AnonymBruker Skrevet 3. april #1 Skrevet 3. april Par i førtiårene. Bor ikke sammen. Vært sammen snart et år. Vært en del runder og uenigheter men også mye bra og lange fine perioder. Forrige helg ble det en heavy runde som endte med at han gjorde det slutt og dro midt på natten. Etter mye om og men og jeg som prøvde å dra ting i land, ble det ordnet opp i dagen etterpå. Han har ikke snakket om dette eller sagt noe i ettertid. Jeg syntes dette har vært vanskelig og er usikker på hvor jeg har han nå. Han sier alt er bra, men etter noe sånt så sliter jeg med å vite hvor viktig dette er for han. I dag spør jeg han hvordan han tenker nå og om han har mer ro rundt oss. Han svarer, seriøst skal du spørre om dette nå.. jeg sier at jeg syns det er vanskelig å vite ting og jeg føler jeg henger etter han og alt jeg gjør er slitsomt. Jeg sier kanskje vi burde ha litt tid fra hverandre for å kjenne på ting da jeg tenker jeg ikke er bra nok og syns det er kjipt å føle sånn. Da sier han bare javel. Er det fra ikveld og denne helgen da? Jeg sier vet ikke, men jeg synes det er vanskelig å føle sånn. Da sier han ok det virker som du har bestemt deg. Så kommer han ikke i dag til meg slik avtalt og ikke hørt noe mer. Jeg hadde jo håpet han ville si at det ikke stemmer det jeg føler og at han ikke vil ha tid fra hverandre. Men han sier ingenting for å avverge det. Hva skjer her? Betyr jeg ikke noe og vil han ikke dette og er glad til, eller prøver han å si space til meg, eller hva er greia? Jeg føler virkelig nå at han kunne sagt noe som viste at han ikke mente det bruddet sist helg og var mer dedikert. Men han sier ikke noe. Anonymkode: a1968...e7f
AnonymBruker Skrevet 3. april #2 Skrevet 3. april Hvorfor gnage videre på det når dere hadde ordnet opp etter forrige helg?? Høres ut som du ba om en pause eller slo opp, så jeg skjønner at han ikke tok kontakt igjen. Anonymkode: ce725...f00 2 5
AnonymBruker Skrevet 3. april #3 Skrevet 3. april Høres ustabilt ut. Så mye drama etter kun nesten et år? Anonymkode: a79be...fec 2
AnonymBruker Skrevet 3. april #4 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor gnage videre på det når dere hadde ordnet opp etter forrige helg?? Høres ut som du ba om en pause eller slo opp, så jeg skjønner at han ikke tok kontakt igjen. Anonymkode: ce725...f00 Jeg sa jeg var usikker på det og at jeg følte jeg hang etter han hele tiden. Anonymkode: a1968...e7f
AnonymBruker Skrevet 3. april #5 Skrevet 3. april Det kan være han er lei av at dere bare liksom ordner opp, og du går å kverner videre på det? Du må bestemme deg. Enten ordnet dere opp og du må la ting ligge, eller så ordnet dere ikke opp. Du sier du vil han skal vise at han ikke mente bruddet forrige helg, men du velger dumpe han idet dere etter din påstand har ordnet opp... Hvis du vil han skal vise deg kjærlighet, så si det da, ikke si at du vil ha pause/gjøre det slutt. Ikke siat du vil ha avstand og tid fra hverandre hvis du vil han skal vise deg nærhet. Du har sagt du ikke vil ha han nær deg... Anonymkode: 242b3...af3
AnonymBruker Skrevet 3. april #6 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan være han er lei av at dere bare liksom ordner opp, og du går å kverner videre på det? Du må bestemme deg. Enten ordnet dere opp og du må la ting ligge, eller så ordnet dere ikke opp. Du sier du vil han skal vise at han ikke mente bruddet forrige helg, men du velger dumpe han idet dere etter din påstand har ordnet opp... Hvis du vil han skal vise deg kjærlighet, så si det da, ikke si at du vil ha pause/gjøre det slutt. Ikke siat du vil ha avstand og tid fra hverandre hvis du vil han skal vise deg nærhet. Du har sagt du ikke vil ha han nær deg... Anonymkode: 242b3...af3 Jeg har sagt det. Og jeg mener han kunne sagt mine følelser stemmer ikke, at han vil dette og ikke ha tid fra hverandre. Jeg sa jeg føler jeg henger etter han og føler meg slitsom. Han kunne avkreftet dette ikke bare si ok. Da virker det som han gir f syns jeg. Anonymkode: a1968...e7f
AnonymBruker Skrevet 3. april #7 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Par i førtiårene. Bor ikke sammen. Vært sammen snart et år. Vært en del runder og uenigheter men også mye bra og lange fine perioder. Forrige helg ble det en heavy runde som endte med at han gjorde det slutt og dro midt på natten. Etter mye om og men og jeg som prøvde å dra ting i land, ble det ordnet opp i dagen etterpå. Han har ikke snakket om dette eller sagt noe i ettertid. Jeg syntes dette har vært vanskelig og er usikker på hvor jeg har han nå. Han sier alt er bra, men etter noe sånt så sliter jeg med å vite hvor viktig dette er for han. I dag spør jeg han hvordan han tenker nå og om han har mer ro rundt oss. Han svarer, seriøst skal du spørre om dette nå.. jeg sier at jeg syns det er vanskelig å vite ting og jeg føler jeg henger etter han og alt jeg gjør er slitsomt. Jeg sier kanskje vi burde ha litt tid fra hverandre for å kjenne på ting da jeg tenker jeg ikke er bra nok og syns det er kjipt å føle sånn. Da sier han bare javel. Er det fra ikveld og denne helgen da? Jeg sier vet ikke, men jeg synes det er vanskelig å føle sånn. Da sier han ok det virker som du har bestemt deg. Så kommer han ikke i dag til meg slik avtalt og ikke hørt noe mer. Jeg hadde jo håpet han ville si at det ikke stemmer det jeg føler og at han ikke vil ha tid fra hverandre. Men han sier ingenting for å avverge det. Hva skjer her? Betyr jeg ikke noe og vil han ikke dette og er glad til, eller prøver han å si space til meg, eller hva er greia? Jeg føler virkelig nå at han kunne sagt noe som viste at han ikke mente det bruddet sist helg og var mer dedikert. Men han sier ikke noe. Anonymkode: a1968...e7f Du må jo si hvorfor han stakk av midt på natten? Var du utro, slo han, anklaget han eller er han bare en narsistisk mann som driver å manipulerer deg? Altså du kan ikke spør om råd FØR du forteller hvorfor dere nesten slo opp,og han dro midt på natten! Anonymkode: ed2b2...f98
AnonymBruker Skrevet 3. april #8 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må jo si hvorfor han stakk av midt på natten? Var du utro, slo han, anklaget han eller er han bare en narsistisk mann som driver å manipulerer deg? Altså du kan ikke spør om råd FØR du forteller hvorfor dere nesten slo opp,og han dro midt på natten! Anonymkode: ed2b2...f98 Vi har diskutert f.eks. min insta hvor han mener jeg søker oppmerksom fra menn. Noe jeg ikke gjør og har helt vanlige bilder der. Han sier han føler han ikke er den eneste og ikke nok. Noe han er og jeg prøver å si og vise hele tiden. Han mener jeg ikke har forståelse for dette. Dette har skapt gnisninger lenge. Det toppa seg forrige helg. Han var iskald og sa han ikke ville meg enda jeg trygla og ba. Anonymkode: a1968...e7f
AnonymBruker Skrevet 3. april #9 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi har diskutert f.eks. min insta hvor han mener jeg søker oppmerksom fra menn. Noe jeg ikke gjør og har helt vanlige bilder der. Han sier han føler han ikke er den eneste og ikke nok. Noe han er og jeg prøver å si og vise hele tiden. Han mener jeg ikke har forståelse for dette. Dette har skapt gnisninger lenge. Det toppa seg forrige helg. Han var iskald og sa han ikke ville meg enda jeg trygla og ba. Anonymkode: a1968...e7f Men så lenge du har disse bildene på insta og han opplever at dette er bilder du gjør deg til for å få oppmerksomhet fra andre menn, så vil det jo bare være noe som gnager i forholdet deres og til slutt ende i ny voldsom konflikt. Er det noe vits i å trygle og be om å fortsette forholdet da? Anonymkode: 82c83...697
AnonymBruker Skrevet 3. april #10 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi har diskutert f.eks. min insta hvor han mener jeg søker oppmerksom fra menn. Noe jeg ikke gjør og har helt vanlige bilder der. Han sier han føler han ikke er den eneste og ikke nok. Noe han er og jeg prøver å si og vise hele tiden. Han mener jeg ikke har forståelse for dette. Dette har skapt gnisninger lenge. Det toppa seg forrige helg. Han var iskald og sa han ikke ville meg enda jeg trygla og ba. Anonymkode: a1968...e7f Har du ikke tatt opp dette temaet her før, eller er det andre som har det eksakte problemet? Anonymkode: 387e6...c43 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. april #11 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men så lenge du har disse bildene på insta og han opplever at dette er bilder du gjør deg til for å få oppmerksomhet fra andre menn, så vil det jo bare være noe som gnager i forholdet deres og til slutt ende i ny voldsom konflikt. Er det noe vits i å trygle og be om å fortsette forholdet da? Anonymkode: 82c83...697 Jeg slettet flere. Det mente han var feil gjort. Men vi fikk kommet til en slags enighet. Jeg har bare slitt med at han gjør meg så usikker på alt mulig tiden. At alt jeg gjør er feil. Og etter en sånn runde så kunne jeg ønske han kunne skape litt mer trygghet i forholdet også. Jeg hadde gjort det om jeg hadde dratt sånn og gjort det slutt. Tenkt man måtte bygge opp noe igjen. i dag har jeg sendt han en mld og skrevet jeg synes det var skuffende respons av han. Ikke fått svar. Er dette viktig da liksom.. Anonymkode: a1968...e7f
AnonymBruker Skrevet 3. april #12 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du ikke tatt opp dette temaet her før, eller er det andre som har det eksakte problemet? Anonymkode: 387e6...c43 Nei, ikke tatt opp. Anonymkode: a1968...e7f
AnonymBruker Skrevet 3. april #13 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg slettet flere. Det mente han var feil gjort. Men vi fikk kommet til en slags enighet. Jeg har bare slitt med at han gjør meg så usikker på alt mulig tiden. At alt jeg gjør er feil. Og etter en sånn runde så kunne jeg ønske han kunne skape litt mer trygghet i forholdet også. Jeg hadde gjort det om jeg hadde dratt sånn og gjort det slutt. Tenkt man måtte bygge opp noe igjen. i dag har jeg sendt han en mld og skrevet jeg synes det var skuffende respons av han. Ikke fått svar. Er dette viktig da liksom.. Anonymkode: a1968...e7f Du har akkurat dumpet han, du har sagt dere trenger tid fra hverandre, og nå er du sur fordi han for deg tiden og avstanden du selv har bedt om? Du sier du ønsker han skal skape trygghet, men du dumpet han. Du har sagt at du ikke vil ha trygghet, du vil ha avstand. Du sier ganske tydelig her i tråden at alt han gjør er feil, så det er ikke det minste rart om han blir like usikker på deg som du blir på han. Du dunper han rett etter du selv påstår dere har ordnet opp. Hvem som helst ville blitt usikker av det. Anonymkode: 242b3...af3
AnonymBruker Skrevet 3. april #14 Skrevet 3. april Du ba om tid fra hverandre, fikk tid fra hverandre men nå er ikke det bra? Anonymkode: 898a9...997
AnonymBruker Skrevet 3. april #15 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har akkurat dumpet han, du har sagt dere trenger tid fra hverandre, og nå er du sur fordi han for deg tiden og avstanden du selv har bedt om? Du sier du ønsker han skal skape trygghet, men du dumpet han. Du har sagt at du ikke vil ha trygghet, du vil ha avstand. Du sier ganske tydelig her i tråden at alt han gjør er feil, så det er ikke det minste rart om han blir like usikker på deg som du blir på han. Du dunper han rett etter du selv påstår dere har ordnet opp. Hvem som helst ville blitt usikker av det. Anonymkode: 242b3...af3 Jeg skrev jeg var usikker pga jeg følte jeg henger etter han hele tiden og han syns jeg er slitsom. Det er ingen god følelse. Jeg skrev jeg ikke visste. Han som tok det som at jeg hadde bestemt det. Anonymkode: a1968...e7f
AnonymBruker Skrevet 3. april #16 Skrevet 3. april Forholdet høres slitsomt ut. Slitsom dynamikk. Dere skal være i nyforelsket fasen. Dere krangler og er utrygg på hverandre. Hvorfor holder du på med instagram og legger ut bilder av deg selv der? Vet iallefall hva jeg tenker om folk 40+ som legger ut en drøss på sosiale medier av seg selv. Du har også en sykt håpløs og manipulerende kommunikasjonsstil der du lager et scenario for å fremprovosere en ønsket reaksjon, i dette tilfellet omsorg og kjærlighet. SYKT USUNT. Du må slutte med én gang. Tipper du har repetert dette mønsteret gjentatte ganger i relasjonene dine. Sier noe du ikke mener for å få en reaksjon slik at du føler deg elsket, når vedkommende tar deg på ordet blir du sur og gnager videre på at han ikke overøste deg med bekreftelse. Du trenger hjelp. Han burde avslutte med deg og bli sammen med en kvinne som er tryggere på seg selv og som han kan ha det godt og stabilt med. Lærdom nr.1 til deg: Si det du mener, og men det du sier. Anonymkode: 644b6...8e8 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. april #17 Skrevet 3. april Dette er eksakt det samme som ble tatt opp i forrige tråd, hvor du ble rådet til å la det ligge. Han gjør det slutt og du ber på dine knær om at han skal komme tilbake. Det funker der og da, men du graver din egen grav, du kommer til å utslette deg selv i prosessen med å holde forholdet igang. Det vil ALLTIS være noe nytt han reagerer på og gjør det slutt over. Den eneste måten å gjenvinne balanse her er at du faktisk sier «ok» og pakker tingene hans. Derifra er det mulig å få til et forhold, når HAN innser at du ikke er en dørmatte som han kan behandle som han vil. Han respekterer deg ikke, fordi du ikke har selvrespekt, ergo følelsene hans vil gjenspeile respekten han har for deg. Anonymkode: cfcd1...de5
AnonymBruker Skrevet 4. april #18 Skrevet 4. april Forholdet deres høres destruktivt ut. Jeg hadde avslutta om jeg var deg. Det høres ikke ut som at han elsker deg, og han høres manupilativ ut. Og du er usikker på deg selv, og hvor dine grenser går. Jeg er nysgjerrig på disse bildene, er det bilder som viset mye hud? Han har jo egentlig ikke så mye med hva du legger ut på insta, om det ikke er nakenbilder, masse pumpe og rompebilder. Anonymkode: cc1b0...615
AnonymBruker Skrevet 4. april #19 Skrevet 4. april Er det du som har skrevet før, kanskje 5-10 dager siden? Han kommer aldri til å klare å gi deg det du trenger. Dere har begge deres beskyttelsesmekanismer og hans er å ikke være emosjonelt tilgjengelig eller mottakelig. Samtidig som du trenger at han er det. Det kommer ikke til å skje. Forholdet kommer til å være slitsomt, kaotisk, du lever i håpet og du blir utslitt. Jeg forstår akkurat hva du ønsker og et ute etter. Det handler ikke om å kverne, men å trygge hverandre og å kunne være åpne om hva som ble vanskelig og hvorfor. Og hvis den ene ikke er ferdig enda så fortsetter man med en ny runde der begge reflekterer og tenker, frem til begge føler at de er trygge i relasjonen igjen. Det er ikke mas, det er ikke å dra opp ting hele tiden. Det er å være tilgjengelige for hverandre og å ønske det beste ut av relasjonen. Trygghet i et forhold er alt. Men dette får du aldri med han. Han kommer til å se på det som angrep, konfliktskaping og mas. Anonymkode: f3f1c...bdd
AnonymBruker Skrevet 4. april #20 Skrevet 4. april Som førtiåring hadde jeg aldri orket et sånt forhold. Aldri! Hvis ingen i et forhold kan oppføre seg voksent, så er det ikke liv laga. Legger ikke skylda på noen av dere, men dere passer virkelig ikke sammen. Og du har nok litt mer følelser enn hva han gir tilbake, dette ender aldri bra. Og han virker kontrollerende. Ingen mann får meg til å slette "normale" bilder på sosiale medier. Kutt det ut og gå videre! Anonymkode: 0b268...4f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå