Gå til innhold

Hvor ofte gjør mannen ting alene med barna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og hva slags ting gjør han?

Min gjør ingenting, null og niks. Ikke lekeplassen, ikke utenfor huset og leke, aldri skitur, sykkeltur, aking, snømann. Han har tatt de med på badeland en gang da jeg hadde eksamen, mot at jeg betalte for mat, bensin, inngangsbilletter og pakket alt klart og ryddet alt etterpå. 

Ser på menn med barna sine når jeg er ute og hjertet mitt knuser over at mine unger aldri får oppleve det. 

Anonymkode: 8feba...613

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min tar ungene på 3 og 5 år med på sykkeltur, lekeplassen, lekeland, butikken, med til besteforeldre, barneidretten osv. Han kan ha de alene en hel helg, men har ikke hatt lengre perioder enn 2 dager. 

Anonymkode: d86f8...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hver dag, og alt mulig. Sykle, snekre, rydde, alle slags små oppgaver hjemme og ute, lekeplass, svømmehall, lekeland, handleturer, skogsturer, ned i fjæra. Gjør klart alt, gjennomfører og rydder. 

Egentlig såklart, han er likeverdig partner og forelder :)

Anonymkode: c92b3...a9d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mann har vært flink med barna. Det er han som går på ski eller reiser i svømmehallen med dem. Det er også han som følger opp fritidsaktiviteter. Når de var små, gjorde han noe alene med de hver dag. Nå er det store, så det er etter behov og ønske

Anonymkode: 145c0...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen min er flinkere enn meg. Han har også en mer fleksibel jobb, og kan ta "hjemmekontor" som han jobber inn igjen på kvelder/ettermiddager, derfor tar han så godt som alle planleggingsdager, sykedager, tannlegetimer etc. 

Anonymkode: 64bd2...05a

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hver dag. Tar de med på alt som jeg tar de med på. Turer, svømming, sykling, bibliotek, besøk, teater, lekeplass, lekeland, ski, skøyter, klatrepark ++ Skal de på lengre tur i helgene må jeg som regel bidra med pakking. 

Anonymkode: ef49e...200

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har en 3-åring. Han tar henne sjeldent med på ting alene annet enn å gå ut å leke. Men han er ute med henne iblant på lekeplassene i nærområdet eller ute og sparkesykler. Tar sin halvdel av morninger og henting i barnehagen. I permisjon var han jo litt her og der med henne. Men utenom permisjon har han vel 2 ganger tatt henne med lenger avgårde på besøk til noen uten meg...

Skulle ønske de kunne gjøre mer alene. Jeg drar jo på besøk til folk eller på aktiviteter alene med henne eller med andre vi kjenner uten at han er med stadig vekk.

Anonymkode: 5eafa...a7f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen min er verdens beste pappa. Han er mye mer leken, tålmodig og oppfinnsom enn meg, og tar med seg gutta våre på hva som helst. Der jeg må ha en plan når han er borte, tar han bare dagene som de kommer. Er så imponert over ham i papparollen! 

Anonymkode: 71659...504

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen min har tatt med barnet vårt siden hxn var spedbarn, da i form av trilleturer.

Men ellers har barnet vært med i båten, ut å skru bil. Vært på kino, lekeland. Vært på besøk hos foreldrene sine og masse annet 

Anonymkode: a5760...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og hva slags ting gjør han?

Min gjør ingenting, null og niks. Ikke lekeplassen, ikke utenfor huset og leke, aldri skitur, sykkeltur, aking, snømann. Han har tatt de med på badeland en gang da jeg hadde eksamen, mot at jeg betalte for mat, bensin, inngangsbilletter og pakket alt klart og ryddet alt etterpå. 

Ser på menn med barna sine når jeg er ute og hjertet mitt knuser over at mine unger aldri får oppleve det. 

Anonymkode: 8feba...613

Morgenrutiner så og si hver dag, er basis som jeg gjør som mann. Så noen greier hver uke. Turer i marka, eller går å sparker ball, eller drar på ukehandling sammen, eller et museum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar de med på alt slags. Nå når det er fint vær er de som regel ute å finner på noe hver ettermiddag. Alt fra trampoline, snekring, fotball osv. Hatt de noen ganger med i båt å fiske, men det er litt mye ansvar alene når de er så små (5 og 6 år). Herjeleker med dem hver eneste kveld før legging😅 

veldig sjeldent han tar de med på badeland, lekeland og slike type ting alene. Det gjør vi som regel hele familien sammen. 

i sommer hadde han for første gang barna alene om natta. Det har ikke vært med overlegg at han ikke har hatt det før, men jeg har ikke hatt noen grunn til å være borte om natta før. Men i sommer ble jeg innlagt på sykehus i nesten 3 uker, og da hadde han dem alene hele sommerferien sin og deres. Virker som om de fant på mye kjekt i lag til tross for den situasjonen vi stod i. 

kunne faktisk ikke ha valgt en bedre pappa til barna mine

Anonymkode: e721e...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en av de som dessverre må mase på mannen for at han skal bidra. Jeg har laget rutiner for hvem som tar lørdag og søndag morgen, jeg har laget rutiner for hvem som handler og laget middag til oss tre, og jeg må mase/pushe på for at han skal ta med jenta vår på 3 år på lekeplass på helg. På hverdager gjør han ikke annet enn å sitte i en stol og drikke kaffe (gjør seg klar til trening de dagene jeg legger henne). Utrolig irriterende å bo med en slik latsekk som bare surfer på mine initiativ. Men vi er ekstremt forskjellige også, og han er en type som tar ting som det kommer. Jeg trenger orden og struktur. Men jeg har bare akseptert at han er sånn. 

Det som hjelper meg er å ha faste oppgaver, sånn at det blir færrest mulig irritasjonsmomenter og frustrasjon fra min side. Det hjelper ikke å mase. Han kan si "jaja det kan jeg gjøre", men så gjør han det ikke... 

Så du er ikke den eneste med en tafatt mann, TS.. jeg føler at jeg går rundt med en gratispassasjer. Men jeg har måttet ta grep for å sikre at jeg selv har det best mulig og blir minst mulig irritert over ham.

Anonymkode: 511e7...908

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han tar dem med på aktiviteter han selv også liker. F.eks. ski, fjelltur, hyttetur osv. Jeg tar meg stort sett av den daglige uteaktiviteten, og det var som regel jeg som tok dem med på lekeplass ol. da de var yngre. Han er også håndballtrener.

Anonymkode: d7402...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her så deltok mannen i bleieskift ofte det som var dra dag 1.

Ungene var med i lastebil,traktor,gravemaskin, i skogen, i fjøset, på jakt, fisketurer. Fjellturer. I verkstedet. Egentlig gjort mye med far sin både alene og som familie 

Anonymkode: f65c5...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hver dag, og alt mulig. Sykle, snekre, rydde, alle slags små oppgaver hjemme og ute, lekeplass, svømmehall, lekeland, handleturer, skogsturer, ned i fjæra. Gjør klart alt, gjennomfører og rydder. 

Egentlig såklart, han er likeverdig partner og forelder :)

Anonymkode: c92b3...a9d

Samme her :) Tar ungene med ut for å "jobbe" med alt mulig rart nesten hver ettermiddag. Særlig sønnen vår, datteren er litt oftere inne med meg (det er pga alder altså, ikke kjønn). I helgene kan de forsvinne i timesvis om vi ikke har andre planer 😅

Anonymkode: 60e23...da6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I alle fall ukentlig. Han tar med barnet (2 år) på butikken, hagearbeid, i parken, på museum, på barnekonsert/-teater (et par ganger han har hatt avspasering og jeg måtte jobbe) og ut for å møte andre med barn. Nå er jeg høygravid og sliten, så de to er ofte på sykkeltur eller lekeplassen i helgene så jeg får slappet av hjemme noen timer. Han er ikke perfekt, men en ganske god far. Jeg må mase om at han skal gjøre alt av husarbeid, men egentid med ungen tar han initiativ til selv og setter stor pris på. 

Anonymkode: 2fa4b...97b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Min mann har vært flink med barna. Det er han som går på ski eller reiser i svømmehallen med dem. Det er også han som følger opp fritidsaktiviteter. Når de var små, gjorde han noe alene med de hver dag. Nå er det store, så det er etter behov og ønske

Anonymkode: 145c0...13f

Er man flink fordi man følger opp barna?

Anonymkode: 85b2a...d71

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flere ganger i uken gjorde han det, var med på det meste 

Anonymkode: 85b2a...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har min stesønn 50/50, dvs annenhver uke. Vi deler på ansvaret da barnet har spesielle behov, og det er godt å avlaste hverandre, men han er en ekstremt aktiv og på far. Hver eneste uke ringer han rundt til ulike instanser for å sikre seg om at han har fått all informasjon om sin sønn, som mor til barnet gjerne utelater å gi til ham.

Min rolle i det er at jeg f.eks ofte lager mat, mens han gjerne tar seg av sønnen sin. Det sagt, så gjør jeg også det samme. Deler på nattevåk og bleieskift. Hver neste dag vi har min stesønn finner de på noe (noe som er helt nødvendig siden barnet har ekstremt mye overskuddsenergi, selv etter en lang dag på spesialskole). De drar alltid i svømmehallen sammen ukentlig, i tillegg er det daglige turer som varer et par timer, sykkelturer, aking m.m. I helgene går han gjerne to turer per dag med barnet + tur i svømmehall eller i trampolinepark. Dette gjør far og sønn ofte alene da jeg ofte trenger å hvile grunnet mine sykdommer. Han er en helt sånn sett.

I tillegg stiller han opp i ukene vi ikke har hans sønn, fordi det kreves i forbindelse med utredninger. Han kaster alt han har i hendene for sitt barn, i motsetning til mor. Far tar gjerne i et tak når mor ikke kan/gidder/vil. Det er møte med skole, sykehus, innleggelser osv. Han har tatt mang en nattevåk både hjemme og på sykehuset. Han skifter bleier, driver med pottetrening, dusjer/bader, mater, steller og leser. 

Min stesønn elsker sin far, min mann elsker sin sønn, og de har et veldig nært bånd. Jeg gleder meg til den dagen vi får et barn sammen, for han er en fantastisk far. Han er så vanvittig på. Han vet helt instinktivt hva barnet sitt trenger, og han er en forkjemper for at menn skal stilles til ansvar i mye større grad. Han forventer også at det stilles krav til ham, og etterspør ofte både info fra spesielt helsepersonell som har hatt en tendens til å favorisere mor. Heldigvis har de sluttet med dette i stor grad, men det er fremdeles en faktor som gjør at far er på.

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tar mye ansvar på organiserte ting (bursdag, trening ol), men så og si null utenom det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...