Gå til innhold

Er det fortsatt ultralyd som bestemmer ved ivf?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis man har vært gjennom ivf og vet nøyaktig dato for befruktning, er det fortsatt ultralyden som fastsetter termindatoen eller befruktning dagen?

Anonymkode: 5014a...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det varierer faktisl litt fra sykehus til sykehus.. Søsteren min fikk beskejd fra ivf-klinikken om at hun måtte krangle på datoen hun fikk på TUL

Anonymkode: 5826a...a60

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Både riksen og Ullevål forholder seg til Ivf-datoen. 

Anonymkode: c0351...574

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

St Olavs har brukt termindato fra OUL uavhengig av ivf. To ivf-barn, siste født i 23, så kan hende de har endret seg. 

Begge mine har fått termin før ivf-termin, og er begge født før termin. Men min yngste var født 37+1 ifølge termin og 36+2 ifølge ivf-termin. På barsel sa de at vi hadde fått omsorgspenger og ikke mistet de 3 ukene permisjon hvis ungen ble født før 37+0, så det var jo litt kjipt.. 

Anonymkode: 02e2c...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det varierer faktisl litt fra sykehus til sykehus.. Søsteren min fikk beskejd fra ivf-klinikken om at hun måtte krangle på datoen hun fikk på TUL

Anonymkode: 5826a...a60

Det måtte jeg også med første, men fikk klar beskjed av klinikken at det egentlig er ivf datoen som bestemmer. Fikk termin seks dager før på TUL og fødte seks dager over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...