Gå til innhold

Merking av ting til barnehage- tror ikke de ansatte forstår 🫣

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Det må være tull 😅 man merker ikke bleiene. Og uansett så merker man mye med engang og så merker du ting så fort du kjøper det inn, så mye tid tar det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Går an å merke klærne med sprittusj også. Det går ikke bort i vask. Vi merker ikke alt. Det verste som skjer er at det havnet i gjenglemtkassa. 

Anonymkode: 4d7ed...22a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis du har aap så er du jo hjemme uansett. Hvorfor bruke penger på barnehageplass? Barnehagen er for de som trenger å jobbe, ikke for foreldre som uansett er hjemme. 

Anonymkode: befb2...6f9

Hvordan skal jeg ha tid til å ha barnet hjemme når jeg må merke så myke ting? 

Anonymkode: 50978...ccf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror ikke de ansatte forstår hvor mye jobb det er med merking da. De skriver i brevet at alt må merkes. Tulla har oppstart etter påske, og vi skal bort i ferien, så må merke alt nå i forkant. Har bestilt sånne merkelapper fra nettet og fått i posten, men bare i en bleiepakke er det jo over 15 bleier og det går jo med noen pakke så de lappene forsvinner fort 🫣 Blir jo litt dyrt da. Jeg er på aap også, så har ikke råd til å alltid ha lapper da 🫣🤭 siden jeg er hjemme så tenkte jeg eventuelt å bare stikke innom barnehagen noen dagen for dagen og si: dette er hennes- dette er hennes osv. Så vet de i det i stedet for veldig dyr merking 🤭 andre? 

😅 Noen som har for lite å gjøre på? Man merker da ikke bleier. Da skriver man heller navn ute på pakken

Anonymkode: 10fe3...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal love deg at de lappene er blitt veldig rimelige innen de to første plaggene er vekk om du velger å ikke merke.

Ditt valg hvor du legger pengene. Lapper, eller nye klær fordi garderoben minker🤷‍♀️

Anonymkode: 05d52...b10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvis du har aap så er du jo hjemme uansett. Hvorfor bruke penger på barnehageplass? Barnehagen er for de som trenger å jobbe, ikke for foreldre som uansett er hjemme. 

Anonymkode: befb2...6f9

Du vet at når man går på aap så stilles det krav, gjerne i form av behandling eller tiltak osv. så du må være klar for og stille på kort tid om nødvendig. Uansett så er vi kommet litt lengre i 2025 at vi ikke sitter på vår høye hest og mener at et barn ikke kan gå i barnehagen bare for at foreldre ikke jobber. Fordi barnehage er faktisk mere en et sted og stue barna. Dem får leke med andre, lære seg mye man ikke får og man bare går hjemme. 

Anonymkode: 54b69...95c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å sette navnelapper på alle yoghurtene og! Og Mozzarellasticksene! Og baby bellene 😁

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fibromyalgi??

Anonymkode: 51943...dc3

Fibromyalgi resulterer IKKE i det her👀

Anonymkode: 4abac...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette må jo være ts som spøker? Det er vel ingen som er SÅ korttenkt?! 

Anonymkode: 22701...54e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du merker ikke alle bleier. Barnehagen har system på dette.

120 navnelapper koster 190 kroner. Du merker klær,sko,jakker etc. 

Prøv 12 år med navn lapper...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv å jobb i en barnehage, så skjønner du fort hvorfor man skal merke klær. 

Anonymkode: 87dbf...bc3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hehe, denne var fin synes jeg.

Anonymkode: 87c92...b44

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette må jo være ts som spøker? Det er vel ingen som er SÅ korttenkt?! 

Anonymkode: 22701...54e

Det er nok tull. Ts viser til at "alt må merkes" og tolker det bokstavelig. Jeg synes det var litt morsomt at så mange går på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ny Bruker skrev (1 time siden):

Helt enig. Og tro meg, det blir ikke mindre jobb med tiden. Når barnet sluttet med bleier, så sendte jeg med en dopapirrull. Å merke hver eneste papilbit i ruller, det tar tid!!! Ikke minst penger. En merkelapp koster jo 1 kr hver.

Barn er dyrt! 🤪

😂

Anonymkode: 67346...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Meowmere skrev (1 time siden):

Autisme?

Tror heller det er de som ikke skjønner det er fleip, som kan være på spekteret ;)

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg merker yttertøy, sko, ulldressen, lurt, votter (slikt de kan slenge fra seg og de ansatte må ta på ofte). Merker også ullundertøy og plagg vi absolutt ikke vil miste. Men vi kler stort sett barnet i "vanlige" klær som ikke er krise om forsvinner. Har vel aldri opplevd noe har forsvunnet. Klær som må byttes legges i pose i hyllen. Også har vi noen skift (mye arvet, fjernet gamle navn) i kurven. Ser for meg at kanskje mer bør merkes når barnet blir eldre og finner frem klær selv, og kanskje lettere roter bort noe/blander med andre. Merker stort sett ikke sokker, men vi har to-tre par ullsokker til skift som er merket. Kjedelig om barnet ikke får byttet til tørre og gode ullsokker på vinterstid, fordi de er forsvunnet i annen sin kurv. 

Anonymkode: 9b844...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ut fra hva jeg har lest her, så er det ikke merkingen som er den store bekymringene her. 

Når du leverer i barnehagen må du huske å ta lua di godt over ørene.  

Det blir nok godt for tullemor å komme seg i barnehagen, med merkelapper i hue og ræva. Bokstavelig talt.  

Anonymkode: ead4e...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan skal jeg ha tid til å ha barnet hjemme når jeg må merke så myke ting? 

👍🏻

Anonymkode: e5ade...a16

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...