AnonymBruker Skrevet 3. april #1 Del Skrevet 3. april Stemmer det at pakkede kjøttkaker fra butikken kan holde helt til mai måned om den ikke er åpnet? Ser det står det på holdbarhetsdato, men lurer på om det gjelder bare hvis den var i fryseren?? Anonymkode: d417c...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #2 Del Skrevet 3. april De lukter helt ok😬🤷♀️ Anonymkode: d417c...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 3. april #3 Del Skrevet 3. april (endret) Var kjøttkakene fryste når du kjøpte dem? Hvis ikke, er det holdbarhet i kjøleskap som står på pakken. PS! Uåpnet pakke, selvfølgelig. Endret 3. april av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #4 Del Skrevet 3. april Million skrev (8 minutter siden): Var kjøttkakene fryste når du kjøpte dem? Hvis ikke, er det holdbarhet i kjøleskap som står på pakken. PS! Uåpnet pakke, selvfølgelig. Det er det jeg ikke husker🙈 Ligget der i 2 uker. Men på pakka står det kjølevare, om det har noe å si Anonymkode: d417c...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #5 Del Skrevet 3. april Jepp. De er pakket i mer hygieniske forhold enn de vi har hjemme, og i tillegg er de pakket med karbondioksid og nitrogen i pakken slik at bakterier ikke liker seg så bra. Anonymkode: eaa81...b30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #6 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er det jeg ikke husker🙈 Ligget der i 2 uker. Men på pakka står det kjølevare, om det har noe å si Anonymkode: d417c...f82 Da er den kjøpt som kjølevare og datoen på pakken gjelder oppbevaring i kjøleskap. Anonymkode: ed453...175 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 3. april #7 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er det jeg ikke husker🙈 Ligget der i 2 uker. Men på pakka står det kjølevare, om det har noe å si Anonymkode: d417c...f82 De aller fleste finner vel kjøttkakene i kjøledisk, skulle jeg tro. Hvilket merke er det? Jeg har f.eks. aldri sett Gilde kjøttkaker i fryseren på matbutikken. Men det er meg da. Jeg har bare ikke sett det. De ligger i kjøledisk. Jeg ville gått ut fra at det er kjølevare, ikke frysevare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #8 Del Skrevet 3. april Million skrev (Akkurat nå): De aller fleste finner vel kjøttkakene i kjøledisk, skulle jeg tro. Hvilket merke er det? Jeg har f.eks. aldri sett Gilde kjøttkaker i fryseren på matbutikken. Men det er meg da. Jeg har bare ikke sett det. De ligger i kjøledisk. Jeg ville gått ut fra at det er kjølevare, ikke frysevare. Det er Brødrene Ringstad! Da er det sikkert i kjøleskap da😅 Anonymkode: d417c...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 3. april #9 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er Brødrene Ringstad! Da er det sikkert i kjøleskap da😅 Anonymkode: d417c...f82 Jeg har lagt merke til at kjøttkaker og karbonader kan ha veldig lang holdbarhet i uåpnet kjølevare-pakning, ja. Har en pakke karbonader i kjøleskapet nå selv, og de har mange ukers oppgitt holdbarhet. Kjøttkaker er jo omtrent det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #10 Del Skrevet 3. april Million skrev (10 minutter siden): Jeg har lagt merke til at kjøttkaker og karbonader kan ha veldig lang holdbarhet i uåpnet kjølevare-pakning, ja. Har en pakke karbonader i kjøleskapet nå selv, og de har mange ukers oppgitt holdbarhet. Kjøttkaker er jo omtrent det samme. Jeg har de i stekepanna nå og krysser fingrene😂 Takk for god hjelp!😊 Anonymkode: d417c...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 3. april #11 Del Skrevet 3. april Om de ikke er fryst, så gjelder datoen for oppbevaring i kjøleskap. Om du fryser dem vil de vare noen måneder til. Med erfaring fra dumpsterdiving, kan jeg si at tilberedet mat som grillet kylling, koteletter og kjøttkaker varer utrolig lenge, mens rått kjøtt tåler nesten ingenting. Så at disse varer til mai overrasker meg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #12 Del Skrevet 4. april Maia70 skrev (15 timer siden): mens rått kjøtt tåler nesten ingenting Det er fordi de ikke skal ligge fuktig i den plasten de ligger i. Ta dem ut og la overflaten tørke. Det kan enten henge på krok i kjøleskapet eller ligge på rist (snu litt på kjøttet likevel). Da kan et kjøttstykke holde seg nesten evig i kjøleskapet. Innsiden av kjøttet har lite bakterier. Så hvis overflaten blir tørket, så er det ikke grobunn for bakterier. Det er forresten slik man tørrmodner kjøtt. Jeg har selv tørrmodnet kjøttstykker i flere måneder på denne måten. Man må bare skjære av litt av overflaten. Men ikke kast avskjæret! Mal det opp og bruk i burgere. Vinn-vinn. Burgerne blir bedre og du slipper å kaste smakfullt kjøtt. De har testet akkurat dette i lab og det var trygt å bruke avskjæret. Anonymkode: 5190c...4d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 4. april #13 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er fordi de ikke skal ligge fuktig i den plasten de ligger i. Ta dem ut og la overflaten tørke. Det kan enten henge på krok i kjøleskapet eller ligge på rist (snu litt på kjøttet likevel). Da kan et kjøttstykke holde seg nesten evig i kjøleskapet. Innsiden av kjøttet har lite bakterier. Så hvis overflaten blir tørket, så er det ikke grobunn for bakterier. Det er forresten slik man tørrmodner kjøtt. Jeg har selv tørrmodnet kjøttstykker i flere måneder på denne måten. Man må bare skjære av litt av overflaten. Men ikke kast avskjæret! Mal det opp og bruk i burgere. Vinn-vinn. Burgerne blir bedre og du slipper å kaste smakfullt kjøtt. De har testet akkurat dette i lab og det var trygt å bruke avskjæret. Anonymkode: 5190c...4d4 Veldig interessant, det visste jeg ikke. Men om man dumpsterdiver så ligger ikke kjøttet i kjøleskap, så det er ikke kjøleskapstemperatur jeg snakker om. Når man tar hjem rått og tilberedet kjøtt fra dumpsterdiving kan man ikke regne med noe holdbarhet uansett, for man vet ikke temperaturen det har ligget i. Men slikt som kjøttkaker og grillet kylling holder seg likevel forbausende lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå