Gå til innhold

Hva kan jeg bruke på tven

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som dere ser har jeg småbarn og tven er full av merker. Hva kan jeg bruke for å vaske det? Kan jeg bruke blå jif spray som er til glass?

20250403_191102.jpg

Anonymkode: 99a93...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi! Er det riper på den også? Nei, Jif kan du ikke bruke. Du må ha et spesialmiddel til skjerm. Du kan forsøke en myk mikrofiberklut med kun litt vann først før du evt. går til innkjøp av spesialmiddel. Kluten må være ren og ikke ha såperester på seg

Anonymkode: 11e44...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som dere ser har jeg småbarn og tven er full av merker. Hva kan jeg bruke for å vaske det? Kan jeg bruke blå jif spray som er til glass?

20250403_191102.jpg

Du tar bildet med deg og går til noen som selger tver og spør der. Finnes spesialrensemidler. 
De må vite hva som er på tv ruta for å rettlede deg til rett måte å få dette bort på, uten at TV-en blir søppel.

Anonymkode: 4ab09...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes egne kluter til å tørke av pc-skjermen, mobilen, osv., så de bruker jeg når jeg av og til tørker av mine TV-er.

Du bør ta skjermene regelmessig, og ikke la det bli så ille som det der. Har hatt barn i hus, og har aldri hatt sånne skjermer.

Anonymkode: 9d5ef...bf4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær barna dine at man ikke tar på tv’n, det er fullt mulig. Dette var direkte smertefullt å se på. 

når det er sagt, vi bruker en eller annen spray for tv’er og en mikrofiberklut. Men vann fungerer sikkert fint det og. 

Anonymkode: 56e04...dbd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Myk klut fuktet vann. Enklere kan det ikke gjøres.

Anonymkode: 81f1c...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan man bruke tørkepapir også hvis man ikke finner riktig type klut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan man bruke tørkepapir også hvis man ikke finner riktig type klut?

Nei

Anonymkode: 2bdf5...e51

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stakkars tv. Skjermen ser jo knust ut ved første øyekast. Lær unga at de ikke skal pelle på TV-en. Er vel mulig å lære unger sånt?

Anonymkode: 96641...c74

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg begynner å forstå hvorfor noen henger TV veldig høyt på veggen.  :fnise:

Anonymkode: 63b67...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker tørr glassklut, gnikker litt ekstra (men ikke altfor hardt) på de vanskeligste flekkene.

Anonymkode: 6eb49...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

20250403_191102.jpg

Opdragelse er tydeligvis fraværende i ditt hjem ser jeg... Bruk vanlig jif allround, holdet i haugevis. 

Anonymkode: 7238b...557

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Stakkars tv. Skjermen ser jo knust ut ved første øyekast. Lær unga at de ikke skal pelle på TV-en. Er vel mulig å lære unger sånt?

Anonymkode: 96641...c74

Oppdragelse er noe dagens foreldre ikke vet hva er. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Opdragelse er tydeligvis fraværende i ditt hjem ser jeg... Bruk vanlig jif allround, holdet i haugevis. 

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Oppdragelse er noe dagens foreldre ikke vet hva er. 

Det er direkte tullete å si. Dette er noe folk uten unger kan finne på å lire ut av seg. 

Anonymkode: 9cc7e...ea4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er jo mange som sier her at jeg kan ikke bruke hvilken som helst spray. Må kjøpe en som er egnet til skjerm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøptr noe som de kslte skjermrens, tror det var på power. Der var det med kluter også.

Så kjøpte jeg noe brillerens på Europris og der stod det at det kunne brukes på skjerm også.

Andre jeg kjenner bruker vann og myk klut.

Det vesentlige her er at det har blitt skittent så disse oppdragerne trenger du ikke høre på, det bedrer seg etterhvert skal du se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Er jo mange som sier her at jeg kan ikke bruke hvilken som helst spray. Må kjøpe en som er egnet til skjerm

Nei, det trenger man ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er direkte tullete å si. Dette er noe folk uten unger kan finne på å lire ut av seg. 

Helt enig! Og utrolig hva unger kan finne på å gjøre i et ubevoktet øyeblikk.

Anonymkode: aefaf...e2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Helt enig! Og utrolig hva unger kan finne på å gjøre i et ubevoktet øyeblikk.

Anonymkode: aefaf...e2c

Jeg har barn, og er enig i at det er litt manko på barneoppdragelse her. 

Her lærte barna at tv-skjerm og vinduer ikke var lov til å ta på - det gikk bare i 99% av tilfellene. Selvfølgelig skjer det innimellom, men denne TV'en er bevis på at det ikke er snakk om "innimellom".

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mezzosoprena skrev (9 minutter siden):

Jeg har barn, og er enig i at det er litt manko på barneoppdragelse her. 

Her lærte barna at tv-skjerm og vinduer ikke var lov til å ta på - det gikk bare i 99% av tilfellene. Selvfølgelig skjer det innimellom, men denne TV'en er bevis på at det ikke er snakk om "innimellom".

Det er nå en ting at barna blir lært opp til å ikke ta på tv-skjermen. Men hvordan har de hatt anledning til å gå rundt med så grisete hender?? 

Ungen min har aldri hatt anledning til det. Mat spises ved matbordet, og etter måltid vaskes hendene. Om det er aktivitet som gjør at man blir skitten, feks maling, så vaskes jo hendene også når aktiviteten er over. 

Men ts, jeg vasker tv-skjermer med mikrofiberklut. Jeg sprayer glassvask på kluten, og vasker skjermen. De sier man ikke skal gjøre det, men 'de' sier så mye rart. Det funker. Og gi de barna dine oppdragelse! Og Vask de henda! 

Anonymkode: 4cbc2...b02

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...