Gå til innhold

Han må flytte, vil ikke jeg skal flytte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og kjæresten har vært sammen i litt over et halvt år. Vi bor i samme by, og bor i samme gate. Det er 250 meter mellom der vi bor nå. Dette har nok skjemt oss litt bort, da vi har møttes ofte og ofte spontant. Han jobber i gangavstand til boligen din og sentrumsnært. Jeg jobber på et tettsted i utkanten av byen. Jeg bruker ca 30-40 minutter til jobb med kollektivt. Ingen av oss har lappen. Jeg stortrives på jobb og det er relevant for min utdanning. Før vi ble sammen og dels underveis har jeg kikket på leiligheter nærmere min arbeidsplass. Han har ikke likt eller syntes noe om det fordi det betyr lenger avstand mellom oss. Jeg som uansett reiser kollektivt 30-40 min alle de dagene jeg jobber, ser ikke problemet med dette når vi også skal besøke hverandre osv. 

Men nå har det skjedd noe! Utleieboligen hans skal selges, og han må flytte innen sommeren. Vi er enige om at samboerskap er for tidlig. På grunn av sin jobb, ønsker han å finne en leilighet i sentrum men ikke nødvendigvis samme området som nå - området vi bor per nå har blitt populært de siste årene og dermed også dyrere. Og da tenker jeg, siden han mest sannsynlig skal flytte til et annet område og avstanden blir lenger 250 meter.... Hva er da egentlig på problemet med at jeg flyttet nærmere min arbeidsplass da? Vi må jo mest sannsynlig uansett ta kollektivtransport til hverandre nå, siden han må flytte. Så om vi må bruke 20 minutter eller hva enn for å besøke hverandre eller i sentrum, eller 30-40 for at jeg bor nærmere min arbeidsplass - Altså blir det egentlig så stor forskjell? Jeg ser ikke problemet. Han virker å synes det høres stressende ut eller noe. 

Anonymkode: 1afea...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så han ønsker ikke noen ulemper for seg selv, og ønsker du tar belastningen ved å pendle til jobb.

Flytt nærmere jobb du

Anonymkode: 9761f...2c8

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du finner noe nærmere din egen arbeidsplass, så tar du det. Ikke baser ditt bosted på et nytt forhold. 

Anonymkode: e4ebf...54d

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så han ønsker ikke noen ulemper for seg selv, og ønsker du tar belastningen ved å pendle til jobb.

Flytt nærmere jobb du

Anonymkode: 9761f...2c8

Ts. Jo nettopp, det er jo i grunn akkurat det han sier. Synes det er litt mye å forvente av en kjæreste, hvertfall når vi fortsatt er på første året. 

Kjenner jo jeg blir litt provosert når han snakker om disse sentrumsboligene, hvor godt er å kunne gå/sykle til jobb, at han har en kompis som også skal flytte som han evt kunne bodd med osv. Det er forsåvidt greit nok at han vil bo i sentrum og eventuelt med en kompis om det ja blir billigere osv (som han håper isåfall), men synes det er urettferdig når han blir sur når jeg nevner flytting selv. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du finner noe nærmere din egen arbeidsplass, så tar du det. Ikke baser ditt bosted på et nytt forhold. 

Ts. Er akkurat det jeg har tenkt også. Følger med og er på visninger i ny og ne. Men bare jeg nevner dette til han, har han blitt sur som ei fele. Derfor har motivasjonen for å fortsatte å se og dra på visninger dalt litt dessverre... Men det er så urettferdig! 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts. Er akkurat det jeg har tenkt også. Følger med og er på visninger i ny og ne. Men bare jeg nevner dette til han, har han blitt sur som ei fele. Derfor har motivasjonen for å fortsatte å se og dra på visninger dalt litt dessverre... Men det er så urettferdig! 

Bare slutt å nevn det for han da? Dra på visnibger å se. Ingen vits i å si noe før du har fått taki ny bolig.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bare å flytte, han er jo ikke logisk og ganske selvsentrert. Håper hans gode sider oppveier mangel på omtanke for deg. 

Anonymkode: 7c8aa...f0d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at du må velge ut fra dine behov, preferanser og økonomi. 

Anonymkode: c854e...f91

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han kjører sitt eget løp, det må du også gjøre.

Anonymkode: 77289...fd4

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Da løser du det med å ikke nevne det mer for han. 

Dra på visninger på det du finner er aktuelt for deg. Om du finner og får napp på noe du ønsker, så flytter du. Også informerer du han etterpå. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

En god kjæreste støtter deg i valgene dine. Du ønsker å gjøre en endring for deg selv og flytte nærmere jobben. Han forsøker å sabotere med å bli sur sånn at du skal gjøre det han vil. Som er bo nært han, men ha lang vei til jobben. Han høres egoistisk ut. Kommer han ikke til å gidde å besøke deg når du har flyttet? Da ser du ihvertfall hvor viktig du var. Du trenger forresten ikke å opplyse han om at du går på visning. Ikke la han hindre deg i å gjøre det du vil. Og kanskje du bør se etter en ny kjæreste også. En som ikke blir sur for småting.

Anonymkode: a8d74...a2d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Da løser du det med å ikke nevne det mer for han. 

Dra på visninger på det du finner er aktuelt for deg. Om du finner og får napp på noe du ønsker, så flytter du. Også informerer du han etterpå. 

Tragisk at det er sånn hun skal ha det med en kjæreste. Han burde jo stå på siden av henne og heie på henne i det hun ønsker for seg selv. :(

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sur som ei fele? La han være sur som singel!

Anonymkode: 6ae46...c9e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Han høres ut som en person som ikke er et spesielt bra kjæreste materiale. Folk som blir sure fordi de ikke får viljen sin er skjeldent det. Vil du virkelig ha en kjæreste du ikke kan diskutere noe med?

Anonymkode: c09ac...9f8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Tragisk at det er sånn hun skal ha det med en kjæreste. Han burde jo stå på siden av henne og heie på henne i det hun ønsker for seg selv. :(

Ja selvsagt. Han tenker på mest på seg selv. Virker som han tenker en tanke for seg selv og andre for henne. 

Det kan tyde på at forholdet blir av den korte arten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han ville ikke at du skulle flytte, for det var ubeleilig for han. Men at han flytter nærmere sin jobb er jo beleilig for han. Hva som er lett eller tungvint for deg er ikke noe han tar i betraktning, det er hva som er lettest for han som er viktigst. Han har sine prioriteringer.

Anonymkode: 8ad0e...6ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du vil vel ikke ha en kjæreste som prøver å styre livet ditt?!
Du gjør selvfølgelig det som er bra for deg. Hvordan han reagerer når du tar hensyn til deg selv, sier mye om han er verdt å beholde eller ikke. 

Anonymkode: 56ebe...dec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...