Gjest gjest1 Skrevet 12. mars 2006 #1 Skrevet 12. mars 2006 Vi har så smått begynt med detaljplanlegginga av bryllupsdagen vår, på oppfordring frå toastmasteren vår.. Korleis skal dykkar kjøreplanar vere? Kjøreplanen vår finn de her. Er det noko som manglar syns de? Eller noko de stussar på? Kjempe-takknemleg for svar!
Laini Skrevet 12. mars 2006 #2 Skrevet 12. mars 2006 Woh;-) Ser veldig bra ut, men om jeg husker rett så skulle du holde en fin tale sant? Den stod vel ikke på kjøreplanen din? Ellers tror jeg du har tenkt på alt;-) Et lite tips iht velkomst drink, ser du skal servere Asti regner da med du mener Martini asti? Den er blitt ganske dyr 103 kr. Du kan likegodt velge Toso Muscato Asti, den smaker helt likt og koster kun 55 kr. Bare et tips, tror ikke folk er så grusomt gresne akkurat når det gjelder velkomst drinken Tror vår dag forløper seg slik: * 815 - våkne. ( nei tuller skal ikke planlegge sååå detaljert) * vielse kl 16 * 1630 vielse slutt, ta i mot lykke ønskninger og litt bilde knipsing * 1645 vi drar med oss fotografen og blir foreviget i omgivelsene ute * 1700 gjester blir tatt i mot med velkomst drink og jordbær * 1745 brudebaret ankommer i båt ved bryggen der festen skal være ( hadde håper å få deler av det lokale koret til å synge litt da.... får sjå om vi får det til) * 1800 vi tar en skål, prater litt, ser på gavebordet ( som vi får noen til å organiserer) * 1830 bordsetting, tror bare toastmaster ønsker velkommen og introdusere seg selv * så følger sjenking av vin, taler etc sånn noenlunde som anbefalt. Og sanger for de som kommer med det. Tror kanskje at takk for maten blir en sang, dersom ikke brudgommens far eller evt min bror ( siden min far ikke lever lengre) vil ta på seg den oppgaven. * 2100 har vi håp om å ønske kaffegjester velkommen. Da blir bord brutt opp og dansegulv gjort klart. Har tenkt å spare alle taler ( hvis noen andre vil si noe) utenom de "obligatoriske" til kaffen slik at også kaffe gjester er mere med i festen. Og kanskje ha en lek eller to med også, hvis jeg kommer over noen som er skikkelig morsom!! * 2X00 ja dette med akkurat når vi tar kakene og skjærer bryllups kaken. Tror vi sikker drøyer en times tid etter at kaffe gjestene har kommet, slik at alle får god til til å blir litte granne kjent og finne seg bord, kjøpe seg drinker, røyke, tisse, evt får små barn hentet etc * 2400 eller deromkring Nattmat, kjøttsuppe med varme rundstykker. * Utover det tar vi det som det kommer;-))
Gjest gjest1 Skrevet 12. mars 2006 #4 Skrevet 12. mars 2006 Woh;-) Ser veldig bra ut, men om jeg husker rett så skulle du holde en fin tale sant? Den stod vel ikke på kjøreplanen din? Ellers tror jeg du har tenkt på alt;-) Et lite tips iht velkomst drink, ser du skal servere Asti regner da med du mener Martini asti? Den er blitt ganske dyr 103 kr. Du kan likegodt velge Toso Muscato Asti, den smaker helt likt og koster kun 55 kr. Bare et tips, tror ikke folk er så grusomt gresne akkurat når det gjelder velkomst drinken ← Joda, brudens tale stod på kjøreplanen. Og det er faktisk Toso Asti vi skal servere, vart anbefalt den på polet! Skal dere ha alle de dansene? ← Nei.. Hehe.. Parantesen og spørsmålsteiknet betyr at vi skal velge ut nokon..
Nordlandspia Skrevet 12. mars 2006 #5 Skrevet 12. mars 2006 (endret) .. Endret 21. november 2009 av Nordlandspia
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 13. mars 2006 #6 Skrevet 13. mars 2006 Jeg tror jeg ville ventet med brudevalsen til etter kaken-spisingen. Ellers så blir det så dumt "oppbrudd", kan ødelegge den gode stemningen..
Gjest gjest1 Skrevet 13. mars 2006 #7 Skrevet 13. mars 2006 Nå har jeg kikka en gang til på kjøreplanen deres, og må si meg enig med Laini.. Finner ikke Brudens tale.. ← Bommert.. Jeg tror jeg ville ventet med brudevalsen til etter kaken-spisingen. Ellers så blir det så dumt "oppbrudd", kan ødelegge den gode stemningen.. ← Vi er usikre på den biten, men trur vi er nøydd til å gjere det på den måten pga. måten lokalet er strukturert. Kakene skal serverast i samme rom som vi et middag, og då tar det litt tid å rydde på plass bord og slikt.. Derfor hadde det vore fint å fått gjestene ut av matsalen medan ryddinga pågår. Forslag til noko anna ein kan gjere i mellomtida?
Gjest Gjesta Skrevet 13. mars 2006 #8 Skrevet 13. mars 2006 Vi hadde polonese og påfølgende brudevals som åpning av dans og bar, og kake og kaffe en drøy time senere
Gjest gjest1 Skrevet 13. mars 2006 #9 Skrevet 13. mars 2006 Vi hadde polonese og påfølgende brudevals som åpning av dans og bar, og kake og kaffe en drøy time senere ← Og det fungerte bra?
Gjest Gjesta Skrevet 13. mars 2006 #10 Skrevet 13. mars 2006 Det fungerte veldig bra, det var mange som syns det var deilig å få åpnet baren, stemningen blir liksom litt mer løs når man kan bevege seg mere fritt, og så visste alle at all pliktdeltagelsen var over, kakeskjæring er ikke noe man er nødt til å se på, (selvom de fleste gjør det) mens brudevalsen er liksom noe man MÅ ha med seg....
Gjest gjest1 Skrevet 13. mars 2006 #11 Skrevet 13. mars 2006 Det fungerte veldig bra, det var mange som syns det var deilig å få åpnet baren, stemningen blir liksom litt mer løs når man kan bevege seg mere fritt, og så visste alle at all pliktdeltagelsen var over, kakeskjæring er ikke noe man er nødt til å se på, (selvom de fleste gjør det) mens brudevalsen er liksom noe man MÅ ha med seg.... ← Fine argument. *noterer*
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #12 Skrevet 13. mars 2006 Tror ikke fjerde matservering er nödvendig hvis dere er opptatt av aa holde enn viss struktur. 3 ganger er helt sikkert mer enn nok. Jeg hadde prövd og organisere at servitörene ryddet av skitne tallerkner imellom serveringene hvis mulig -synes det höres rotete og litt udelikat ut aa sette de nye oppaa de gamle.
Floja Felíz Skrevet 14. mars 2006 #13 Skrevet 14. mars 2006 Tror ikke fjerde matservering er nödvendig hvis dere er opptatt av aa holde enn viss struktur. 3 ganger er helt sikkert mer enn nok. Jeg hadde prövd og organisere at servitörene ryddet av skitne tallerkner imellom serveringene hvis mulig -synes det höres rotete og litt udelikat ut aa sette de nye oppaa de gamle. ← Enig i det med tallerkenene. Kan jo fort bli mange av dem når det er buffet.
Gjest gjest1 Skrevet 14. mars 2006 #14 Skrevet 14. mars 2006 Tror ikke fjerde matservering er nödvendig hvis dere er opptatt av aa holde enn viss struktur. 3 ganger er helt sikkert mer enn nok. Jeg hadde prövd og organisere at servitörene ryddet av skitne tallerkner imellom serveringene hvis mulig -synes det höres rotete og litt udelikat ut aa sette de nye oppaa de gamle. ← *noterer meg tips* Takk skal du ha!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå