AnonymBruker Skrevet 3. april #1 Del Skrevet 3. april Hvis man har vært gjennom ivf og vet nøyaktig dato for befruktning, er det fortsatt ultralyden som fastsetter termindatoen eller befruktning dagen? Anonymkode: dc203...426 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #2 Del Skrevet 3. april Da vi hadde ivf i 2023 var det befruktningsdato. De forholdt seg kun til termindatoen som ivf-klinikken hadde satt Anonymkode: 35ee0...119 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #3 Del Skrevet 3. april I 2018 var det faktisk ordinær ultralyd. Jeg stolte mer på ivf dato selv Anonymkode: 6b101...c16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #4 Del Skrevet 3. april 2022, de brukte ultralydtermin så lenge det ikke var mer enn 5 dagers avvik. Var noe med at forskning viser at størrelsen (i 2. trimester) forteller mer om fosterets/graviditetens utvikling enn befruktningsdatoen. Anonymkode: c4f0d...9a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #5 Del Skrevet 3. april 2022/23 kun befruktning ja, de flyttet aldri den. Klinikken sa det var riktig de og. Ungene kommer uansett når de vil. Anonymkode: 3f398...767 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #6 Del Skrevet 3. april Nå er det mange år siden jeg var gravid, men i 2007 så brukte de ultralydterminen. Hadde ingenting å si når befruktningsdatoen var, fikk jeg beskjed om den gangen. Anonymkode: 16696...808 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #7 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (23 minutter siden): 2022, de brukte ultralydtermin så lenge det ikke var mer enn 5 dagers avvik. Var noe med at forskning viser at størrelsen (i 2. trimester) forteller mer om fosterets/graviditetens utvikling enn befruktningsdatoen. Anonymkode: c4f0d...9a5 Interessant😊 Anonymkode: dc203...426 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #8 Del Skrevet 3. april Ble gravid med IVF i fjor, da brukte de ultralydtermin. Ble flyttet en dag tilbake i forhold til befruktning/innsettstermin Anonymkode: 9c0b7...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #9 Del Skrevet 3. april I 2018 varierte det fra sykehus til sykehus. Ved Ahus, hvor jeg fødte, forholdt de seg i hvert fall da til ultralydterminen. Men jeg vet at det brukte IVF-termin andre steder. Jeg ble forklart at det rett og slett var faglig uenighet rundt hva som var mest nøyaktig. Anonymkode: 6d5d1...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venterpåregnbuen Skrevet 3. april #10 Del Skrevet 3. april Ble gravid i fjor gjennom IVF, og det var IVF-termin som gjaldt hele veien. Målte stort sett noen dager foran på alle ultralyder, men termin ble ikke endret. Endte med å føde spontant dagen før termin, så den stemte jo ganske bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #11 Del Skrevet 4. april Jeg fikk barn i 2022 og er høygravid nå. Riksen og Ullevål brukte ivf-termin i begge svangerskap. Anonymkode: 7abfd...dcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #12 Del Skrevet 4. april Fødte etter IVF i 2024 og da ble termin ikke flyttet på OUL, før jordmor på neste ul (vi hadde flere ul av ulike grunner) flyttet en dag tilbake basert på målinger fra OUL. Så tydeligvis ikke en gang samme praksis fra jordmor til jordmor på mitt sykehus. Anonymkode: 5ee35...f68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #13 Del Skrevet 5. april Vi beholdt IVF-termin ved Ahus i fjor. Men nå lå babyen typ 1 dag fra eller til på ultralyd, så det spilte ikke så mye rolle. Men mitt inntrykk er at det varierer. Anonymkode: 05ba6...27f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #14 Del Skrevet 5. april Jeg hadde to uker avvik mellom menstermin og ul-termin. Jeg hadde til og med testet for el og hadde veldig regelmessig syklus. I tillegg var eldste, som da var litt over ett år, syk og veldig sliten, og vi var på ferie et sted der vi sov i hytter og telt tett med familie, så det var ikke mye sex og jeg følte meg veldig sikker på når ungen ble unnfanget. Likevel kom barnet på ul-termin. Og jordmor sa at barnet så til å komme til termin, for det var helt rent og uten noe fett utenpå kroppen. Så hvis det stemmer, skulle unnfangelsen skjedd samtidig som første dag av mens. Så det er veldig rart. Anonymkode: 5beee...815 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #15 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg hadde to uker avvik mellom menstermin og ul-termin. Jeg hadde til og med testet for el og hadde veldig regelmessig syklus. I tillegg var eldste, som da var litt over ett år, syk og veldig sliten, og vi var på ferie et sted der vi sov i hytter og telt tett med familie, så det var ikke mye sex og jeg følte meg veldig sikker på når ungen ble unnfanget. Likevel kom barnet på ul-termin. Og jordmor sa at barnet så til å komme til termin, for det var helt rent og uten noe fett utenpå kroppen. Så hvis det stemmer, skulle unnfangelsen skjedd samtidig som første dag av mens. Så det er veldig rart. Anonymkode: 5beee...815 Det taler jo for at barnet i magen utvikler seg ulikt, noen raskere/tregere enn andre og at det blir det avgjørende for nå barnet er klart og termin settes. Anonymkode: dc203...426 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå