Gå til innhold

Enorm platting, men ingen utekran

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skulle gjerne vasket den forbaska plattingen, men hvordan får man det til uten utekran og når innvendig kran er en moderne smal IKEA-variant uten gjenger?

Anonymkode: 3e64f...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bøtte og kost😂 Du har ikke vannkran på andre siden av huset du kan dra gjennom/rundt?

Anonymkode: 66431...3cd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bøtte og kost😂 Du har ikke vannkran på andre siden av huset du kan dra gjennom/rundt?

Anonymkode: 66431...3cd

Nei, ingen utekran i det hele tatt. Bøtte og kost ja… men får ikke skylt plattingen ordentlig da?

Flintis skrev (3 minutter siden):

Har du kran til vaskemaskinen, og er det mulig å bruke denne?

Nei, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ring rørlegger, å få montert kran? 🤷🏼‍♂️

Anonymkode: e009f...45b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta av dusjhodet og koble til en lang nok slange med en overgang.

Anonymkode: 6b69d...dd1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ring rørlegger, å få montert kran? 🤷🏼‍♂️

Anonymkode: e009f...45b

Vet ikke om jeg kan ha det, har ingen vegg å ha det på. Men vurderer det sterkt. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta av dusjhodet og koble til en lang nok slange med en overgang.

Anonymkode: 6b69d...dd1

Klarer ikke få av dusjhodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bøtte. Høytrykkspyler, men den må fylles hele tiden 

Anonymkode: 575a2...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en hageslange som jeg kobler på blandebatteriet i dusjen, jeg skrur av dusjhode slangen, og skrur på hageslangen.

Anonymkode: 2a533...24d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet ikke om jeg kan ha det, har ingen vegg å ha det på. Men vurderer det sterkt. 

Klarer ikke få av dusjhodet

Her er det nok mest vondt i vilja. Du spør etter tips, men alt du får mener du ikke fungerer? Alle klarer å skru av et dusjhode.. har du ikke vaskemaskin heller? Det finnes også overganger til å skru på vasken dersom det ikke passer. 

Anonymkode: 27331...163

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi monterer hageslangen på kjøkkenvasken. Er bare å kjøpe en overgang til dette. 

Anonymkode: 958b4...ebf

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gå på clash ohlson å kjøp deg en kobling til kjøkkenvasken og legg hageslangen ut vinduet. 

Anonymkode: c2ccf...4ec

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Her er det nok mest vondt i vilja. Du spør etter tips, men alt du får mener du ikke fungerer? Alle klarer å skru av et dusjhode.. har du ikke vaskemaskin heller? Det finnes også overganger til å skru på vasken dersom det ikke passer. 

Anonymkode: 27331...163

Altså - hvis en lett løsning hadde fungert hadde det ikke vært behov for å skrive et innlegg om det her. Det skyldes ikke «vondt i vilja».

At det «finnes overganger» tenkte jeg meg, men hadde håpet på konkrete tips. Ved googling har jeg selv nemlig bare funnet et fra gardena som har fått ganske dårlige anmeldelser.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi monterer hageslangen på kjøkkenvasken. Er bare å kjøpe en overgang til dette. 

Som passer til kjøkkenkran uten gjenger og likevel sitter stødig? I så fall vil jeg gjerne ha tips om hva det er :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som passer til kjøkkenkran uten gjenger og likevel sitter stødig? I så fall vil jeg gjerne ha tips om hva det er :) 

Jeg har en kobling på hageslangen som man bare trykker på kjøkkenkranen (med en slags gummipakning). Og ja, den sitter godt nok for spyling av min terrasse 👍

Anonymkode: 52170...ff7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Altså - hvis en lett løsning hadde fungert hadde det ikke vært behov for å skrive et innlegg om det her. Det skyldes ikke «vondt i vilja».

At det «finnes overganger» tenkte jeg meg, men hadde håpet på konkrete tips. Ved googling har jeg selv nemlig bare funnet et fra gardena som har fått ganske dårlige anmeldelser.

Vi har den til Gardena, og den fungerer bra hos oss i alle fall. 

Om du har kran "uten" gjenger, så vil det mest sannsynlig si at du har en kran med innvendige gjenger. Du kan vanligvis skru ut innmaten i krantuten med en flat skrutrekker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Skulle gjerne vasket den forbaska plattingen, men hvordan får man det til uten utekran og når innvendig kran er en moderne smal IKEA-variant uten gjenger?

Du skrur ut sila i innekrana og kjøper en overgang til uteslange. Alle kraner har gjenger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi har den til Gardena, og den fungerer bra hos oss i alle fall. 

Om du har kran "uten" gjenger, så vil det mest sannsynlig si at du har en kran med innvendige gjenger. Du kan vanligvis skru ut innmaten i krantuten med en flat skrutrekker

Fantastisk! Jeg har ikke lagt merke til at den delen kunne skrus ut, jeg trodde det hang sammen.  Akkurat et sånt svar jeg håpte på. Så jeg skrur ut innmaten og da kan jeg bruke en vanlig overgang/adapter, slik de selger på feks Biltema? 

Vet du tilfeldigvis også hvordan jeg vet hvilken dimensjon jeg trenger på adapteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fantastisk! Jeg har ikke lagt merke til at den delen kunne skrus ut, jeg trodde det hang sammen.  Akkurat et sånt svar jeg håpte på. Så jeg skrur ut innmaten og da kan jeg bruke en vanlig overgang/adapter, slik de selger på feks Biltema? 

Vet du tilfeldigvis også hvordan jeg vet hvilken dimensjon jeg trenger på adapteret?

Om du ser på den fra Gardena, så har du et valg om først å sette på innvendig overgang, før man setter på den ytre som kobles til slangen. 

For å finne ut størrelsen får du prøve å måle, men tror du har en standard en, med mindre du har noe spesialgreier fra utlandet, eller veldig gammel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De har adapter på Clas som kan kobles på både dusj og vask. Irriterende å måtte frakte slangen gjennom leiligheten, men bedre enn å ikke ha noe.

Anonymkode: cddc8...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...