AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:37 #1 Del Skrevet torsdag kl 16:37 Selv kjøttdeigen er jo blitt en formue. Anonymkode: baf47...572 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet torsdag kl 16:41 #2 Del Skrevet torsdag kl 16:41 Hvalbiff er skikkelig godt 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:41 #3 Del Skrevet torsdag kl 16:41 Lever! Finn alle oppskriftene med fløte til, fløtesaus med lever i er nydelig😍 Anonymkode: 472ff...c69 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:45 #4 Del Skrevet torsdag kl 16:45 Hvalkjøtt, definitivt! Her lager vi både gryter, former, taco og pizza med hval. Og så får du ikke oppdrettshval/burhval, som er et pluss om du bryr deg om dyrevelferd. Anonymkode: ac4b5...13e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet torsdag kl 17:10 #5 Del Skrevet torsdag kl 17:10 Jeg spiser ikke kjøtt selv, så vet ikke kvaliteten, men First Price-kjøttdeigen på Kiwi har pleid å koste 100 kr/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:13 #6 Del Skrevet torsdag kl 17:13 Høns. Jeg koker de i to timer, så har jeg to varianter jeg lager: høns som vilt eller hønsefrikasse. Anonymkode: 8f7e6...056 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:14 #7 Del Skrevet torsdag kl 17:14 AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 16.45): Hvalkjøtt, definitivt! Her lager vi både gryter, former, taco og pizza med hval. Og så får du ikke oppdrettshval/burhval, som er et pluss om du bryr deg om dyrevelferd. Anonymkode: ac4b5...13e Ekspander Er det billig? Anonymkode: 6a2bb...372 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet torsdag kl 17:15 #8 Del Skrevet torsdag kl 17:15 Jeg kjøper ofte koteletter som jeg tilbereder til mange retter som strengt tatt skal ha storfe. Pris er én årsak, men jeg er veldig glad i svin, så det er minst en dobbel bonus her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:19 #9 Del Skrevet torsdag kl 17:19 Nakkekoteletter, oksehaler, oksekjaker, svineskank. Anonymkode: cadda...80f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:24 #10 Del Skrevet torsdag kl 17:24 Nyretapp. Bedre enn indrefilet 🙂 Anonymkode: a553b...70f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:27 #11 Del Skrevet torsdag kl 17:27 AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 17.24): Nyretapp. Bedre enn indrefilet 🙂 Anonymkode: a553b...70f Ekspander Men er ikke kjempebillig. Dog enig i at det er veldig godt. Høyrygg er kjempegodt i pai og stuinger og betydelig billigere enn biffkjøtt. Elg er jo billig om du er i eller kjenner jaktlaget. Hval smaker høgg så den gidder jeg ikke. Anonymkode: 11af9...5b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:29 #12 Del Skrevet torsdag kl 17:29 AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 17.14): Er det billig? Anonymkode: 6a2bb...372 Ekspander Her koster det ca 100kr/kg, og er nede i 40 kr/kg når det er på tilbud. Kjøpte nettopp 10x500g på tilbud, så da har vi en stund. Har bare sett det frossent, så kan jo hende det er dyrere om man kjøper det ferskt? Anonymkode: ac4b5...13e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet torsdag kl 17:34 #13 Del Skrevet torsdag kl 17:34 Nakkekoteletter er ikke så verst, men jeg syns pakkene er altfor store. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:04 #14 Del Skrevet torsdag kl 18:04 AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 16.41): Lever! Finn alle oppskriftene med fløte til, fløtesaus med lever i er nydelig😍 Anonymkode: 472ff...c69 Ekspander 🤢🤮 Anonymkode: cb789...c8c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:10 #15 Del Skrevet torsdag kl 19:10 AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 18.04): 🤢🤮 Anonymkode: cb789...c8c Ekspander Ikke så høflig av deg, du. Anonymkode: 472ff...c69 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet torsdag kl 19:12 #16 Del Skrevet torsdag kl 19:12 17.11 skrev (På 3.4.2025 den 17.34): Nakkekoteletter er ikke så verst, men jeg syns pakkene er altfor store. Ekspander Jeg fryser dem ned én og én. Tiner rask og er klart til bruk. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:29 #17 Del Skrevet torsdag kl 23:29 Koteletter / evt annet svinekjøtt på tilbud. Bruker med typisk husmannskost-tilbehør eller lager en annen vri som asiatisk. Kan også skjære opp og bruke i wok, topping i supper, taco osv. Hel kylling. Koker og lager suppe/gryte. Tar vare på skrotten og lager kraft. Kan også lage pulled kylling til taco. Oksehaler, høyrygg Svineknoke Hjort (får hos bekjente billig) Anonymkode: 05028...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet torsdag kl 23:40 #18 Del Skrevet torsdag kl 23:40 Helstekt indrefilet av svin er veldig godt. Ikke spesielt dyrt, men kjempeenkelt å tilberede. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:11 #19 Del Skrevet fredag kl 05:11 Hva som er billig er relativt - billig i forhold til hva? Uansett, mitt tips er hel lammebog, som jeg antar er billig i forhold til lammestek, og i hvert fall i forhold til lammeskanker, som er uforholdsmessig dyre av en eller annen grunn (pga hype i årevis?). Når man har hel bog kan man nemlig tilberede den i langpannen i ovnen på 140-150 grader, dekket med folie, i 5 timer, til den blir så mør at den omtrent kan inntas med sugerør. Eksempler på oppskrift: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/slow-roasted-shoulder-lamb https://www.bbcgoodfood.com/recipes/slow-roast-persian-lamb-pomegranate-salad Anonymkode: 47dbc...0b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:06 #20 Del Skrevet fredag kl 06:06 AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 16.45): Hvalkjøtt, definitivt! Her lager vi både gryter, former, taco og pizza med hval. Og så får du ikke oppdrettshval/burhval, som er et pluss om du bryr deg om dyrevelferd. Anonymkode: ac4b5...13e Ekspander Hvalfangst er da langt fra dyrevelferd... Vet du hvor mange timer det går på å ta livet av en hval, og hvor mye frykt og smerte det forårsaker i den tiden? Og frykt blant resten av familien også Anonymkode: d54df...02f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå