Gå til innhold

Mage etter graviditet (bilde). Trene bort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt veldig med at jeg legger mye raskere på meg etter graviditet og at jeg nærmet meg midten av 40-årene, og har en mage som ikke blir borte. Spiser sunt og lett, går mye, og trener noe styrke. Men har denne rare «kulen» på magen som ser ut til å henge igjen. Er det noen som har gode tips? Har også keisersnittarr med litt heng. Det er vel ikke så mye å gjøre med, men vil det også kunne bli noe mindre med øvelser?  Tips til hva slags trening jeg bør gå for?IMG_4688.jpeg.3668c8cabd4337333eb1045df351b613.jpeg

Anonymkode: 01798...b28

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Delte magemuskler? Det hadde jeg etter fødsel og måtte operere. Jeg prøvde alt før operasjonen ingenting hjalp.

Anonymkode: e6572...2cb

AnonymBruker
Skrevet

Fettsuging?

Anonymkode: 36c2b...282

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært gravid og synes formen ligner på min mage. Jeg la på meg noen kilo til jul som jeg ikke har klart å ta av (fra 57 til 62 kg).

Men jeg forstår ikke hva du referer til som den "rare kulen"?

Kanskje du kunne legge ut et bilde i profil også?

Anonymkode: f1ebf...df8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sånn form på magen og, jeg har ikke barn.

Men uansett ts.. jeg synes du ser flott ut. 

Anonymkode: a05be...7ab

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ville trent mer tung styrke, spist sunt med mye proteiner, og bygget muskler. Men du ser helt fint ut altså, ikke enkelt å se den kulen du snakker om. 

Anonymkode: c9c96...f0a

AnonymBruker
Skrevet

Synes dette var en veldig fin mage!😍

Anonymkode: f0ce0...209

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det der var en flott mage ja, og jeg tipper at den blir enda flottere med trening! 

Anonymkode: c89fb...a66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke helt ser hva du mener ts. For jeg syntes det var en flott mage. Helt normal mage. Men om du ikke er fornøyd, kan du jobbe med deg selv mentalt, for å akseptere at kroppen er annerledes etter graviditet. Og/eller trene. Trening kan gjøre mye. Øke muskelmassen og styrken i kroppen. Delte magemuskler er ikke uvanlig etter graviditet, det er vanskelig å få dekket offentlig kirurgi, men det går an å betale det privat.

Anonymkode: 24fa3...01f

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en liten "bul" nederst du tenker på Ts, så er det pga livmora og noe alle damer har, og den er mer tydelig etter fødsel siden livmora aldri går tilbake til "før fødsel" størrelse. Og den synes gjerne litt jo slankere man er. Det er bare biologisk.

Anonymkode: cd68d...e23

AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske jeg hadde like fin mage! Min er bulkete og veldig skrukkete med mange arr (strekkmerker). Ikke noe jeg kan slanke eller trene bort..

Jeg hadde også delte magemuskler. De vokste bedre sammen da jeg trente med hold-in.

Anonymkode: 42ae4...9ec

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Adverse abdominal exercises!!!

Helt seriøst, du vil se forskjell på to uker om du gjør litt hver dag. Ideelt burde du gjøre det annenhver dag, men gå lengre/hardere på øvelsene, og så en hviledag mellom. Men for mange er det lettere med litt hver dag i starten. 

Du kommer til å få helt sjokk av resultatene, jeg lover. Bare vær konsekvent med det. Søk opp på youtube eller tiktok. Adverse abdominal exersises. 

Det er de indre magemusklene og de fungerer nesten som et slags indre korsett når de er sterke. Dette er musklene som er sterke på kvinner som nesten ikke ser ut til å være gravide selv i sjuende måned etc. 

Anonymkode: 68429...c98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...