Gå til innhold

Merking av ting til barnehage- tror ikke de ansatte forstår 🫣

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tror ikke de ansatte forstår hvor mye jobb det er med merking da. De skriver i brevet at alt må merkes. Tulla har oppstart etter påske, og vi skal bort i ferien, så må merke alt nå i forkant. Har bestilt sånne merkelapper fra nettet og fått i posten, men bare i en bleiepakke er det jo over 15 bleier og det går jo med noen pakke så de lappene forsvinner fort 🫣 Blir jo litt dyrt da. Jeg er på aap også, så har ikke råd til å alltid ha lapper da 🫣🤭 siden jeg er hjemme så tenkte jeg eventuelt å bare stikke innom barnehagen noen dagen for dagen og si: dette er hennes- dette er hennes osv. Så vet de i det i stedet for veldig dyr merking 🤭 andre? 

Anonymkode: 50978...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du har ikke tenkt til å merke bleier?

Anonymkode: 8d488...2e4

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du behøver vel ikke merke bleiene? Har jeg aldri hørt om. Har de ikke egen skuff/skap til det? Det vanlige er jo å merke alle klær. 

Anonymkode: 925b0...b7d

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper du tuller med bleiene? 
men ja, alt du ikke ønsker skal forsvinne bør merkes. Klær og utstyr dere har med til barnehagen. 

Anonymkode: 32d4b...28f

• Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo merke bleiene med sprittusj som vi gjorde i vår bhg.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikke innom og si: Dette er hennes, flere ganger om dagen? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du glemte vel å si at du har ME. Og du snart blir ufør og planlegger å få 6 barn.

Anonymkode: 6b462...9fd

• Liker 24
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er det rareste innlegget jeg har lest på lenge. Er du ruset?

Anonymkode: 358b4...bfa

• Liker 22
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber i barnehage, og vi blir glade for merking, men du skal slippe å merke "alt"! 

Kan forøvrig anbefale sprittusj til bleiepakke, og klær man kan skrive i. Vi skriver navn på bleiepakker, men ikke hver eneste bleie, med mindre vi drar på tur og blander alle sammen. Men det fikser vi, ikke noe du trenger å styre med. 

Merk klær! Yttertøy og tøyet som brukes i barnehagen. Trenger ikke merke sokker, men skriv gjerne initialer på, med sprit tusj. Merk tøfler. Men husk at mange ting kan feks ha skrevne initialer. 

Det viktigste er å merke over brukt/arvet tøy, for vi aner ikke hvem som har arvet fra "Pia Hansen". 

Anonymkode: e827b...609

• Liker 12
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tror ikke de ansatte forstår hvor mye jobb det er med merking da. De skriver i brevet at alt må merkes. Tulla har oppstart etter påske, og vi skal bort i ferien, så må merke alt nå i forkant. Har bestilt sånne merkelapper fra nettet og fått i posten, men bare i en bleiepakke er det jo over 15 bleier og det går jo med noen pakke så de lappene forsvinner fort 🫣 Blir jo litt dyrt da. Jeg er på aap også, så har ikke råd til å alltid ha lapper da 🫣🤭 siden jeg er hjemme så tenkte jeg eventuelt å bare stikke innom barnehagen noen dagen for dagen og si: dette er hennes- dette er hennes osv. Så vet de i det i stedet for veldig dyr merking 🤭 andre? 

Har påskeferien begynt? Skål 😂

Anonymkode: 67346...03b

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du må da ikke merke hver enkelt bleie med navnelapper! Det er klær det er snakk om og noen klær kan du merke med tusj også. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg jobber i barnehage, og vi blir glade for merking, men du skal slippe å merke "alt"! 

Kan forøvrig anbefale sprittusj til bleiepakke, og klær man kan skrive i. Vi skriver navn på bleiepakker, men ikke hver eneste bleie, med mindre vi drar på tur og blander alle sammen. Men det fikser vi, ikke noe du trenger å styre med. 

Merk klær! Yttertøy og tøyet som brukes i barnehagen. Trenger ikke merke sokker, men skriv gjerne initialer på, med sprit tusj. Merk tøfler. Men husk at mange ting kan feks ha skrevne initialer. 

Det viktigste er å merke over brukt/arvet tøy, for vi aner ikke hvem som har arvet fra "Pia Hansen". 

Anonymkode: e827b...609

Takk for svar. Vi har ikke arvet av Pia Hansen tror jeg. Men vi skal merke med tusj for det har vi. Trodde bare det forsvant i vask men da skal vi prøve det og vesla skal ikke få tak i tusjen tenker jeg. 

til en annen som sa ME jeg har ME blant annet ja og andre ting: har bare tulla da. Ikke seks barn? Skjønner ikke hvorfor du setter ut rykter.. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk for svar. Vi har ikke arvet av Pia Hansen tror jeg. Men vi skal merke med tusj for det har vi. Trodde bare det forsvant i vask men da skal vi prøve det og vesla skal ikke få tak i tusjen tenker jeg. 

til en annen som sa ME jeg har ME blant annet ja og andre ting: har bare tulla da. Ikke seks barn? Skjønner ikke hvorfor du setter ut rykter.. 

Fibromyalgi??

Anonymkode: 51943...dc3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva var poenget med denne tulletråden?

Anonymkode: 1f58a...bb3

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om jeg skulle ha merket hver eneste bleie og hver eneste lille sokk mine har hatt med seg i barnehagen med navnelapper fra f.eks lappeliten - ja, da hadde jeg blitt ruinert. 

Merk klær, utstyr og utetøy. Vi har ikke merket sokker med navn, det er forbruksvare her 😅 men alt av tøy ellers, matbokser, drikkeflasker og ski/skøyter er merket med navn. Holder lenge. 

Anonymkode: c600f...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har aap så er du jo hjemme uansett. Hvorfor bruke penger på barnehageplass? Barnehagen er for de som trenger å jobbe, ikke for foreldre som uansett er hjemme. 

Anonymkode: befb2...6f9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Og tro meg, det blir ikke mindre jobb med tiden. Når barnet sluttet med bleier, så sendte jeg med en dopapirrull. Å merke hver eneste papilbit i ruller, det tar tid!!! Ikke minst penger. En merkelapp koster jo 1 kr hver.

Barn er dyrt! 🤪

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...