Gå til innhold

Ghostet av han jeg holdt på med, jeg skjønner ingenting

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

det er et budskap, kanskje ikke så direkte som "jeg vil kun pule deg etpar ganger og så er jeg ferdig" men like fullt et budskap, om det er så vondt å oppleve så ikke sett seg selv i en situasjon som den TS beskriver. Vær mer tilbakeholden og forsiktig. 

Anonymkode: 0f94b...137

Men da er det et budskap man kan si. Med ord! Ghosting er IKKE greit uansett hvordan man vrir og vender på det 🤔 Det er da normal folkeskikk å si fra! 

For min del hadde jeg ikke gått til sengs på første date, men han som ghostet meg synes jeg valgte det feige måten å gjøre det på.... Han bare sluttet å svare. Og jeg hadde ikke sagt noe som helst galt heller. Jeg var tilbakeholden og forsiktig jeg, likevel ble jeg ghostet..... Hva forteller det deg? Jo, at det finnes feige mannfolk der ute som velger den letteste veien ut av noe. 

KallePils skrev (24 minutter siden):

Aldri greit å gjøre innbrudd hos folk heller.

Er det et argument for å ikke låse døren?

Tåpelig sammenligning 🙄

Endret av Mardina
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mardina skrev (Akkurat nå):

Tåpelig sammenligning 🙄

Tvert imot, den fanger perfekt opp det essensielle:

At det er galt av noen å gjøre noe betyr ikke at du ikke har ansvar for å prøve å unngå at det blir gjort mot deg.

Bare en idiot tror noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nå er det to dager siden, og jeg skjønner at jeg aldri kommer til å høre fra han igjen. 

Anonymkode: b5ad6...4b4

Jeg tror du vil høre fra han igjen når han vil ha sex igjen.

Anonymkode: 8c38d...ec8

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (1 minutt siden):

Tvert imot, den fanger perfekt opp det essensielle:

At det er galt av noen å gjøre noe betyr ikke at du ikke har ansvar for å prøve å unngå at det blir gjort mot deg.

Bare en idiot tror noe annet.

Jeg hadde ikke gjort noe galt. Tvert imot. Likevel ble jeg ghostet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har opplevd innbrudd selv om døra var låst.

Hva er poenget ditt? At det da ikke er vits i å låse?

… og ser du hvor fantastisk bra sammenligningen er? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg tror du må se litt nøye på hva du tåler. Jeg har teknisk sett blitt ghostet etter flørting og seksuell kontakt - dvs jeg har sendt melding uten å få svar. Men jeg har ikke sittet igjen så sår som du, etter det. Jeg har bare tatt det som tegn på at nå stoppa det for den andre, tatt det til etterretning og gått raskt videre, hadet bra.. Har ikke grunna på hvorfor ol. Det er helt uinteressant når vedkommende ikke vil dele det eller andre ting med meg. Null fokus på han "Caspar"-fyren. Fant meg kjæreste noen uker etterpå.

Anonymkode: d4a80...a53

Dette. Når man ikke blir behandlet på den måten man vil bli behandlet på, spiller det som oftest ingen rolle hvorfor. Slå deg til ro med at han ikke er en fyr du vil ha, og gå videre med livet ditt. 

(det kan for enkelte  være at de kan se på hvordan de selv oppfører seg mot andre, hvis de ofte føler at de blir dårlig behandlet, men for de fleste er det enkelttilfeller, og noe som bare har skjedd fordi man har møtt på feil person)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har holdt på med en mann i midten av 30 årene. Første gang vi møttes hadde vi sex da tonen var så bra, og det føltes så naturlig. Vi var da sammen i mange timer. Etter det snakket vi mye på tlf, både samtaler og meldinger. Han virker veldig interessert, brydde seg om meg, var flørtende, sendte kysse og hjertetegn og vi pratet så fint og naturlig. Så møttes vi igjen, fant på noe først og så hadde vi sex etterpå. Etter sexen så kjørte han meg hjem, holdt meg da på låret og i hånda, og kysset meg når jeg skulle gå. Fikk en god natt melding med kyssetegn. Dagen etter hørte jeg ikke noenting. Jeg lot det gå en del timer for og ikke virke masete selvom jeg fikk en rar magefølelse, vanligvis hørte jeg fra han allerede i det han sto opp. Når kvelden kom sendte jeg han en melding, den åpnet han aldri. Sendte han en ny melding på heller sms dagen etter, denne svarte han heller aldri på. Jeg skrev igjen at hvis han heller ville være venner så var dette i orden. Nå er det to dager siden, og jeg skjønner at jeg aldri kommer til å høre fra han igjen. 

Jeg skjønner ikke noenting. Det hadde vært mye bedre å bare få en melding om at han ikke ønsket mer, for nå sitter jeg med ubesvarte spørsmål. Jeg skjønner ikke hvordan han gikk fra så interessert når vi skilte lag siste gang, til ingenting dagen etterpå. Hva er greia med disse gutta? Hvis han bare hadde vært ute etter sex så hadde vel han droppet meg etter første gangen med sex, men han var mer gira etter første gangen. Jeg fatter ingenting. Jeg forventet mer av en voksen mann også. Eier ikke disse mennene samvittighet? 

Anonymkode: b5ad6...4b4

Husk til neste gang at du ikke har sex med en gang du treffer en mann, han mister respekten og lurer på om den dama har sex på første date med alle, hun er ikke førstevalget for han. 

Anonymkode: 0214c...ff7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (7 minutter siden):

Vi putter batterier i brannalarmen fordi at vi ønsker å beskytte oss selv. Vi tar på oss bilbelte i bilen fordi at vi ønsker å beskytte oss selv. Noen ganger så skjer det likevel ting som er vonde, men om du velger å kjøre uten bilbelte så ja da kan konsekvensene bli verre. Har du sex på første date, så ja, da kan det skje at han stikker av. Det er naivt og ansvarsløst å tro at det kan gå bra når man har sex på første daten, for all del, så kan det gå bra. Jeg kjenner til folk som har røyker 20 pkn om dagen og det har gått fint - men det betyr ikke at det er smart å røyke. 

Endret av Blått
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om ca 99% hvor det aldri blir noe videre etter å ha hatt sex tidlig. Jeg vet om et par det klaffet for, som er sammen etter 20 år. Den er som å finne nålen i høystakken.

Men ts. Kjenner du deg selv godt nok? Det virker som du raskt blir betatt og det merker han kanskje. Hvis du vil ha uforpliktende sex, så skriv det og si det. Men husk den dagen du virkelig faller for en av disse, så kan hjertet ha blitt ‘skadet’, så når du en dag finner den rette, så klarer du ikke se det og går glipp av det også. Du bør kjenne deg selv og ha blitt godt kjent med den andre, hvis du er ute etter forhold. Jeg må nesten be deg om å spørre deg selv hva du ønsker med å ‘gi bort’ denne sexen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Husk til neste gang at du ikke har sex med en gang du treffer en mann, han mister respekten og lurer på om den dama har sex på første date med alle, hun er ikke førstevalget for han. 

Anonymkode: 0214c...ff7

Veldig mange menn tenker i hvert fall som så:

«Hvis hun var lett å få til sengs, hvor mange andre har da vært her før meg? Og hvor villig er jeg til å satse alt på at en sånn dame ikke i fremtiden går bak ryggen min?»

Problemet er at veldig mange kvinner tror de kan "velge bort" at menn skal tenke slik.

Men det kan de jo selvfølgelig ikke.

Anonymkode: 5284d...6cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg er usikker på hva TS så for seg her? 

En dame som hopper til køys med en fyr på første date er ikke akkurat forholdsmateriale for mange menn. Med tanke på at denne fyren er i 30-årene så kan det hende han er ute etter noe mer varig og stabilt, og der kom dessverre TS til kort. 

Anonymkode: 64fdf...2fe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mardina skrev (58 minutter siden):

Men da er det et budskap man kan si. Med ord! Ghosting er IKKE greit uansett hvordan man vrir og vender på det 🤔 Det er da normal folkeskikk å si fra! 

For min del hadde jeg ikke gått til sengs på første date, men han som ghostet meg synes jeg valgte det feige måten å gjøre det på.... Han bare sluttet å svare. Og jeg hadde ikke sagt noe som helst galt heller. Jeg var tilbakeholden og forsiktig jeg, likevel ble jeg ghostet..... Hva forteller det deg? Jo, at det finnes feige mannfolk der ute som velger den letteste veien ut av noe. 

Tåpelig sammenligning 🙄

Det som "trenger en avslutning" gir andre for mye makt over seg og sine greier, samme med de som "trenger" en "samtale" og alt det der, mennesker kommer i alle former og varianter - og for noen er det å ikke si noe et valg de tar, hvorvidt det går inn på deg eller ikke er opp til deg. Du kan være et robust menneske som rister det av deg eller du kan velge la det ta mye av din energi. 

Og sammenligningen med uløste dører var ganske bra egentlig, det er et VALG man tar som avgjør hvordan andres oppførsel går inn på en eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det som "trenger en avslutning" gir andre for mye makt over seg og sine greier, samme med de som "trenger" en "samtale" og alt det der, mennesker kommer i alle former og varianter - og for noen er det å ikke si noe et valg de tar, hvorvidt det går inn på deg eller ikke er opp til deg. Du kan være et robust menneske som rister det av deg eller du kan velge la det ta mye av din energi. 

Og sammenligningen med uløste dører var ganske bra egentlig, det er et VALG man tar som avgjør hvordan andres oppførsel går inn på en eller ikke. 

Jeg synes fortsatt det er utrolig feigt å ikke gi beskjed/slutte å svare. Det kan ødelegge et menneske psykisk. 

Jeg er såpass robust at jeg tåler det, men jeg kommer alltid til å synes ghosting er feigt og dumt.... Andre er ikke like sterk psykisk og det er de jeg virkelig syns synd på 🤔 De takler det jo ikke like godt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KallePils skrev (1 time siden):

Og jeg har opplevd innbrudd selv om døra var låst.

Hva er poenget ditt? At det da ikke er vits i å låse?

… og ser du hvor fantastisk bra sammenligningen er? 😄

Du skjønner godt hva poenget mitt var, om du virkelig vil 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner godt hva poenget mitt var, om du virkelig vil 🙄

Poenget ditt er en feilslutning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (Akkurat nå):

Poenget ditt er en feilslutning.

Det får bli din mening. Jeg er ikke enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Mardina skrev (2 minutter siden):

Jeg synes fortsatt det er utrolig feigt å ikke gi beskjed/slutte å svare. Det kan ødelegge et menneske psykisk. 

Jeg er såpass robust at jeg tåler det, men jeg kommer alltid til å synes ghosting er feigt og dumt.... Andre er ikke like sterk psykisk og det er de jeg virkelig syns synd på 🤔 De takler det jo ikke like godt. 

alle har et ansvar for egen psykiske helse enten de liker det eller ikke, og hvis man attpåtil VET at man ikke takler enkelte former for avvisning har man kanskje et ennå større ansvar for å beksytte seg selv tenker jeg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

alle har et ansvar for egen psykiske helse enten de liker det eller ikke, og hvis man attpåtil VET at man ikke takler enkelte former for avvisning har man kanskje et ennå større ansvar for å beksytte seg selv tenker jeg. 

Selvfølgelig skal man beskytte seg selv. Men nå er det de færreste som er synsk og kan forutse hva som skjer i fremtiden. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig skal man beskytte seg selv. Men nå er det de færreste som er synsk og kan forutse hva som skjer i fremtiden. 

Nei, men du både kan og bør minimere risiko.

Gjør du ikke det er det ikke synd på deg. 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig. Jeg syns Kalle har en fin sammenligning her. Ja, noen ganger så skjer det ting som er kjipt selv om man har tatt forholdsregler, men det er viktig å ta dem for å beskytte seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...