Gå til innhold

Hvor mye informere barn om årsak til brudd pga utroskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke felles barn, men bor sammen. De er i alderen 9-18.

Hva ville dere gjort?

Ellers vanskelig nok å informere voksen familie tenker jeg… Selv om ikke jeg er den som har vært utro, føles det som om jeg er mislykket siden han valgte å gjøre det💔

(Han ønsker å fortsette forholdet men jeg har ingen tillit eller følelser annet enn skuffelse.)

Anonymkode: 35617...27a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke informere i det hele tatt. Si at det er leit, men av og til fungerer ikke kjæresteforhold, og man vokser fra hverandre. Eller noe sånt. 

Anonymkode: d9705...0be

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke informere i det hele tatt. Si at det er leit, men av og til fungerer ikke kjæresteforhold, og man vokser fra hverandre. Eller noe sånt. 

Meg igjen: er det dine eller hans barn, forresten?

Skrevet

Trenger ikke informere om det i det hele tall. De trenger kun å vite at dere ikke passet sammen som kjærester.

Det er det beste for barna.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Trenger bare å informere om at forholdet er over.

• Liker 2
Gjest jegerrinne
Skrevet

Trenger ikke informere om slikt.

Bedre å si at en ikke passet sammen som kjæreste lenger

AnonymBruker
Skrevet

Vent isåfall til barnet er voksen? Når mitt barn spør hvorfor det ble slutt sier jeg alltid at vi var enige i at det er best, sannheten er at jeg ble dumpet og var hjerteknust men syns ikke det er riktig å si. 

Anonymkode: 061c5...6a7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Man informerer vel ikke verden om Hvorfor man ikke skal være gift lenger?

Bare si at det ikke funket lenger. 

Anonymkode: 00bcd...035

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Man informerer selvsagt ikke om det

Anonymkode: f7bdf...f47

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Meg igjen: er det dine eller hans barn, forresten?

Hver våre.

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva ville dere gjort?

Ellers vanskelig nok å informere voksen familie tenker jeg… Selv om ikke jeg er den som har vært utro, føles det som om jeg er mislykket siden han valgte å gjøre det💔

(Han ønsker å fortsette forholdet men jeg har ingen tillit eller følelser annet enn skuffelse.)

Barna skal ikke høre det. Fortell det heller når de er voksen og tåler det! Skjerm de no!

Anonymkode: b0949...57f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, nei. Ungene skal ikke behøve å kjenne på enda flere vonde følelser rundt bruddet enn de må. Har stått i dette selv, var aldri et tema å legge en slik byrde på barna. De skal få fortsette å forgude faren sin selv om vi voksne har problemer. 

Skjønner ikke hvorfor noen i det hele tatt vurderer å dumpe dette på det mest dyrebare de har. 

Anonymkode: ccdc2...847

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke si noe om utroskap, det er voksensnakk. Holder lenge å si at parforholdet ikke fungerte og slik kan det dessverre ofte bli. Så har de garantert venner med skilte foreldre, så de vet hva det er og aksepterer fort. Ingen vits å gå inn på problemene rot. 

Anonymkode: 4db85...3f5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor det ble slutt kan du heller ta med barna dine når de er voksen og kanskje kommer oppi lignende situasjon selv. Da kan du snakke om dine erfaringer. Men nå trenger dere ikke å gå i detalj over hvorfor det er slutt. 

Anonymkode: 42054...f98

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke si noe om det. Det har ikke barna noe med å gjøre. Det vil kun skade ungene, og ødelegge relasjonen til far. Har sett hvor mye skade dette gjorde da svigermor var utro og forlot svigerfar. Det ble et rent helvete i flere år. Veldig skadelig for spesielt yngste, som da var 16. Nå, ti år senere, har han kuttet all kontakt med faren sin, som i sin selvmedlidenhet fortalte barna mye mer enn han burde gjort. Det ødela relasjonen mellom barna og mor, som tok mange år å reparere. Barna har nok med å tilpasse seg at dere går fra hverandre. Håper virkelig du er «the better person» selv om du kanskje tenker han ikke fortjener det. Men barna fortjener det. 

Anonymkode: c28ea...222

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De bør absolutt få vite hva slags drittsekk denne fyren er, men informasjonen kan med fordel vente til en god stund etter at bruddet er gjennomført, og den mye livs/bosituasjonen er godt etablert.

Anonymkode: 79fac...bb2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva ville dere gjort?

Det blir veldig feil å informere barna om utroskapen. Det er jo ikke utroskapen som gjør at dere bryter. Det er bare triggeren. Hadde forholdet vært helt perfekt hadde det aldri skjedd. Voksne mennesker må kunne skjønne at forhold er kompliserte greier. Barna trenger ikke å involveres i dette. 

Dere har begge to barn fra tidligere forhold så du er heller ikke perfekt, enten det er fordi du velger feil menn eller av andre grunner. 

Anonymkode: b42e0...7cd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har landet på at grensen må gå der de allerede vet noe. Hvis barna ikke aner noe om utroskapen, trenger de heller ikke vite noe. Det er ekkelt å vite sånt om mammaen eller pappaen sin. Barn liker ikke å få innsikt i det, eller å få vite at mamma/pappa har gjort noe slemt. At det involverer sex gjør det bare ennå mer ubehagelig. 

Men når barn allerede vet at det har skjedd noe, tenker jeg at det i noen tilfeller vil være riktig å bekrefte når de spør. Å lyve når de åpenbart skjønner det er ikke bra heller. Det vil være veldig forvirrende og kan ødelegge tilliten. Og så spiller jo alderen en rolle. Jeg ville ikke sagt noe som de ikke allerede skjønner, og jeg ville tenkt grundig gjennom om svaret gagner dem, eller om det er deg det vil føles godt for. For det kan føles veldig urettferdig å måtte lyve på vegne av en utro partner for å beskytte hans/hennes rykte og status..

Anonymkode: 3a750...696

Skrevet

Hvis 18-åringen er ditt barn, så kan du fortelle det. 9 åringen er uansett for ung. Er 18 åringen hans, så ikke fortell det.

AnonymBruker
Skrevet

Barn skal ikke involveres i voksne affærer. Utroskapen skjedde mellom to voksne, det er ikke nødvendig å fortelle dette til barna. Årsaken til bruddet er uvesentlig. Den eneste grunnen til at du vil fortelle er å sørge for at du kommer ut som den "gode" part og legger all skyld på den andre og kanskje skape litt dårlig foreldre-barn forhold også. Jeg blir sjokkert av slik ren og skjær egoisme. 

Anonymkode: 4c792...141

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...