Gå til innhold

Tips til vårlige finklær, ungdom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har en 14åring som etter puberteten brått ikke vil bruke skjørt og kjoler lenger. I tillegg har ungdommen mistet all interesse for klær. 

Før puberteten var hun en rosa prinsessetype og så var det omtrent som om hun kom ut som gutt på andre siden. 

Det er (selvsagt) absolutt helt i orden!, men siden hun ikke bryr seg, så må jeg gjøre jobben (og jeg dette er virkelig ikke min styrke som mor). 

Vi skal i konfirmasjoner og bryllup frem mot sommeren, og jeg håper noen har tips til vårlige finklær til en brått svært androgyn jente? 

(Hun er ikke der at hun vil gå i gutteklær,(da hadde jeg jo klart å finne noe)). 

Anonymkode: 869e2...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dress bukse og skjorte hvis jo liker det. Ungdommen her går enten i bunaden eller så blir det dressbukse og skjorte/bluse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes dress, eller heter kanskje drakt, til jente/dame da. Trenger ikke være skjørt og kjoler for å være fin. Finn en god dressbukse som sitter pent og føles komfortabel, og så penere kortermet skjorte/t-skjorte med krage. Match har en del fint og tidløst 😊 Eller NewYorker hvis dere har det, mye fine og enkle "dress"bukser og skjorter der som ikke er feminine. 

Anonymkode: a2724...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er (selvsagt) absolutt helt i orden!, men siden hun ikke bryr seg, så må jeg gjøre jobben (og jeg dette er virkelig ikke min styrke som mor). 

Har du tenkt til å fortsette å kjøpe klær til barnet ditt etter at det har flyttet hjemmefra? Dersom ikke, så får du dra ungdommen med deg på butikker eller surfe på nett sammen for å finne klær hun liker. Du må lære henne å ta ansvar for eget liv. En 14-åring skal klare å velge seg klær.

Anonymkode: 151f3...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...