Gå til innhold

Er Miami et familievennlig reisemål?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og har noen vært i Disneyland Florida? Var dette fine opplevelser? 

Anonymkode: 5d127...b9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 16.17):

Florida er ikke et familievennlig sted nå nei. 

Anonymkode: 8e870...0ed

Ekspander  

Kan du utdype det? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var tre uker i Florida i fjor sommer. Det var helt perfekt! Ungene var 11, 13 og 14. Men det hadde vært fint uansett alder.

Vi var i alle 4 Disney-parkene og Gatorland.

Miami Beach var familievennlig på dagtid, ikke så mye på kvelden..

Anonymkode: 5d33b...30d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orlando er ekstremt familievennlig, Miami midt på treet.

Jeg synes Disney World er for full. De siste gangene jeg var der var det køgange for å bevege seg i det hele tatt. Takke seg til Universal-parkene.

Anonymkode: f39c2...0b8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disney er fantastisk 😍 jeg var i Magic Kingdom og Epcot, skulle gjerne besøkt alle parkene. Anbefaler å bo på Disney-hotell og sette deg godt inn i alle apper og måter å unngå kø på. Vi sto nesten ikke i kø pga dette, tror 20 minutter var maks, og vi tok alle de mest populære attraksjonene. Det er svindyrt i Disney (og USA), da. Skal du ha bord på restaurant i Disney må du bestille i veldig god tid før hvis du skal på en populær restaurant. Tror de åpner reservasjoner to måneder før, og de populære er borte i løpet av få minutter. Sjekk det!

Anonymkode: 13528...08e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal også til usa i sommer. Florida. Kjenner jeg faktisk er en smule nervøs for innreisen nå. Det er første gangen vi er i landet. Vi har alle norske statsborgerskap og har aldri gjort noe kriminelt eller noe som gjør at vi trenger være bekymret egentlig. 

Ts: er du bekymret for å dra til USA slik ting er nå? Vi har faktisk vurdert å avbestille…

Anonymkode: 12dea...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 22.39):

Vi skal også til usa i sommer. Florida. Kjenner jeg faktisk er en smule nervøs for innreisen nå. Det er første gangen vi er i landet. Vi har alle norske statsborgerskap og har aldri gjort noe kriminelt eller noe som gjør at vi trenger være bekymret egentlig. 

Ts: er du bekymret for å dra til USA slik ting er nå? Vi har faktisk vurdert å avbestille…

Anonymkode: 12dea...685

Ekspander  

Bare pass på om at hvis dere har skrevet negativt om Trump på noen sosiale medier så kan de sjekke det opp på telefonene deres og da kan de kanskje nekte dere innreise. 

Anonymkode: 4e744...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk i det hele tatt vurderer å dra til det føkkings drittlandet der er meg en gåte. 

Anonymkode: 9a06c...5d0

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 16.12):

Og har noen vært i Disneyland Florida? Var dette fine opplevelser? 

Ekspander  

Ja har vært i Disneyland og resten av Disney World i Orlando, Florida. Det er en kjempe fin opplevelse og familievennlig. Miami… kommer litt an på hvor gamle barna er, liker de shopping, steder av typ planet Hollywood , strand og evt minicruise? 

Anonymkode: d0c9d...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller satset på Disneyland Paris, evt. reise helt til Disney Tokyo.

Disneyland i Florida var helt greit, for stort og for mange folk. Men slik landet utvikler seg, så vil jeg si at det absolutt ikke er et trygt sted å dra for noen akkurat nå.

Og generelt har vært i Disney i Florida og i Paris, Paris var 10 ganger bedre. Mindre området i tillegg til mindre folk. 

Anonymkode: 2531d...9ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 20.06):

Orlando er ekstremt familievennlig, Miami midt på treet.

Jeg synes Disney World er for full. De siste gangene jeg var der var det køgange for å bevege seg i det hele tatt. Takke seg til Universal-parkene.

Anonymkode: f39c2...0b8

Ekspander  

Kommer an på når man reiser. Vært der 3 ganger, juli var slitsomt. Kjempe kø og stekende varmt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 16.23):

Kan du utdype det? 

Ekspander  

Hvor skal du ,hva skal du!? I overskriften skal du til Miami og i hi skal du til Disneyland. Florida er ikke et familievennlig sted , Miami er mye fyll og rør, mellom Miami og Orlando er det bare rike pensjonister som stemmer trump, men parkene i Orlando er jo supre for familier. Om « Disneyland « er målet hadde jeg mye heller dratt til Paris. 
hvis barna ikke er små kan Miami være kult, men vet ikke om det er riktig tidspunkt og legge shoppingferie til usa da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i USA flere ganger og det er litt hva du gjør det til ved selv å legge opp en plan for hva du vil se, gjøre osv. Generelt er folk der veldig overfladisk hyggelig, gjerne litt overdrevent - eller så er det det overhode ikke. Personlig liker jeg ikke USA og hvis målet er disnelyand ville jeg glatt valgt Paris i stedenfor.. 

Anonymkode: ffccd...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 7.49):

At folk i det hele tatt vurderer å dra til det føkkings drittlandet der er meg en gåte. 

Anonymkode: 9a06c...5d0

Ekspander  

Enig 😅 har vært der mange ganger, og hatt det veldig fint, men hadde aldri dratt til Florida nå. Husk pistol i veska liksom. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 7.56):

Hvor skal du ,hva skal du!? I overskriften skal du til Miami og i hi skal du til Disneyland. Florida er ikke et familievennlig sted , Miami er mye fyll og rør, mellom Miami og Orlando er det bare rike pensjonister som stemmer trump, men parkene i Orlando er jo supre for familier. Om « Disneyland « er målet hadde jeg mye heller dratt til Paris. 
hvis barna ikke er små kan Miami være kult, men vet ikke om det er riktig tidspunkt og legge shoppingferie til usa da. 

Ekspander  

Magic Kingdom er jo veldig mye større enn DL Paris, og så er det mange andre parker der i tillegg. 
Helt enig i at shoppingferie i USA er det feil tidspunkt for. 🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært i Disney World i Florida og det anbefales. Men ja, det er bare å forberede seg på masse kø og opptil flere timeslang venting på attraksjonene. Eller bruke masse penger på fasttrack muligheter.

Var der på våren og det var over 35 grader i skyggen, så var helt ekstremt. Men absolutt gøy! 

Ellers opplevde jeg ikke Florida som noe familievennlig. USA er og blir USA, med masse skytevåpen, alkohol og cannabis. Det er liksom ikke "hyggelig" for barn, men verdt å ta turen innom Universal og DisneyWorld. 

Anonymkode: 8d890...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 10.16):

Vært i Disney World i Florida og det anbefales. Men ja, det er bare å forberede seg på masse kø og opptil flere timeslang venting på attraksjonene. Eller bruke masse penger på fasttrack muligheter.

Var der på våren og det var over 35 grader i skyggen, så var helt ekstremt. Men absolutt gøy! 

Ellers opplevde jeg ikke Florida som noe familievennlig. USA er og blir USA, med masse skytevåpen, alkohol og cannabis. Det er liksom ikke "hyggelig" for barn, men verdt å ta turen innom Universal og DisneyWorld. 

Anonymkode: 8d890...8fa

Ekspander  

Man trenger ikke nødvendigvis betale veldig mye penger på fasttrack, men det er viktig å sette seg godt inn i mulighetene som finnes for å unngå køer. De er mange, og de endrer seg stadig. Jeg brukte noen timer på research før jeg dro til MK, og det betalte seg i form av at jeg nesten ikke sto i kø, tror maks var 20 minutter. Dette var om sommeren, i en helg, så det var ikke akkurat lite folk der. Jeg betalte 35 dollar tror jeg det var for en slags fast-track-mulighet, og jeg booket inn i appen, og jeg sjekket appen ofte for å se hvor det var lang/kort ventetid. Pluss at jeg gjorde research på hvilke rides jeg burde ta først, og jeg bodde på Disney-hotell, med en halvtime Extra Magic Hour (slapp inn for alle andre) om morgenen. Jeg fikk tatt alle de «store» ridene i både MK og Epcot, noen av dem flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde forøvrig det samme i Disneyland Paris, bare at der betalte vi ikke noe ekstra i det hele tatt. Sto veldig lite i kø (i slutten av juni, helg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...