Gå til innhold

Ryggplager

iskagr

Anbefalte innlegg

Hei! Har de siste 14 mnd vært plaget med syke ryggsmerter, smertene er der hele tiden, men de er ikke intense hele tiden. 

For å prøve å forklare det enklest mulig så kjennes det ut som noen konstant trykker/holder press på en muskelknute, samtidig som at det innimellom kjennes ut som det låser seg av enkelte bevegelser/stillinger. 

Har tatt mr røntgen av både rygg og bekken uten funn, prøvd fysioterapeut, napratpat, kiropraktor og manuellterapeut uten hell. 

Er det noen som har vært borti det samme og kan gi meg noen gode råd på hva jeg kan gjøre for å bli bedre? 

Har ei lita ei på 15 mnd og føler smertene hemmer hverdagen så utrolig mye da jeg går rundt med konstante smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
iskagr skrev (2 timer siden):

Hei! Har de siste 14 mnd vært plaget med syke ryggsmerter, smertene er der hele tiden, men de er ikke intense hele tiden. 

For å prøve å forklare det enklest mulig så kjennes det ut som noen konstant trykker/holder press på en muskelknute, samtidig som at det innimellom kjennes ut som det låser seg av enkelte bevegelser/stillinger. 

Har tatt mr røntgen av både rygg og bekken uten funn, prøvd fysioterapeut, napratpat, kiropraktor og manuellterapeut uten hell. 

Er det noen som har vært borti det samme og kan gi meg noen gode råd på hva jeg kan gjøre for å bli bedre? 

Har ei lita ei på 15 mnd og føler smertene hemmer hverdagen så utrolig mye da jeg går rundt med konstante smerter.

Så vidt jeg forstår kan smerter i muskler og skjelett skyldes ubalanse i muskler. (Høyre/venstre del av kroppen.) Kroppen prøver å korrigere ubalansen og man ender opp med feilbelastning og smerter.

Jeg har vært borte i en god personlig trener som har hatt suksess med å korrigere dette.

Anonymkode: f190f...b08

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lenge var du hos fysioterapeut? Trente du hjemme mellom timene? Trener du daglig i dag?

Det kan ta månedsvis med trening å bli bra i ryggen. For meg tok det nær et år med ukentlig fysioterapi og hjemmeøvelser. Veldig fort gjort å trene i noen måneder og slutte fordi det "ikke hjelper".

Og OBS, hvis man først har fått ryggproblemer kan man aldri slutte å trene, da vil det komme tilbake.

Anonymkode: 18c35...db6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvor lenge var du hos fysioterapeut? Trente du hjemme mellom timene? Trener du daglig i dag?

Det kan ta månedsvis med trening å bli bra i ryggen. For meg tok det nær et år med ukentlig fysioterapi og hjemmeøvelser. Veldig fort gjort å trene i noen måneder og slutte fordi det "ikke hjelper".

Og OBS, hvis man først har fått ryggproblemer kan man aldri slutte å trene, da vil det komme tilbake.

Anonymkode: 18c35...db6

Var der noen mnd, trente daglig, trener daglige rygg og bekken øvelser jeg har fått hos både fysio og kiropraktor😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...