AnonymBruker Skrevet 3. april #41 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 17.09): Det er nok av halbdårlige tatoverings studioer i Norge. Anonymkode: 531db...719 Ekspander Han har tatoveringer fra Norge. Ts Anonymkode: 87b00...b57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #42 Del Skrevet 3. april Ts her. Begynte å tenke på en ting. Vi har tenåringsbarn. Blir vi meldt til barnevernet når han har testet positivt på dette? Anonymkode: 87b00...b57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #43 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 17.27): Han har tatoveringer fra Norge. Ts Anonymkode: 87b00...b57 Ekspander Hepatitt c er sjelden, at sjansen for å smittes slik er statistisk minimal. Hva er hans forklaring? Er resultatet dobbeltsjekket? Anonymkode: 977b1...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #44 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 17.28): Ts her. Begynte å tenke på en ting. Vi har tenåringsbarn. Blir vi meldt til barnevernet når han har testet positivt på dette? Anonymkode: 87b00...b57 Ekspander Sikkert ikke. Men du må sjekke barna Anonymkode: e7091...dac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #45 Del Skrevet 3. april Hepatitt C er en virusinfeksjon som først og fremst angriper leveren. Den smittes via blod, og det finnes noen klare risikofaktorer og årsaker til at man kan få det. Vanlige smitteveier for hepatitt 😄 1. Intravenøs narkotikabruk • Den klart vanligste årsaken: å dele sprøyter eller annet utstyr som har vært i kontakt med infisert blod. 2. Blodoverføringer før 1992 • Før man begynte å teste blod for hepatitt C i Norge og mange andre land, kunne viruset overføres gjennom blodtransfusjoner. 3. Tattoo eller piercing med urent utstyr • Spesielt hvis det er gjort i land eller miljøer med dårlige hygienerutiner. 4. Helsearbeidere • Risiko ved nålestikkulykker eller kontakt med infisert blod, men det er sjeldent i dag med gode rutiner. 5. Fengsler og institusjoner • Høyere forekomst grunnet sprøytedeling og mangelfull hygiene. 6. Seksuell kontakt • Risikoen er lav, men ikke null – høyere risiko hvis man har flere partnere, eller hvis det er sår/blødninger involvert. 7. Fra mor til barn under fødsel • Risikoen er lav (ca. 5 %), men det kan skje. Anonymkode: cf325...ff2 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #46 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 17.29): Hepatitt c er sjelden, at sjansen for å smittes slik er statistisk minimal. Hva er hans forklaring? Er resultatet dobbeltsjekket? Anonymkode: 977b1...523 Ekspander Det har ikke blitt dobbeltsjekket, men jeg stoler på Ullevål sykehus. Han har ingen forklaring.. ts Anonymkode: 87b00...b57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #47 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 17.28): Ts her. Begynte å tenke på en ting. Vi har tenåringsbarn. Blir vi meldt til barnevernet når han har testet positivt på dette? Anonymkode: 87b00...b57 Ekspander Nei. Anonymkode: cf325...ff2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #48 Del Skrevet 3. april Altså, ikke tro på de som skriker utroskap for realiteten er at svært mye kan føre til dette og det trenger ikke være en åpenbar grunn, man kan få det ved flere rutinemessige undersøkelser og skader m/mer. Anonymkode: 0eed6...db7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #49 Del Skrevet 3. april Han vet nok selv hva som er årsaken. De fleste vet det godt, men det er ikke alltid man vil dele. Veldig ugreit siden dette kan ramme deg også. Anonymkode: 83844...bac 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #50 Del Skrevet 3. april Jeg har jobbet med rusmisbrukere i over 20 år . Dette er noe av de fleste har som har brukt sprøyter . Derfor måtte vi alltid ha hansker osv. har han noe jobb, der han kommet borti skittent utstyr toaletter osv ? Anonymkode: 7dff5...338 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #51 Del Skrevet 3. april Du har stolt på mannen i snart 30 år TS, hvorfor skal du slutte med det nå som han er syk og sier han ikke skjønner hvor han er smittet? Hvorfor så rask til å "forlate skuta"? Er ikke gode og vonde dager en del av et parforhold? Anonymkode: 794b5...375 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #52 Del Skrevet 3. april Har han tatt noen tattoo i utlandet ? Anonymkode: 7dff5...338 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #53 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 17.42): Jeg har jobbet med rusmisbrukere i over 20 år . Dette er noe av de fleste har som har brukt sprøyter . Derfor måtte vi alltid ha hansker osv. har han noe jobb, der han kommet borti skittent utstyr toaletter osv ? Anonymkode: 7dff5...338 Ekspander Tenkte jeg også på. Hva jobber mannen din med ts? Har han vært borti noe, når han har vært på ferie? Han kan ha hatt dette i flere år uten å vite det, så han må tenke langt tilbake i tid. Veldig uheldig. God bedring Anonymkode: a20e2...1f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #54 Del Skrevet 3. april Har han hatt sår i huden eller over blodårer? Eller arr? Høres rart ut å ha dette uten å vite hvordan det kan ha skjedd. Anonymkode: c544e...29f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #55 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 18.25): Har han hatt sår i huden eller over blodårer? Eller arr? Høres rart ut å ha dette uten å vite hvordan det kan ha skjedd. Anonymkode: c544e...29f Ekspander Nei han har ikke det.ts Anonymkode: 87b00...b57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #56 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 17.44): Du har stolt på mannen i snart 30 år TS, hvorfor skal du slutte med det nå som han er syk og sier han ikke skjønner hvor han er smittet? Hvorfor så rask til å "forlate skuta"? Er ikke gode og vonde dager en del av et parforhold? Anonymkode: 794b5...375 Ekspander Du skjønner ikke hvorfor dette er litt tvilsomt? Hvis min mann hadde fått hepatitt c, hadde sjansen for at han hadde gjort noe bak ryggen min vært svært stor. Og TS tror mannen skjuler noe.. ergo, han er ikke til å stole på. Hun har heller ikke forlatt skuta, har hun? Eller sagt noe som helst om det? Anonymkode: 0d865...c30 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #57 Del Skrevet 3. april Er eller har han vært opptatt av kropp/muskler med tanke på injisering av steroider? Tatovering? Flere som slurver med hygiene, også i Norge... Anonymkode: bd8e5...bef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #58 Del Skrevet 3. april Hei Ts! Vil bare si at det ikke er lurt å tenke det værste om mannen nå. jeg er gravid i uke 10 og fikk nettopp positiv hepatitt b. Verken mannen eller jeg har vært utro. Han har ikke engang testa positivt. Alt virker så veldig usannsynlig hvor jeg kan ha fått det fra. Men, jeg jobber i blomster butikk. Så for alt jeg vet har kanskje en gartner med hepatitt b stukket seg på rose bukettene og så har jeg stukket meg på samme sted 🤷♀️ Du har ikke nevnt noe om yrke han jobber i, men kanskje det er der han har fått det fra? Anonymkode: a3904...747 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 3. april #59 Del Skrevet 3. april Mange grunner til Hepatitt da jeg jobba som graver på Kirkegård måtte vi ta Hepatittvaksine 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janik98 Skrevet 3. april #60 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 17.27): Han har tatoveringer fra Norge. Ts Anonymkode: 87b00...b57 Ekspander Da er det jo mest sannsynligvis der han har fått det fra. Helsenorge skriver: Mellom 55 – 85 prosent av dem som blir smittet utvikler kronisk hepatitt C. Noen mennesker lever med kronisk infeksjon i mange år uten helseproblemer. Viruset kan hos noen skade leveren og gir arrdannelse (skrumplever eller cirrhose). Dette kan føre til leversvikt eller leverkreft som begge er livstruende tilstander. han har sikkert bært på viruset lenge og så har det slått ut. Hvis han liksom skal ha vært utro må han jo isåfall finne seg en narkis eller noe som driver rus 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå