Gå til innhold

Merking av ting til barnehage- tror ikke de ansatte forstår 🫣

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan skal jeg ha tid til å ha barnet hjemme når jeg må merke så myke ting? 

Anonymkode: 50978...ccf

He he bruker du 8 timer på merke ting?  Hvor mye har barnet med seg i barnehagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror heller det er de som ikke skjønner det er fleip, som kan være på spekteret ;)

Anonymkode: 87c92...b44

Eller kanskje de som ikke forstår at de fleste som svarer seriøst ikke nødvendigvis overser den åpenbare sannsynligheten for at det er fleip, men er i stand til å gi seriøse svar på underlige spørsmål, og/eller ikke føler behovet for å vise hvor smarte de er som ikke gikk på fleipen kan være på spekteret? 

Anonymkode: 6e635...068

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha alle de sure Karen KG damene som ikke klarer å lese latter smileyene i innlegget ditt TS. Men ja, jeg syns også det er fryktelig mye å merke. Ungen får jo gjerne nye plagg støtt og stadig på grunn av slitasje fra bruk og vask.

Anonymkode: e43ae...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis du har aap så er du jo hjemme uansett. Hvorfor bruke penger på barnehageplass? Barnehagen er for de som trenger å jobbe, ikke for foreldre som uansett er hjemme. 

Anonymkode: befb2...6f9

Jeg er ufør, og har hatt begge i barnehagen fra 2 år pga sosialisering. Alle barn over 2 år her jeg bor går i barnehagen, og de færreste barnehagebarn går på fritidsaktiviteter. Så uten barnehagen hadde det blitt lite lek med andre barn utenom i helgene.

Anonymkode: 7e40d...7ec

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er nok tull. Ts viser til at "alt må merkes" og tolker det bokstavelig. Jeg synes det var litt morsomt at så mange går på.

Anonymkode: 87c92...b44

Jeg regnet med det var spøk, men måtte jo spørre. Leste meg igjennom tråden og så svarene til ts og innså at alt garantert var rent vås. 

Anonymkode: 22701...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Artig du 😅 bruk en sprittusj på bleiepakkene 😇

Anonymkode: b711b...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis du har aap så er du jo hjemme uansett. Hvorfor bruke penger på barnehageplass? Barnehagen er for de som trenger å jobbe, ikke for foreldre som uansett er hjemme. 

Nei, barnehagen er for alle som ønsker barnehageplass, uansett årsak. Og noen grunner er mer tungtveiende enn andre, vi fikk prioritet i opptaket på grunn av min kroniske sykdom, selv om jeg ikke jobber og har en mann også.

Anonymkode: 80c05...3a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

What? Har ikke barnet ditt egen bleiekurv med mavn på? 

Anonymkode: 65d63...303

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke glem å merke barnet også!! Hvordan skal barnehagen vite hvem barnet er uten merkelapp?? Den må dessuten byttes ut regelmessig, mellom hver vask etter min erfaring. Så der har du enda en utgiftspost 😱 Hvordan skal dette gå? 😰

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan får dere festet strykemerker på youghurt-begerne? Det bare smelter! Men tar jeg lavere varme detter de bare av 🤔

Anonymkode: 3ebd7...519

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tror ikke de ansatte forstår hvor mye jobb det er med merking da. De skriver i brevet at alt må merkes. Tulla har oppstart etter påske, og vi skal bort i ferien, så må merke alt nå i forkant. Har bestilt sånne merkelapper fra nettet og fått i posten, men bare i en bleiepakke er det jo over 15 bleier og det går jo med noen pakke så de lappene forsvinner fort 🫣 Blir jo litt dyrt da. Jeg er på aap også, så har ikke råd til å alltid ha lapper da 🫣🤭 siden jeg er hjemme så tenkte jeg eventuelt å bare stikke innom barnehagen noen dagen for dagen og si: dette er hennes- dette er hennes osv. Så vet de i det i stedet for veldig dyr merking 🤭 andre? 

Anonymkode: 50978...ccf

1) Merkepenn

2) Du merker ikke alt, de kjøpe lappene er kun for plagg som ødelegges bruker en penn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvordan får dere festet strykemerker på youghurt-begerne? Det bare smelter! Men tar jeg lavere varme detter de bare av 🤔

Anonymkode: 3ebd7...519

Sant?? Helt umulig 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dette er det rareste innlegget jeg har lest på lenge. Er du ruset?

Anonymkode: 358b4...bfa

Enig 👍😂😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, dette må jo være trolling. Er vel ikke mulig å være så blåst i hue 🙈Merke hver bleie med navnelapp, ærre mulig 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merk ytterklær, luer, votter, sko, solhatter, solbriller, sekk, matbokser, flasker, dyrere mellomplagg i ull feks.

Ha orden i bytteskuff/kasse med ekstraklær. Ikke sleng alt oppi så det ligger halvveis over i andre sin kasse. Ta en 10 sekunders sjekk hver levering og henting at ikke noe ligger utenfor.

Det finnes også stempel til bruk på klær hvor du kan få navn og nummer på. Husker ikke helt hvor de kjøpes. Om lyse klær kan de nok lage merker gjennom. Men kan brukes på selve vaskelappen feks. Da går det fort å stemple eller ha den liggende i bytte kassen så du kjapt kan stemple om du ser noe du har glemt. Mulig det går av etter en del vask. Men finnes alternativer i det minste. Eller tekstilmerketusj. 

Husk ellers at du ikke kan klandre barnehagen om noe mangler selv om du har merket det. Alt er der på eget ansvar. Vi har bare enkle og «billige» klær til skift. Joggebukser, enkle gensere…selvsagt litt ull også om vinteren. Men da ofte det som er arvet, kjøpt brukt eller vært på salg. Redsel for at noe forsvinner bør ikke gå utover kvalitet på ytterplagg. Ikke at kvalitet alltid må være dyrt. Men ikke kjøp en brukt slitt vinterdress fordi du er redd den forsvinner. Da blir barnet gående våt og kald ute.

Etterlys klær med en gang du ser noe er vekk. Og se gjennom knagger til andre barn. Ofte finner man det igjen. Kanskje en forelder som så en dress på gulvet og var hyggelig og hang den på nærmeste knagg. Ellers har de jo kurver for gjenglemte ting du kan gå gjennom og de legger klær oppi som de ikke vet hvem tilhører. Er ikke slik at hele klesskapet til barnet forsvinner i det barnet begynner i barnehagen.

Anonymkode: 8e895...a19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skriv navnet utenpå bleiepakka.... :whosthere:

Anonymkode: a9544...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 13.17):

Tror ikke de ansatte forstår hvor mye jobb det er med merking da. De skriver i brevet at alt må merkes. Tulla har oppstart etter påske, og vi skal bort i ferien, så må merke alt nå i forkant. Har bestilt sånne merkelapper fra nettet og fått i posten, men bare i en bleiepakke er det jo over 15 bleier og det går jo med noen pakke så de lappene forsvinner fort 🫣 Blir jo litt dyrt da. Jeg er på aap også, så har ikke råd til å alltid ha lapper da 🫣🤭 siden jeg er hjemme så tenkte jeg eventuelt å bare stikke innom barnehagen noen dagen for dagen og si: dette er hennes- dette er hennes osv. Så vet de i det i stedet for veldig dyr merking 🤭 andre? 

Anonymkode: 

Tenker du ærlig at de skal huske hvilket plagg som hører til hver unge? La være og merk da, men ikke klag når du må kjøpe nye klær for at de kommer bort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husk å kjøpe tusj som er beregnet for mat, viktig å merke alle druene, blåbærene, brødskivene, og sånt, hvis lille har med seg det i matboksen. 

Anonymkode: 56579...874

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...