AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:43 #1 Del Skrevet torsdag kl 15:43 f.eks overdrive hvor frekt noe er, misforstå med vilje, passiv-aggressiv kommunikasjon, uvennelige komplimenter, spre rykter. Er dette noe som skjer automatisk? Anonymkode: 3a4a3...013 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:57 #2 Del Skrevet torsdag kl 15:57 Hva er "underhendt"? Anonymkode: 3cc67...ad2 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:58 #3 Del Skrevet torsdag kl 15:58 Underhendt? Anonymkode: dc510...9d6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:58 #4 Del Skrevet torsdag kl 15:58 Tror ikke det! Anonymkode: cfb8a...f2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:03 #5 Del Skrevet torsdag kl 16:03 Nei. Folk er utrolig forskjellige fra hverandre, uavhengig av kjønn. Anonymkode: 0efee...a7c 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:12 #6 Del Skrevet torsdag kl 16:12 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): f.eks overdrive hvor frekt noe er, misforstå med vilje, passiv-aggressiv kommunikasjon, uvennelige komplimenter, spre rykter. Er dette noe som skjer automatisk? Anonymkode: 3a4a3...013 Det stemmer. Kvinner har utviklet disse egenskapene gjennom årtusener. Mennesker er egentlig primitive skapninger. For 50 000 år siden satt kvinnene i leiren og sladret. I og med at de måtte ta seg av barn, så hadde de plenty av tid til å sladre og konspirere. De kunne ikke være aktivt aggressive, da de var fysisk svakere enn menn. Menneskehjernen har ikke endret seg på den tiden. Kvinnehjernens og huleboerens hjerne er derfor helt like. Man ser dette på Kvinneguiden: - Det er flest kvinner som skriver under Rampelyset - Det er flest menn som skriver under Aktuelle saker Anonymkode: 2fdd6...454 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:12 #7 Del Skrevet torsdag kl 16:12 Jeg er en kvinne som har levd i snart 50 år, og ut fra den livserfaringen kan jeg si at jeg ikke har registrert at «de fleste» kvinner oppfører seg slik du beskriver. Det kan selvsagt skyldes at jeg har vært heldig på mine arbeidsplasser og at jeg selvfølgeligvis ikke har valgt å ha slike folk som venner. Anonymkode: 49332...bbb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:18 #8 Del Skrevet torsdag kl 16:18 Jeg opplever ikke kvinner generelt på den måten. Men menn har en tendens til å tenke slik når de har lite kontakt med kvinner selv. Anonymkode: 26234...86b 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet torsdag kl 16:20 #9 Del Skrevet torsdag kl 16:20 Jeg er ikke sånn nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:21 #10 Del Skrevet torsdag kl 16:21 Hva er underhendt? Anonymkode: c18cd...5e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet torsdag kl 16:23 #11 Del Skrevet torsdag kl 16:23 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det stemmer. Kvinner har utviklet disse egenskapene gjennom årtusener. Mennesker er egentlig primitive skapninger. For 50 000 år siden satt kvinnene i leiren og sladret. I og med at de måtte ta seg av barn, så hadde de plenty av tid til å sladre og konspirere. De kunne ikke være aktivt aggressive, da de var fysisk svakere enn menn. Menneskehjernen har ikke endret seg på den tiden. Kvinnehjernens og huleboerens hjerne er derfor helt like. Man ser dette på Kvinneguiden: - Det er flest kvinner som skriver under Rampelyset - Det er flest menn som skriver under Aktuelle saker Anonymkode: 2fdd6...454 Sladring tror jeg dessverre er et sosialt konstruert fenomen, som gir en illusjon av samhold. Jeg velger å skrive illusjon, for det er egentlig ikke ekte. Så lenge dette sosiale fenomenet blir opprettholdt, så er man godtatt. Velger man å være en varsler, eller argumentere imot, så blir man ekskludert fra fellesskapet. Dette gjelder både kvinner og menn. Likevel så tror jeg dette fenomenet er mest utbredt blant kvinner aka uttrykket "sladrekjerringer". 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:24 #12 Del Skrevet torsdag kl 16:24 Nei. Anonymkode: 25358...d40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet torsdag kl 16:25 #13 Del Skrevet torsdag kl 16:25 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er underhendt? Anonymkode: c18cd...5e9 Underhendt er at man gjør og sier ting "underhånden". Altså i det skjulte. I denne sammenhengen tipper jeg det betyr å ikke si ting direkte. Kanske gå bak ryggen til folk og/eller være passiv aggressiv. Endret torsdag kl 16:26 av Isambard 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:30 #14 Del Skrevet torsdag kl 16:30 Irak skrev (4 minutter siden): Sladring tror jeg dessverre er et sosialt konstruert fenomen, som gir en illusjon av samhold. Jeg velger å skrive illusjon, for det er egentlig ikke ekte. Så lenge dette sosiale fenomenet blir opprettholdt, så er man godtatt. Velger man å være en varsler, eller argumentere imot, så blir man ekskludert fra fellesskapet. Dette gjelder både kvinner og menn. Likevel så tror jeg dette fenomenet er mest utbredt blant kvinner aka uttrykket "sladrekjerringer". Nettopp, man prøver å passe inn i flokken. Av samme grunn tror jeg dessverre at man aldri vil bli kvitt mobbing. Anonymkode: 2fdd6...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:31 #15 Del Skrevet torsdag kl 16:31 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hva er "underhendt"? Anonymkode: 3cc67...ad2 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Underhendt? Anonymkode: dc510...9d6 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva er underhendt? Anonymkode: c18cd...5e9 Isambard skrev (4 minutter siden): Underhendt er at man gjør og sier ting "underhånden". Altså i det skjulte. I denne sammenhengen tipper jeg det betyr å ikke si ting direkte. Kanske gå bak ryggen til folk og/eller være passiv aggressiv. Kjære vene for et ord å bruke i år 2025.. Kudos til han som faktisk forstod betydningen. Anonymkode: 90766...86c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet torsdag kl 16:46 #16 Del Skrevet torsdag kl 16:46 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nettopp, man prøver å passe inn i flokken. Av samme grunn tror jeg dessverre at man aldri vil bli kvitt mobbing. Anonymkode: 2fdd6...454 Jeg har faktisk valgt å avslutte årelange vennskap av denne årsaken. Det gjør meg ikke noe godt å omgi meg med slike mennesker. Mobbing er et grusomt fenomen. Så mange mobbeofre som har måttet bytte skole pga unnskyld meg, udugelige voksne som ikke tar tak i dette problemet! Det er mange voksne rundt omkring overalt på landets skoler som ikke vil/klarer eller evner å innse omfanget av dette. Så på tv2 bak fasaden der to tvillingsøstre ble mobbet. Politiet måtte komme. Det ble satt fyr på sykkeldekka deres. Jentene hadde selv skrevet dagbok fra en vond periode i deres liv. Tv2 ringte klassekamerater som bekreftet at de husket at jentene hadde det vanskelig. I protokollen/dokumentene som skolen hadde, så var det som om ingenting av mobbingen hadde skjedd. Jentene hadde møte med ordfører og tidligere lærere som beklagde dette. Å beklage er fint og flott det, men jentene sliter den dag idag. Så mobbing kan være veldig alvorlig. Vennskapelig erting/flørting blir noe annet for da er begge med på leken. Mest sannsynlig. Bare for å illustrere forskjellen. For det er en forskjell. Så det er tydelig for meg at ressurser trengs, og det trengs riktige ressurser. Av denne årsaken mener jeg det er viktig med mennesker med ulik utdanningsbakgrunn i skolen. Jeg har veldig tro på arbeidsteam og tverrfaglighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:53 #17 Del Skrevet torsdag kl 16:53 Du vet tydeligvis INGENTING om kvinnfolk. Kanskje du burde gå litt inn i deg selv og vurdere din egen oppførsel Anonymkode: bd5b0...7fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet torsdag kl 16:55 #18 Del Skrevet torsdag kl 16:55 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kudos til han som faktisk forstod betydningen Takk for det! Jeg er litt språknerd og tok det som en utfordring. Det er et helt ekstremt uvanlig ord. Det burde vært utstilt på museum. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:59 #19 Del Skrevet torsdag kl 16:59 Isambard skrev (33 minutter siden): Underhendt er at man gjør og sier ting "underhånden". Altså i det skjulte. I denne sammenhengen tipper jeg det betyr å ikke si ting direkte. Kanske gå bak ryggen til folk og/eller være passiv aggressiv. Det er ikke noe som heter "underhendt". Mulig har et under hendt. Anonymkode: 0fddf...541 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet torsdag kl 17:11 #20 Del Skrevet torsdag kl 17:11 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke noe som heter "underhendt". Mulig har et under hendt. Anonymkode: 0fddf...541 Joda: https://no.englishlib.org/dictionary/no-it/underhendthet.html Også brukt her: https://veientilhelse.no/typer-misunnelige-mennesker/#google_vignette "Dette er den typen sjalu person som ikke nøler med å kaste pilen direkte på deg med en underhendt, sarkastisk kommentar knyttet til". Man kan jo alltids konstruere adjektiv fra andre ord. Så lenge man har begrepet "underhånden" kan man konstruere "underhendt" og håpe at noen forstår det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå