Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om det hadde vært omvendt, så hadde det vel vært en selvfølge? 

Var i sin tid i en rehabiliteringssituasjon selv, der ble jeg sterkt anbefalt av leger og KUN konsentrere meg om rehabilitering og trening, alt anna fikk bare flyte. 

Desverre fikk jeg ikke støtte av familien rundt, så endte opp med å droppe utav treningen og heller konsentrere meg om familien. Jeg oppga flere opphold på rehabiliteringssenter for heller å prøve å gjøre jobben hjemme. Desse oppholda var jo over 6-8 uker lange, og dette maktet ikke far i hus å stå i. 

Og dette angrer jeg bittert på. Jeg mistet rett og slett helsen og vitale funksjoner. Att jeg ikke sto på krava! 

I en overgangsperiode så bør en faktisk stille opp for hverandre, om det derimot blir "for alltid" så vil jo selvfølgelig slitasjen på din mann bli altfor stor, men om en tenker ett halvt år/år der en trenger ekstra hjelp for selv å komme seg på føttene igjen, så er dette en relativt kort periode, så dette greier en faktisk for å hjelpe partner igang igjen. 

Selv ble jeg ufør. 

Anonymkode: cd142...64f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Om det hadde vært omvendt, så hadde det vel vært en selvfølge? 

Var i sin tid i en rehabiliteringssituasjon selv, der ble jeg sterkt anbefalt av leger og KUN konsentrere meg om rehabilitering og trening, alt anna fikk bare flyte. 

Desverre fikk jeg ikke støtte av familien rundt, så endte opp med å droppe utav treningen og heller konsentrere meg om familien. Jeg oppga flere opphold på rehabiliteringssenter for heller å prøve å gjøre jobben hjemme. Desse oppholda var jo over 6-8 uker lange, og dette maktet ikke far i hus å stå i. 

Og dette angrer jeg bittert på. Jeg mistet rett og slett helsen og vitale funksjoner. Att jeg ikke sto på krava! 

I en overgangsperiode så bør en faktisk stille opp for hverandre, om det derimot blir "for alltid" så vil jo selvfølgelig slitasjen på din mann bli altfor stor, men om en tenker ett halvt år/år der en trenger ekstra hjelp for selv å komme seg på føttene igjen, så er dette en relativt kort periode, så dette greier en faktisk for å hjelpe partner igang igjen. 

Selv ble jeg ufør. 

Anonymkode: cd142...64f

Så trist å lese at det ble slik.  ❤️
Jeg er veldig takknemlig for at ting legges slik tilrette så jeg kan bli friskere igjen. 

Jeg var ikke så uklar i hovedinnlegget mitt som mange henger seg opp i her jeg skrev jeg er usikker på om jeg hadde taklet det LIKE bra som mannen min gjør.
Han tar dette så bra og jeg er imponert over han. Jeg når han kun til knærne når det gjelder hvordan man takler kriser og endringer. 
Mannen min er min mann for alltid, selv om han hadde blitt syk. Mulig vi da måtte ha brukt penger på vaskehjelp, solgt huset å kjøpt mindre, latt rot flyte mer enn vanlig for den arbeidskapasiteten han har er ikke i nærheten av min.  Vi alle tar ting forskjellig og jeg beundrer mannen min for hvor bra han tar dette. 
At mange klarer å vri innlegget mitt til at jeg ikke ville stilt opp for mannen er ganske utrolig.

Veldig bra å lese at alle ville prøvd sitt beste og tror de hadde klart det :) 

Anonymkode: d949d...1df

Skrevet

Min mann er som din mann, han hadde gjort absolutt alt for meg uten å tenke over at det var noe alternativ. Jeg hadde gjort det samme for ham. Han går gjennom ild for både meg og sin sønn. Han er en fantastisk mann. :) 

AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (1 time siden):

Min mann er som din mann, han hadde gjort absolutt alt for meg uten å tenke over at det var noe alternativ. Jeg hadde gjort det samme for ham. Han går gjennom ild for både meg og sin sønn. Han er en fantastisk mann. :) 

Det er sånne vi må ta vare på ❤️

Anonymkode: d949d...1df

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner veldig godt at man kan føle seg "til bry" og at partneren "gjør alt". Jeg er kronisk syk, og det legger ekstra byrde på mannen min når jeg er inne i dårlige perioder. Akkurat som mannen din er han kjempeflink til å ta alle ekstra oppgaver med et smil, og passer veldig godt på meg. Jeg synes det er viktig å vise takknemlighet, og si og vise hvor mye du setter pris på ham. Man kan aldri få nok takknemlighet i et forhold, så kjør på med å fortelle ham hvor mye du verdsetter det han gjør for deg og dere som familie. 

Anonymkode: 4c80e...c40

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner aldri hvorfor folk er så enormt takknemlig for at den andre bidrar i ei krise. Hadde man virkelig ikke forventet det? 

Anonymkode: 6a313...0a4

AnonymBruker
Skrevet

Du er heldig. Min (eks)mann hadde knapt løftet en finger, men forventet alltid at jeg gjorde husarbeidet uansett hvor syk jeg var. 

Anonymkode: c5514...781

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...