AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:20 #21 Del Skrevet torsdag kl 18:20 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er "underhendt"? Anonymkode: 3cc67...ad2 godt eksempel, late som at du ikke forstår for å angripe. Du er jo en mester på det. Anonymkode: 3a4a3...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:22 #22 Del Skrevet torsdag kl 18:22 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg opplever ikke kvinner generelt på den måten. Men menn har en tendens til å tenke slik når de har lite kontakt med kvinner selv. Anonymkode: 26234...86b Dette er et utrolig godt eksempel på hvor flinke dere er med hersketeknikker. Anonymkode: 3a4a3...013 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:24 #23 Del Skrevet torsdag kl 18:24 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): godt eksempel, late som at du ikke forstår for å angripe. Du er jo en mester på det. Anonymkode: 3a4a3...013 Angripe? Hvordan da? Anonymkode: 8369f...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:25 #24 Del Skrevet torsdag kl 18:25 Irak skrev (2 timer siden): Sladring tror jeg dessverre er et sosialt konstruert fenomen, som gir en illusjon av samhold. Jeg velger å skrive illusjon, for det er egentlig ikke ekte. Så lenge dette sosiale fenomenet blir opprettholdt, så er man godtatt. Velger man å være en varsler, eller argumentere imot, så blir man ekskludert fra fellesskapet. Dette gjelder både kvinner og menn. Likevel så tror jeg dette fenomenet er mest utbredt blant kvinner aka uttrykket "sladrekjerringer". Klart det er sosialt konstruert, som det aller meste vi foretar oss er. Men det har vært viktig. Sladder var det som spredte ordet om hvem eller hva man burde holde seg unna, hvem som var til å stole på og hvem som ikke var det, noe som kunne være svært viktig kunnskap i farligere tider enn nå. Anonymkode: 26234...86b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:26 #25 Del Skrevet torsdag kl 18:26 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er et utrolig godt eksempel på hvor flinke dere er med hersketeknikker. Anonymkode: 3a4a3...013 Der er ikke ment som en hersketeknikk, men som en observasjon. Du har selv satt tonen for tråden, så såpass må du tåle. Anonymkode: 26234...86b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:29 #26 Del Skrevet torsdag kl 18:29 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Klart det er sosialt konstruert, som det aller meste vi foretar oss er. Men det har vært viktig. Sladder var det som spredte ordet om hvem eller hva man burde holde seg unna, hvem som var til å stole på og hvem som ikke var det, noe som kunne være svært viktig kunnskap i farligere tider enn nå. Anonymkode: 26234...86b Syns fortsatt tidene ikke er så greie jeg da. Nå kan mennesker spre det på sosiale medier, og potensielt ødelegge noens liv. "Sosialt oppkonstruert justismord" velger jeg å kalle det. Anonymkode: 8369f...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:32 #27 Del Skrevet torsdag kl 18:32 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Der er ikke ment som en hersketeknikk, men som en observasjon. Du har selv satt tonen for tråden, så såpass må du tåle. Anonymkode: 26234...86b Jeg tåler det, det var en god kommentar. Jeg kunne ikke vært like spydig. Anonymkode: 3a4a3...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:37 #28 Del Skrevet torsdag kl 18:37 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det stemmer. Kvinner har utviklet disse egenskapene gjennom årtusener. Mennesker er egentlig primitive skapninger. For 50 000 år siden satt kvinnene i leiren og sladret. I og med at de måtte ta seg av barn, så hadde de plenty av tid til å sladre og konspirere. De kunne ikke være aktivt aggressive, da de var fysisk svakere enn menn. Menneskehjernen har ikke endret seg på den tiden. Kvinnehjernens og huleboerens hjerne er derfor helt like. Man ser dette på Kvinneguiden: - Det er flest kvinner som skriver under Rampelyset - Det er flest menn som skriver under Aktuelle saker Anonymkode: 2fdd6...454 Har du bevis for at hjernen ikke har utviklet seg på 50 000 år...? Anonymkode: 8e97e...31c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:38 #29 Del Skrevet torsdag kl 18:38 TS her, jeg tror Norske kvinner er mindre spydige, kan det være at likestilling hjelper mot problemet? Anonymkode: 3a4a3...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:40 #30 Del Skrevet torsdag kl 18:40 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du bevis for at hjernen ikke har utviklet seg på 50 000 år...? Anonymkode: 8e97e...31c den har utvilket seg, men ikke så mye. Det er også bare rundt 12000 år siden den agrikulturelle revolusjonen, ikke 50 000 år. Anonymkode: 3a4a3...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:06 #31 Del Skrevet torsdag kl 20:06 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du bevis for at hjernen ikke har utviklet seg på 50 000 år...? Anonymkode: 8e97e...31c https://humanorigins.si.edu/human-characteristics/brains Det skjedde en utvikling i perioden for 800 000 - 200 000 år siden. Trolig på grunn av klimaendringer. De siste 200 000 årene har det skjedd fint lite med menneskehjernen. Spesielt den eldste delen (reptilhjernen), er det ingen grunn til å tro at har endret seg. Anonymkode: 2fdd6...454 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:12 #32 Del Skrevet torsdag kl 20:12 AnonymBruker skrev (4 timer siden): f.eks overdrive hvor frekt noe er, misforstå med vilje, passiv-aggressiv kommunikasjon, uvennelige komplimenter, spre rykter. Er dette noe som skjer automatisk? Anonymkode: 3a4a3...013 Nei, hvis dette er noe du opplever ofte, så handler det nok om deg. Anonymkode: 87baf...a8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet torsdag kl 20:22 #33 Del Skrevet torsdag kl 20:22 (endret) Kan ikke si jeg kjenner meg igjen. Min mor og min søster er bestandig godt oppdatert på omgangskrets i vid forstand, på måter jeg ikke er, men jeg kan ikke si jeg oppfatter det som sladder. Det er mer at de faktisk bryr seg om disse menneskene. Jeg føler meg ofte litt mer hjerteløs og selvopptatt som ikke får med meg alle gode og dårlige nyheter om folk i relativt stor omkrets. Sladder er mer å snakke dritt om folk, og det gjør de ikke. Jeg er opptatt av hvordan en betydelig mindre krets har det til enhver tid, men drittprat om folk gidder jeg ikke, og jeg er svært ærlig og direkte. Kjenner ikke kvinner generelt igjen i denne beskrivelsen. Kjenner til noen få mennesker som er slik, og de er i familie med hverandre, så det er vel slik de har vokst opp. De sladrer om og er mest spidige og aggressive mot hverandre også, så de får nå bare kose seg med det. For andre er det bare et cirkus det er vanskelig å følge med på angående hvem som for tiden er på talefot og ikke. De er forøvrig av begge kjønn. Endret torsdag kl 20:23 av Trolltunge 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:03 #34 Del Skrevet torsdag kl 21:03 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det stemmer. Kvinner har utviklet disse egenskapene gjennom årtusener. Mennesker er egentlig primitive skapninger. For 50 000 år siden satt kvinnene i leiren og sladret. I og med at de måtte ta seg av barn, så hadde de plenty av tid til å sladre og konspirere. De kunne ikke være aktivt aggressive, da de var fysisk svakere enn menn. Menneskehjernen har ikke endret seg på den tiden. Kvinnehjernens og huleboerens hjerne er derfor helt like. Man ser dette på Kvinneguiden: - Det er flest kvinner som skriver under Rampelyset - Det er flest menn som skriver under Aktuelle saker Anonymkode: 2fdd6...454 Du er vel bevandret i historie, du? Da vet du sikkert at skulle de overleve kunne ingen sitte på ræva og sladre "i leiren", de måtte sørge for at planteføde ble sanket, brensel ble skaffet til veie, de skulle tilbedre maten, dyrke korn og lignende, ordne vinterforråd, passe ungene, sørge for produksjon av klær, og en masse andre ting som er fjernt for oss, og som handler om ren overlevelse i omgivelser der både dyr, klima, andre mennesker, kunne true deres eksistens. Ingen av dem kunne ta turen innom nærmeste handlesenter, eller ringe noen etter hjelp. Jeg tror dagene deres gikk ganske raskt, og at de hadde mye annet fore enn å "sitte i leiren og sladre". Det sagt, så snakket de sammen og hadde tette bånd for å overleve, de var helt avhengige av hverandre og at alle kjempet sammen i en krise. Til det du skriver om Aktuelle saker, så er det masse kvinner, også der. Du er på et kvinneforum nå, skjønner du. Helt frivillig om du ikke vil omgås oss, sikkert en vinn-vinn situasjon for alle parter. Anonymkode: c945e...60e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:06 #35 Del Skrevet torsdag kl 21:06 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det stemmer. Kvinner har utviklet disse egenskapene gjennom årtusener. Mennesker er egentlig primitive skapninger. For 50 000 år siden satt kvinnene i leiren og sladret. I og med at de måtte ta seg av barn, så hadde de plenty av tid til å sladre og konspirere. De kunne ikke være aktivt aggressive, da de var fysisk svakere enn menn. Menneskehjernen har ikke endret seg på den tiden. Kvinnehjernens og huleboerens hjerne er derfor helt like. Man ser dette på Kvinneguiden: - Det er flest kvinner som skriver under Rampelyset - Det er flest menn som skriver under Aktuelle saker Anonymkode: 2fdd6...454 Hvor har dere fått sånn tull fra? Bare oppriktig nysgjerrig... Anonymkode: 9046b...fe9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet fredag kl 11:59 #36 Del Skrevet fredag kl 11:59 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det stemmer. Kvinner har utviklet disse egenskapene gjennom årtusener. Mennesker er egentlig primitive skapninger. For 50 000 år siden satt kvinnene i leiren og sladret. I og med at de måtte ta seg av barn, så hadde de plenty av tid til å sladre og konspirere. De kunne ikke være aktivt aggressive, da de var fysisk svakere enn menn. Menneskehjernen har ikke endret seg på den tiden. Kvinnehjernens og huleboerens hjerne er derfor helt like. Man ser dette på Kvinneguiden: - Det er flest kvinner som skriver under Rampelyset - Det er flest menn som skriver under Aktuelle saker Anonymkode: 2fdd6...454 Det er også flest menn under sexualitet. Ikke uventet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:46 #37 Del Skrevet fredag kl 16:46 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvor har dere fått sånn tull fra? Bare oppriktig nysgjerrig... Anonymkode: 9046b...fe9 Hvor mange menn ser du på Rampelyset som sladrer om kjendiser? Det er nesten bare kvinner som "koser seg" med slikt. Anonymkode: 2fdd6...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:51 #38 Del Skrevet fredag kl 16:51 Adrenalina1 skrev (4 timer siden): Det er også flest menn under sexualitet. Ikke uventet. Det stemmer. Det er overvekt av menn som skriver under seksualitet. Det er helt sikkert også flest menn som skriver under Bil og trafikk og Data, spill og teknologi. Det er også sikkert at det er flest kvinner som skriver under Barn og familie og Bryllup. Anonymkode: 2fdd6...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:05 #39 Del Skrevet fredag kl 21:05 AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 18.18): Jeg opplever ikke kvinner generelt på den måten. Men menn har en tendens til å tenke slik når de har lite kontakt med kvinner selv. Anonymkode: 26234...86b Jeg jobber med nesten bare kvinner 8 timer hver dag og jeg kan opplyse deg om at du tar fundamentalt feil. M Anonymkode: ae7ad...5e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:25 #40 Del Skrevet i går, 08:25 Ja! Jeg møtte slike på mødrehjem. Anonymkode: e55e7...88a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå