Julie-sn Skrevet 3. april #1 Del Skrevet 3. april (endret) Har et barn hjemme med sonde i nese. Har hatt 100% pleiepenger i 1 måned nå. Hun skal ha sonden i fram til juni. Hun har ikke vært i barnehagen. Har tenkt at det er uaktuelt med sonde i barnehagen. Vet dere om de kan gi sondemat i barnehagen? Krever jo litt opplæring og kunnskap. Er sykepleier selv så føler jeg vil egentlig helst ha ansvaret selv når det gjelder mitt eget barn. Endret 3. april av Julie-sn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #2 Del Skrevet 3. april Her fikk barnet gå med sonde i bhg. Her var det en fra hjemmesykepleie som kom å ga i bhg Anonymkode: 81a05...243 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #3 Del Skrevet 3. april Det er ikke vanskelig å lære. Har hatt barn på avlastning med sonde og de er i bhg og får der og ja. Barn med knapp på magen går også i bhg. Eller andre medisinske tilstander. Anonymkode: 7161d...521 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #4 Del Skrevet 3. april Kan vel gå i barnehagen? De kan få opplæring eller hjemmesykepleien kan komme innom? Anonymkode: 1b071...f3c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #5 Del Skrevet 3. april I barna mine sin bhg er det ett barn med sonde. Det går nok fint om de bare får opplæring. Anonymkode: 23007...cb7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #6 Del Skrevet 4. april Niesen min går med sonde og går i bhg, men tror ikke hun får mat i den, kun medisiner. Anonymkode: aadc7...0e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #7 Del Skrevet 4. april Jeg tenker at det bør gå bra, enten noen i bhg som får opplæring, eller att hjemmesykepleien kommer innom. Anonymkode: 5ca4f...8ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie-sn Skrevet 4. april Forfatter #8 Del Skrevet 4. april Takk for alle svar. Skal sjekke med barnehagen. Nå har jeg hatt 50% pleiepenger på hun før hun fikk sonde pga hyppig luftveisinfeksjoner som førte til at hun stoppa å spise. Konstant plager med slim. I tillegg er hun veldig redd og usikker i barnehagen som har ført til at hun ikke har spist i barnehagen, men hun har spist bedre hjemme. Er jo enklere når hun har sonde selvfølgelig. Selv om sonden er et styr det også. Travel 2 åring som ikke vil sitte i ro og river i ledninger og sondemåltidene tar 30-40 min. Barnelege snakka om mulighet for at hun er i barnehagen 1-2 timer hver dag mellom sondemåltidene. Slik at hun kan bli litt tryggere. Men vet ikke hvordan det skal fungere å kombinere det med jobb. Og tipper ikke nav godkjenner at jeg har 100% pleiepenger mens hun er noen timer i barnehagen hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #9 Del Skrevet 4. april Julie-sn skrev (43 minutter siden): Takk for alle svar. Skal sjekke med barnehagen. Nå har jeg hatt 50% pleiepenger på hun før hun fikk sonde pga hyppig luftveisinfeksjoner som førte til at hun stoppa å spise. Konstant plager med slim. I tillegg er hun veldig redd og usikker i barnehagen som har ført til at hun ikke har spist i barnehagen, men hun har spist bedre hjemme. Er jo enklere når hun har sonde selvfølgelig. Selv om sonden er et styr det også. Travel 2 åring som ikke vil sitte i ro og river i ledninger og sondemåltidene tar 30-40 min. Barnelege snakka om mulighet for at hun er i barnehagen 1-2 timer hver dag mellom sondemåltidene. Slik at hun kan bli litt tryggere. Men vet ikke hvordan det skal fungere å kombinere det med jobb. Og tipper ikke nav godkjenner at jeg har 100% pleiepenger mens hun er noen timer i barnehagen hver dag. Du søker 100% pleiepenger med beredskap i en slik situasjon. Da kan barnet ditt være i barnehagen og du på jobb, og så melder du inn til nav hvor mye du jobber enten i prosent eller timer. (Ligger under «mine pleiepenger») Jeg holdt på sånn et helt år. Hadde 100% pleiepenger med beredskap, barnet var i barnehage og jeg jobbet mens jeg meldte inn til nav hvor mye jeg hadde jobbet. Men når han ble syk kunne jeg være borte fra jobb i tre uker uten å måtte styre mer med det. Da hadde jeg pleiepenger i bakhånd. Jeg mener forøvrig at barnehagen bør få opplæring i hvordan de bruker sonden slik så barnet ditt får vært litt i barnehagen. Anonymkode: d3782...f08 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #10 Del Skrevet 4. april De kutter ut pleiepenger, når barnet er i bhg og du kan returnere på jobb. Anonymkode: 452e8...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #11 Del Skrevet 4. april Jeg synes du skal gå i dialog med styrer i barnehagen. Hvordan kan de legge til rette for at barnet ditt kan komme? Du sier dette vil vare frem til juni, dersom tidshorisonten for sondemat blir lenger bør dere vurdere å søke tilrettelegging gjennom kommunen og barnehageloven paragraf 37. Jeg forstår du vil ha kontrollen selv, samtidig så mister barnet ditt viktig sosial utvikling ved å ikke være i barnehagen. Anonymkode: 41bf2...d60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #12 Del Skrevet 4. april Barnet mitt med knapp har fått mat og medisiner i barnehage og skole hele veien. Lærte opp personalet godt, og flere i tilfelle sykdom. Var lettere å lære opp personalet i barnehage/skole enn besteforeldre her🙊. I oppstarten har jeg hatt 100 % pleiepenger da jeg var i beredskap, etter noen uker har jeg hatt gradert pleiepenger. Har det enda selvom barnet går i 2.klasse. Anonymkode: 1f391...03e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #13 Del Skrevet 4. april Vurder seriøst om det er verdt å gå i barnehagen i fht luftveisinfeksjoner. Anonymkode: 4059a...eff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå