AnonymBruker Skrevet 3. april #1 Skrevet 3. april 3-åringen har moderat grad av atopisk eksem. Vi smører med fuktighetskrem flere ganger daglig og har ekstra kremer fått på resept fra hudlege for å slå ned eventuelle utbrudd. Det er lenge siden hun har hatt utbrudd nå, men i de siste ukene har hun blitt veldig rødmusset i ansiktet, særlig kinnene. Vi påfører både fuktighetskrem og solkrem i ansiktet hver morgen og i barnehagen repeterer de dette. Likevel blir det bare verre og verre. Rødheten avtar noe hvis hun ikke har vært utendørs på noen timer…Er dette typisk for eksembarn? Noen som har tips til hva som hjelper? Anonymkode: 34e49...81b
AnonymBruker Skrevet 3. april #2 Skrevet 3. april Kan det hende hun reagerer på solkremen dere bruker? Datteren min reagerte på selv de mest anbefalte, allergivennlige solkremene (men tålte bedre en som i følge testene ikke var så bra). Anonymkode: a7440...543 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. april #3 Skrevet 3. april Vi fikk beskjed å ikke bruke høyere faktor en 15 av hudlegen her og smøre heler oftere. Høyere faktor kunne gjøre at eksamen ble være Anonymkode: d4831...93b 1
AnonymBruker Skrevet 3. april #4 Skrevet 3. april Samme her. Hvis hun blusser opp med røde kinn smører jeg fet A-krem før hun legger seg. Og smører hvis det er veldig kaldt ute. Anonymkode: a83fc...145 1
AnonymBruker Skrevet 4. april #5 Skrevet 4. april Det er da normalt for alle å bli rød i kinnene av å være ute? Gode gamle eplekinn eller røde roser i kinnene? Mitt barn blir veldig rød av å være ute, ikke tenkt på det som noe problem. Er huden tørr og klør blir det jo noe annet, men litt rødme hadde jeg ikke brydd meg om Anonymkode: 23332...c75 1
AnonymBruker Skrevet 4. april #6 Skrevet 4. april Vi fant etter mye om og men ut at han ikke tålte barnesolkrem med høy faktor. Etter å ha testet utallige, endte vi opp med nivea solfaktor 15-20 for voksne. Som i utgangspunktet er noe av det "verste" man kan smørre seg med. Anonymkode: dc44c...059 1
AnonymBruker Skrevet 4. april #7 Skrevet 4. april Har vært en økning av kronisk elveblest hos barn (og voksne) etter covid. Rødt utslett som vedvarer. Kan minne om atopisk eksem. og rammer gjerne dem som er plaget med dette fra før. Aerus vil hjelpe, men må tas daglig over noen mnd. Be om henvisning til hudspesialist. Anonymkode: 45118...3ac 1
AnonymBruker Skrevet 4. april #8 Skrevet 4. april Kan være dere må til en runde med kortison. Vår er allergisk mot alle solkremer bortsett fra Änglamarken. Anonymkode: 157d4...828 1
AnonymBruker Skrevet 4. april #9 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 17.13): 3-åringen har moderat grad av atopisk eksem. Vi smører med fuktighetskrem flere ganger daglig og har ekstra kremer fått på resept fra hudlege for å slå ned eventuelle utbrudd. Det er lenge siden hun har hatt utbrudd nå, men i de siste ukene har hun blitt veldig rødmusset i ansiktet, særlig kinnene. Vi påfører både fuktighetskrem og solkrem i ansiktet hver morgen og i barnehagen repeterer de dette. Likevel blir det bare verre og verre. Rødheten avtar noe hvis hun ikke har vært utendørs på noen timer…Er dette typisk for eksembarn? Noen som har tips til hva som hjelper? Anonymkode: 34e49...81b Drit i solkrem, bruk luftig/mild fuktighetskrem og finn ut hvilken mat ungen deres er intolerant mot. Bruk forøvrig ikke solkrem 50. Anonymkode: 42105...223 1
AnonymBruker Skrevet 5. april #10 Skrevet 5. april Vår blir rød i fjeset, særlig kinn og rundt øyne, men det er av pollenallergi. Bedre når han er inne. Anonymkode: e9e74...458 1
AnonymBruker Skrevet 5. april #11 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 12.25): Det er da normalt for alle å bli rød i kinnene av å være ute? Gode gamle eplekinn eller røde roser i kinnene? Mitt barn blir veldig rød av å være ute, ikke tenkt på det som noe problem. Er huden tørr og klør blir det jo noe annet, men litt rødme hadde jeg ikke brydd meg om Anonymkode: 23332...c75 Røde roser og eplekinn er bare flott ja, det er jeg helt enig i. Er dessverre veldig tørr og kløende hud det er snakk om her og jeg ser det er plagsomt for barnet. Setter forøvrig stor pris på alle innspill her og skal teste ut alle tips! ts Anonymkode: 34e49...81b
AnonymBruker Skrevet 5. april #12 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 17.13): 3-åringen har moderat grad av atopisk eksem. Vi smører med fuktighetskrem flere ganger daglig og har ekstra kremer fått på resept fra hudlege for å slå ned eventuelle utbrudd. Det er lenge siden hun har hatt utbrudd nå, men i de siste ukene har hun blitt veldig rødmusset i ansiktet, særlig kinnene. Vi påfører både fuktighetskrem og solkrem i ansiktet hver morgen og i barnehagen repeterer de dette. Likevel blir det bare verre og verre. Rødheten avtar noe hvis hun ikke har vært utendørs på noen timer…Er dette typisk for eksembarn? Noen som har tips til hva som hjelper? Anonymkode: 34e49...81b Soleksem? Anonymkode: c6395...ca6 1
AnonymBruker Skrevet 5. april #13 Skrevet 5. april Jeg nevnte solkrem over her... Glemte å si at datteren min i dag er 19, og fortsatt får rød og irritert hud av faktor 50. Samme merke i faktor 30 går fint. Hun må altså heller ta hensyn og gå vekk fra sola med lavere faktor. Da går det fint, selv om hun har veldig solømfintlig hud. Brukte faktor 50 sist i fjor sommer i Hellas, det funket overhodet ikke, huden brant. Nøyaktig samme i faktor 30, null problem. Anonymkode: a7440...543 1
AnonymBruker Skrevet 5. april #14 Skrevet 5. april Jeg er voksen men har atopisk hud og sliter med mine kinn, spesielt dette året. Jeg bruker Avene Tolerance Control morgen og kveld og La Roche-Posay Anthelios UVMUNE Ultralight Cream SPF50+ på morgenen og ved behov på ekstra solfylte dager, huden i kinnene er blitt så mye bedre så jeg ville faktisk prøvd kombinasjonen om jeg hadde hatt et barn som sliter med dette. Anonymkode: 6dab1...808 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå