AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:49 #21 Del Skrevet torsdag kl 15:49 Barnet har behov for å bli trygg på far og trygg på fars nye hus. Da skjønner jeg ikke hva som egentlig er så vanskelig? Anonymkode: c6206...914 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:49 #22 Del Skrevet torsdag kl 15:49 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Han har aldri blitt sint på barnet mitt. Han er både tålmodig og omsorgsfull. Han har dessverre god grunn til å være sint på barnefar/eksen min. Eksen min har flere ganger vært både ufin og nedlatende mot han. Anonymkode: 1453e...576 Han må heve seg over det. Bf er en del av pakken hvis han vil ha deg. Anonymkode: cb293...ad2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:51 #23 Del Skrevet torsdag kl 15:51 Den nye fyren din får reise når barnefar er der. Han har ingen grunn til å være såret for at far er redd. Takler han ikke det så kommer han til å slite når ungen din trasser eller blir tenåring. Akkurat nå tar du mer vare på nye kjæresten sine følelser enn de dette egentlig angår. Far og barn. Anonymkode: c6206...914 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:51 #24 Del Skrevet torsdag kl 15:51 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skal alle som har sonet dømmes for det resten av livet? Det spørs hva de har gjort. Anonymkode: cb293...ad2 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:54 #25 Del Skrevet torsdag kl 15:54 Hvorfor ialle dager vil du involvere ungen din med en kriminelle? Regner med at barnevernet snart tar kontakt. Akkurat i dette tilfellet forstår jeg faren til ungen Anonymkode: 8901b...e6e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:56 #26 Del Skrevet torsdag kl 15:56 I lengden kommer det til å se ut som du driver med samværssabotasje. Så kan far ta deg på dette nye forholdet i tillegg. Så får far igjennom samvær mot dine ønsker, deretter øker samværet og tilslutt er det du som har barnet annen hver helg Anonymkode: c6206...914 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:09 #27 Del Skrevet torsdag kl 16:09 Nå er jeg kvinne men må si det at om jeg hadde hatt en eks som rotet seg opp i en som har vært i fengsel så har hadde jeg vært dypt bekymret for mitt barn spesielt om jeg ikke hadde fast omsorg selv og at hun ikke var mest hos meg. Skjønner eksen din godt jeg, hadde nok og komme uanmeldt på besøk om barnet mitt ble plassert med en som tidligere var innsatt. Det som er så skummelt når det er samlivsbrudd man har jo ikke kontroll på hva den andre parten velger å dra inn i livet til felles barn. Tenker at fars relasjon til barnet er viktigere enn ny mann iallfall. Barnet kommer først. Anonymkode: a37e3...17f 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:10 #28 Del Skrevet torsdag kl 16:10 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I lengden kommer det til å se ut som du driver med samværssabotasje. Så kan far ta deg på dette nye forholdet i tillegg. Så får far igjennom samvær mot dine ønsker, deretter øker samværet og tilslutt er det du som har barnet annen hver helg Anonymkode: c6206...914 Prøver du å skremme meg med å skrive sånn? Bare for å være helt klar, så kommer jeg alltid til å sette barnet mitt først. Mener du virkelig at jeg kan miste hovedomsorgen for barnet mitt på et så tynt grunnlag? Barnet vil ikke engang overnatte hos far! Anonymkode: 1453e...576 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:10 #29 Del Skrevet torsdag kl 16:10 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Kjæresten min har besinnet seg til nå, og jeg tror han klarer det så lenge det er barn tilstedet. Anonymkode: 1453e...576 Du TROR? Det er faktisk ikke godt nok! Tro kan du gjøre i kirka! Anonymkode: 4d7a7...939 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:16 #30 Del Skrevet torsdag kl 16:16 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Han er ikke et dårlig menneske selv om han har gjort sine feil i livet. Det er uansett et tilbakelagt kapittel i livet hans. Skal alle som har sonet dømmes for det resten av livet? Alle fortjener en ny start og han har ikke vært annet enn snill og omsorgsfull mot oss. Anonymkode: 1453e...576 Siden du nekter å si hva han har sittet inne for, antar jeg at det faktisk er vold. Da forstår jeg godt at bf reagerer på at du tenker det er en god ide å flytte sammen med denne karen. Det selv om bf kanskje ikke er det spor bedre selv. AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Han har aldri blitt sint på barnet mitt. Han er både tålmodig og omsorgsfull. Han har dessverre god grunn til å være sint på barnefar/eksen min. Eksen min har flere ganger vært både ufin og nedlatende mot han. Anonymkode: 1453e...576 Så eksen din trykker på knappene til din nåværende. Du kan se ut til å ha et mønster i å finne menn som har problemer med å regulere følelsene sine. AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Kjæresten min har besinnet seg til nå, og jeg tror han klarer det så lenge det er barn tilstedet. Anonymkode: 1453e...576 Hva skjer da når det ikke er barn til stedet? Du tenker altså selv at han er kapabel til å ty til vold. Betryggende.... Her har du faktisk rotet det til for deg selv og ikke minst for ungen din. Anonymkode: 4d7a7...939 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:26 #31 Del Skrevet torsdag kl 16:26 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Siden du nekter å si hva han har sittet inne for, antar jeg at det faktisk er vold. Da forstår jeg godt at bf reagerer på at du tenker det er en god ide å flytte sammen med denne karen. Det selv om bf kanskje ikke er det spor bedre selv. Så eksen din trykker på knappene til din nåværende. Du kan se ut til å ha et mønster i å finne menn som har problemer med å regulere følelsene sine. Hva skjer da når det ikke er barn til stedet? Du tenker altså selv at han er kapabel til å ty til vold. Betryggende.... Her har du faktisk rotet det til for deg selv og ikke minst for ungen din. Anonymkode: 4d7a7...939 Han har ikke sonet for vold i nære relasjoner eller lignende! Jeg ønsker bare å ikke utlevere for mye om han her inne. Han er kjempe flink med barnet mitt og de har allerede et godt forhold. Hadde aldri godtatt at barnet mitt hadde blitt dårlig behandlet på noen måte. Anonymkode: 1453e...576 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:29 #32 Del Skrevet torsdag kl 16:29 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han har ikke sonet for vold i nære relasjoner eller lignende! Jeg ønsker bare å ikke utlevere for mye om han her inne. Han er kjempe flink med barnet mitt og de har allerede et godt forhold. Hadde aldri godtatt at barnet mitt hadde blitt dårlig behandlet på noen måte. Anonymkode: 1453e...576 Hva slags vold da? De har et godt forhold fordi du har kjempet for det Anonymkode: c6206...914 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:34 #33 Del Skrevet torsdag kl 16:34 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han har ikke sonet for vold i nære relasjoner eller lignende! Så vold i mindre nære relasjoner, da... Du beskriver en mann med sinneproblemer og voldsbakgrunn, men vil likevel ta med deg ungen og flytte sammen med ham, for han er jo så snill mot dere... Tror du alle som opplever vold i hjemmet flyttet sammen med menn som allerede hadde slått dem...? Jeg lurer også på hva dere gjør av konkrete tiltak på lang sikt for å trygge barnet på å være hos far? Å ha samvær hjemme hos deg er ikke en holdbar og konstruktiv løsning, uansett om det hadde fungert knirkefritt. Anonymkode: 8536d...845 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voyeur Skrevet torsdag kl 16:36 #34 Del Skrevet torsdag kl 16:36 TS: du trenger ikke fortelle hva kjæresten har sittet inne for. Du virker klar over situasjonen på det holdet. Ang eksen din: dere må lage samværsplan, og den må han forholde seg til. Han kan ikke komme uanmeldt på døra. Om han gjør det, får du sende ungen ut på aktivitet med far, og ikke slippe han inn i huset. Eventuelt får du dra med ungen til far sitt nye hus, slik at barnet blir trygg der. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:41 #35 Del Skrevet torsdag kl 16:41 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Han har ikke sonet for vold i nære relasjoner eller lignende! Jeg ønsker bare å ikke utlevere for mye om han her inne. Han er kjempe flink med barnet mitt og de har allerede et godt forhold. Hadde aldri godtatt at barnet mitt hadde blitt dårlig behandlet på noen måte. Anonymkode: 1453e...576 Men du tror fortsatt at han er kapabel til å utøve vold mot bf om ungen ikke er tilstedet. Jeg ser ikke at du nekter for det. Hvor lenge har dere vært sammen? Han behandler dere bra, foreløpig. Fordi dere bor ikke sammen enda... Har du lest rettsdokumentene? Anonymkode: 4d7a7...939 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:48 #36 Del Skrevet torsdag kl 16:48 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hva slags vold da? De har et godt forhold fordi du har kjempet for det Anonymkode: c6206...914 Har aldri sagt at han er dømt for vold. Anonymkode: 1453e...576 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:51 #37 Del Skrevet torsdag kl 16:51 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så vold i mindre nære relasjoner, da... Du beskriver en mann med sinneproblemer og voldsbakgrunn, men vil likevel ta med deg ungen og flytte sammen med ham, for han er jo så snill mot dere... Tror du alle som opplever vold i hjemmet flyttet sammen med menn som allerede hadde slått dem...? Jeg lurer også på hva dere gjør av konkrete tiltak på lang sikt for å trygge barnet på å være hos far? Å ha samvær hjemme hos deg er ikke en holdbar og konstruktiv løsning, uansett om det hadde fungert knirkefritt. Anonymkode: 8536d...845 Nei, det har jeg ikke skrevet eller beskrevet. Skjønner ikke hvorfor du tolker det slik. Jeg ønsker ikke utlevere mer om han her inne. Det må du nesten respektere. Jeg har vært med barnet til fars nye bolig flere ganger, men jeg ønsker ikke å sove der. Bør nok legge en plan for det fremover. Virker som far har gitt det litt opp inntil videre. Anonymkode: 1453e...576 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:55 #38 Del Skrevet torsdag kl 16:55 AnonymBruker skrev (1 time siden): Far tar med seg barnet på lekeland, trampolinepark, kino osv. innimellom. Men barnet vil gjerne hjem igjen etter noen timer og far ønsker at samværet skal være lenger, spesielt de helgene han skulle hatt samværhelg. Kjæresten min har besinnet seg til nå, og jeg tror han klarer det så lenge det er barn tilstedet. Anonymkode: 1453e...576 Tenker at det er om å gjøre å velge minste motstands vei. Konsekvensene kan potensielt større om du bare setter deg på bakbeina å nekter, men det er kjempeviktig at du får med deg kjæresten din på disse tankene, og at dere er samstemte om du tenker at han er en god mann. Av og til kan det være vanskelig å besinne seg når man opplever at det er blitt gjort stor urett mot sin kjære. Så jeg kan forstå han og om det er det som er tilfellet. Viktigste er at barnet har det bra, og at dere lar barnets beste går foran de voksne. Du svarte meg ikke i forhold til å ta kontakt med barnevernet. Kan de bistå dere i denne vanskelige situasjonen, eller blir det verre i forhold til konflikten og konfliktnivået? For det må man også ta med i betraktningen. Anonymkode: c461f...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:55 #39 Del Skrevet torsdag kl 16:55 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenker at det er om å gjøre å velge minste motstands vei. Konsekvensene kan potensielt større om du bare setter deg på bakbeina å nekter, men det er kjempeviktig at du får med deg kjæresten din på disse tankene, og at dere er samstemte om du tenker at han er en god mann. Av og til kan det være vanskelig å besinne seg når man opplever at det er blitt gjort stor urett mot sin kjære. Så jeg kan forstå han og om det er det som er tilfellet. Viktigste er at barnet har det bra, og at dere lar barnets beste går foran de voksne. Du svarte meg ikke i forhold til å ta kontakt med barnevernet. Kan de bistå dere i denne vanskelige situasjonen, eller blir det verre i forhold til konflikten og konfliktnivået? For det må man også ta med i betraktningen. Anonymkode: c461f...4dc Konsekvensene kan potensielt bli større (skulle det stå). Anonymkode: c461f...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tufsla&Vifsla Skrevet torsdag kl 16:57 #40 Del Skrevet torsdag kl 16:57 Her er problemet barnets far og hans agering. Og ja, du kan selvsagt nekte ham å ha samvær hjemme hos deg. Du kan også nekte ham å ha samvær hvis det ikke er avtalt på forhånd. Det er veldig mye snakk om “jamen, for barnet….” Men hva lærere du egentlig barnet med at far kan 1) komme og gå som han vil, mor svarer “hvor høyt” når far sier hopp 2) det er far og fars planer som er viktige, barnets eller dine/deres planer kan alltid endres 3) som kvinne har du bare å føye deg, det er mannen som bestemmer. Er dette verdier du ønsker å lære ungen din? Husker ikke om du skrev kjønn på barnet, men er den en gutt: er det greit at han lærer at kvinner skal man bare tråkke på, det er ingenting verdt? Og om det er ei jente - skal hun da læres at hun ikke har noen verdi, det er mannen som er verdt noe? Krev at dere lager en samværsplan, krev at den ikke inkluderer samvær hjemme hos deg og si nei om far ikke forholder seg til dette. Du har rett til å planlegge både ditt og barnets liv, du har også rett til å gå videre og etablere deg med ny partner. Dette har ikke far noe med og da må du sette grenser. Og du må faktisk stå i de grensene du setter. Det er lov å sette grenser og det er lov å kreve at også en barnefar skal respektere de. Lykke til! 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå