alkoholikere, og kan love deg at jeg aldri har sett dem drikke alkoholfrie alternativer. Anonymkode: 8a49d...66e Og jeg har vokst opp med en mor med alkoholavhengigssyndrom som det faktisk heter, men det hadde du vel visst om du faktisk jobbet med de/oss. Har sett henne drikke alkoholfritt. Vet også at hun drakk det under graviditeten. En rusmiddelavhengig kan fint holde seg i 9 mnd, særlig når noen følger med. Har alkoholavhengighet selv og klarte å holde meg, uten behandling/hjelp, i over 2 år. Det du skriver er ren løgn. Anonymkode: 31650...987 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:51 #40 Del Skrevet torsdag kl 21:51 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og jeg har vokst opp med en mor med alkoholavhengigssyndrom som det faktisk heter, men det hadde du vel visst om du faktisk jobbet med de/oss. Har sett henne drikke alkoholfritt. Vet også at hun drakk det under graviditeten. En rusmiddelavhengig kan fint holde seg i 9 mnd, særlig når noen følger med. Har alkoholavhengighet selv og klarte å holde meg, uten behandling/hjelp, i over 2 år. Det du skriver er ren løgn. Anonymkode: 31650...987 Har forresten drukket en god del munkholm selv som alkoholavhengig. Finnes ingen regler om at alkoholavhengige ikke drikker det. Vi gjør det. Anonymkode: 31650...987 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå