123fir Skrevet 3. april #1 Del Skrevet 3. april Jeg er tidlig i 30 årene, men føler meg som den samme personen jeg alltid har vært. Jeg er jo modnet med årene, men allikevel.. Er gift, har barn og lever et fint liv, så det er ikke noe jeg føler jeg går glipp av. Men alikevel føler at tiden forsvinner så fort! Husker hvor langt et år var i tenårene.. bare en sommer føltes jo som en evighet! Nå føler jeg det som at når jula kommer så har jeg knapt nok fordøyd fjorårets julemat 😂 Tror jeg innerst inne er redd for at jeg ikke setter nok pris på ting mens jeg har de. Tror jeg er redd for å angre når det er for sent. Er det flere som føler på slikt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 3. april #2 Del Skrevet 3. april Jepp! Synes det går fortere og fortere også. Det har nettopp vært jul, så er det sommer et knips, så er det jammen snart jul igjen, og slik går årene. Når jeg ser bakover føles det ikke lenge siden jeg traff min mann (22 år siden), eller at barna var små (de er 20 nå), eller at jeg var relativt ung, mens det er jeg egentlig ikke lenger. 😆 Tar meg i å lure på hvordan det er å være i mine foreldres alder, og vite at så fort som tiden går har man ikke veldig lenge igjen, men det er et spørsmål jeg ikke får meg til å stille. 😅 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 3. april #3 Del Skrevet 3. april Ja, men er i grunn glad for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #4 Del Skrevet 3. april Det som får tiden til å gå "saktere" er å fylle tiden mer... nye opplevelser (eller gjennopplevelser), ny lærdom, ny mestring osv... Du stanser også tiden ved å rett og slett stanse litt opp, sanse mer, se på vårblomstene, se på solopgangen... La deg begeistre. Gjenoppdag.... Prøv å forstå hva som er forskjellen på før og nå... så finner du det du savner... Og legg bort mobilen... Anonymkode: 49225...a46 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 3. april #5 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 20.05): Det som får tiden til å gå "saktere" er å fylle tiden mer... nye opplevelser (eller gjennopplevelser), ny lærdom, ny mestring osv... Du stanser også tiden ved å rett og slett stanse litt opp, sanse mer, se på vårblomstene, se på solopgangen... La deg begeistre. Gjenoppdag.... Prøv å forstå hva som er forskjellen på før og nå... så finner du det du savner... Og legg bort mobilen... Anonymkode: 49225...a46 Ekspander Det der er jeg veldig flink til, men livet går ikke saktere av den grunn. Vi fyller på med veldig mye opplevelser, men de går jo også fort. Nå har vi vært på reise siden midten av januar, og tenkte dette er en laaaang ferie med veldig mye innhold. Synes vi nettopp reiste jeg. 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123fir Skrevet 3. april Forfatter #6 Del Skrevet 3. april Trolltunge skrev (På 3.4.2025 den 20.08): Det der er jeg veldig flink til, men livet går ikke saktere av den grunn. Vi fyller på med veldig mye opplevelser, men de går jo også fort. Nå har vi vært på reise siden midten av januar, og tenkte dette er en laaaang ferie med veldig mye innhold. Synes vi nettopp reiste jeg. 😂 Ekspander Slik føler jeg mitt liv er også. Mye på tur i naturen. Spiller musikk. Mye jobb å gjøre der jeg bor Oppdra små barn Skulle vært flere timer i døgnet 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #7 Del Skrevet 3. april Synes tiden går veldig sakte. Altfor sakte. Spesielt når det er vinter, hvert eneste år Anonymkode: b5fca...553 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #8 Del Skrevet 3. april Det blir verre med årene 🙂 Jeg har funnet ut at jo mer jeg gjør, jo mer jeg tar på meg; enten det er å bytte jobb, utvikle meg i jobben, si ja til kurs/sertifiseringer/foredrag, bli kjent med nye mennesker, reise, gå ut på konserter, eventer ect. Generelt, ha mange baller i luften og ikke være redd for utfordringer - jo mer får jeg brukt av tiden, og føler dermed at den går senere. Ref. covid-årene hvor vi holdt oss mest hjemme og alt gikk i samme tralten. 2020 og 2021 har jeg knapt nye minner fra, alt gikk bare i rutine. Lev mens du kan og ta for deg av livet. Plutselig skranter virkelig helsen, og det blir mer utfordrende. Og så plutselig er det over. Det er det eneste vi vet skal skje. Og det kan komme raskere enn du planlegger. Ikke utsett noe av det du virkelig har lyst å gjøre. Anonymkode: 665f3...d21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #9 Del Skrevet 3. april Anonymkode: d5cfc...3fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 3. april #10 Del Skrevet 3. april Tid er jo et oppkonstruert begrep, det eneste som finnes er her og nå. Men opplevelsen av tid har vi jo, og den går raskere og raskere jo eldre man blir. Fant dette på nett: «Your brain tends to think of time in terms of memorable or new events. As you get older time (generally) seems to go faster because you experience fewer new and unique things» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #11 Del Skrevet 3. april Jeg føler på dette. Jeg nesten ikke tro at det er 3 måneder siden jul, og at en ny sommer står straks for tur. Hvor i all verden blir dagene av? Og årene? Jeg blir 40 snart... og kan ikke forstå det siden jeg "nettopp" har fyllt 30. Mens jeg om dagene sitter og prater om ting som skjedde for 15-25 år siden... Jeg, som ikke føler meg så gammel... Merker også at mine foreldre har blitt synlig "gamle", og det skremmer meg. Hvor mange juler har de igjen nå? Og i dette tempoet så begynner ting å skje "snart". Jeg forstår ingenting av tiden lenger. Anonymkode: 32f38...80d 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #12 Del Skrevet 3. april Nyt det mens du kan! Jeg er 60 og det går bare fortere og fortere. Livet bokstavelig talt raser avgårde. Anonymkode: cd7d4...0be 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #13 Del Skrevet 4. april Trolltunge skrev (På 3.4.2025 den 20.08): Det der er jeg veldig flink til, men livet går ikke saktere av den grunn. Vi fyller på med veldig mye opplevelser, men de går jo også fort. Nå har vi vært på reise siden midten av januar, og tenkte dette er en laaaang ferie med veldig mye innhold. Synes vi nettopp reiste jeg. 😂 Ekspander Hva fyller du ferien med? Anonymkode: 49225...a46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #14 Del Skrevet 4. april 123fir skrev (På 3.4.2025 den 19.52): Jeg er tidlig i 30 årene, men føler meg som den samme personen jeg alltid har vært. Jeg er jo modnet med årene, men allikevel.. Er gift, har barn og lever et fint liv, så det er ikke noe jeg føler jeg går glipp av. Men alikevel føler at tiden forsvinner så fort! Husker hvor langt et år var i tenårene.. bare en sommer føltes jo som en evighet! Nå føler jeg det som at når jula kommer så har jeg knapt nok fordøyd fjorårets julemat 😂 Ekspander Tiden går MYE fortere når man er 50 enn 30 også, det kan jeg love deg. Og mest sannsynlig enda fortere enn det igjen når man er 80. Det har noe med perspektivet vårt å gjøre, da vi var barn tilsvarte jo et år en ganske stor del av alt vi kunne huske frem til da. AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 20.05): Det som får tiden til å gå "saktere" er å fylle tiden mer... nye opplevelser (eller gjennopplevelser), ny lærdom, ny mestring osv... Anonymkode: 49225...a46 Ekspander Der har jeg stikk motsatt erfaring. Jo travlere, jo fortere går tiden. Anonymkode: 723aa...9d8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apopo Skrevet 4. april #15 Del Skrevet 4. april Trolltunge skrev (På 3.4.2025 den 20.08): Det der er jeg veldig flink til, men livet går ikke saktere av den grunn. Vi fyller på med veldig mye opplevelser, men de går jo også fort. Nå har vi vært på reise siden midten av januar, og tenkte dette er en laaaang ferie med veldig mye innhold. Synes vi nettopp reiste jeg. 😂 Ekspander Tiden flyr når man har det gøy, syns nå jeg. Er jo et bra tegn, på en måte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #16 Del Skrevet 4. april Man må rett og slett stanse tiden og stanse opp, så man kan være til stede her og nå. Ta tiden tilbake. Ut av hamsterjulet. Om hverdagen handler om å lage frokost og nister, kjøre til barnehage/skole, sitte i bilkøer, dra på jobb, hente i barnehage/skole, lage middag, kjøre til fritidsaktiviteter, rydde, vaske, vaske tøy, og resten av tiden går til sosiale medier og TV, så går jo bare tiden uten at man egentlig er til stede? Det er dette noen kaller likestilling for kvinner... Anonymkode: 49225...a46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 4. april #17 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 11.52): Hva fyller du ferien med? Anonymkode: 49225...a46 Ekspander Reiser i reisen og diverse opplevelser og erfaringer. Sitter absolutt ikke med hendene i fanget. Synes vi løper litt vel mye rundt for å være ærlig, men min mann er en rastløs fyr. Har bestandig intensjoner om å lese mye på ferie, men denne gangen har jeg rukket kun en halv bok, selv om jeg leser fort når jeg først leser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #18 Del Skrevet 4. april Og nå er det ikke lenge til jul igjen selv om jula var for noen måneder siden. Sånn går livet, et stort dejavu - og med alderen så har man mindre ork til å være den som var med på alt. Anonymkode: 08bbb...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #19 Del Skrevet 4. april Trolltunge skrev (På 4.4.2025 den 16.58): Reiser i reisen og diverse opplevelser og erfaringer. Sitter absolutt ikke med hendene i fanget. Synes vi løper litt vel mye rundt for å være ærlig, men min mann er en rastløs fyr. Har bestandig intensjoner om å lese mye på ferie, men denne gangen har jeg rukket kun en halv bok, selv om jeg leser fort når jeg først leser. Ekspander Da forstår jeg hvorfor du føler tiden bare flyr... Tiden går ikke saktere med mindre du forsøker å stanse den... Anonymkode: 49225...a46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 4. april #20 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 17.08): Da forstår jeg hvorfor du føler tiden bare flyr... Tiden går ikke saktere med mindre du forsøker å stanse den... Anonymkode: 49225...a46 Ekspander Jeg synes den går fort uansett. Løper ikke like mye hjemme, men tiden flyr da også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå