Gå til innhold

Forsyne seg av borettslagets felte trær, til ved.

Bingodingo

Anbefalte innlegg

Borettslaget har internt ansatte vaktmestere. De har felt mange trær på borettslagets eiendom. Trærne er delt opp i stubber i ved-lengde. Vaktmesterne vil beholde veden for seg selv.

Jeg tenker det er fritt frem for beboerne og vaktmesterne å forsyne seg av stubbene om de selv vil tørke det til vinter. Delte dette med nabo som ikke var helt enig.

Hva tenker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi gjorde det (rekkehus i sameie) men vi forhørte oss med styret først. Det var null stress, de var bare glade for å bli kvitt det 😜 

Anonymkode: 4fc2d...79a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bingodingo skrev (12 minutter siden):

Borettslaget har internt ansatte vaktmestere. De har felt mange trær på borettslagets eiendom. Trærne er delt opp i stubber i ved-lengde. Vaktmesterne vil beholde veden for seg selv.

Jeg tenker det er fritt frem for beboerne og vaktmesterne å forsyne seg av stubbene om de selv vil tørke det til vinter. Delte dette med nabo som ikke var helt enig.

Hva tenker du?

Nei, det tenker jeg du må høre med styret om før du går og forsyner deg!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trær eies av grunneier. Er borettslaget grunneier? Dersom ja, hører det til fellesskapet. Ingen kan dermed forsyne seg uten lov.

Anonymkode: 7382a...3f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det må du avklare med styret, gjerne skriftlig, og be samtidig om en begrunnelse dersom svaret er "nei".

Anonymkode: 7fb13...091

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bingodingo skrev (1 time siden):

Hva tenker du?

Når ett brl inngår en avtale med en håndverker enten det er en innleid eller en ansatt vaktmester, så er det en total pakke de inngår, med hele jobben. Fra sikring før felling av treet til rydding etterpå. 
Du som beboer skal da ikke blande deg og begynne å gjøre ting på din måte, uten tillatelse fra styret i brl. 

Anonymkode: d98ae...7e2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...