Gå til innhold

Barn med handicapbevis. Fordommer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har barn med handicapbevis? Møter dere mye fordommer? 

Jeg har ett barn som har fått bevis nå. Dette vil lette hverdagen vår enormt med å kunne bruke handicaparkering. (Barnet trenger mye plass pga sykdom). Dette er en livslang diagnose, så er ikke bare her og nå. Allikevel føler jeg meg så teit som bruker det og føler at jeg tar plassen fra noen som trenger det. Litt sånn "snill pike" og "imposter" syndrom 😬 Vi kjører en vanlig bil, og barnet ser tilsynelatende frisk ut om du ikke ser barnet lenge nok. (Barnet trenger feks ikke rullestol hver dag). Så ja.. hvordan få vekk sånne tanker? 

Anonymkode: 93ef6...b5b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn har handicapbevis. Ikke møtt mange fordommer, men noen små hendelser har det vært. Folk som peker på handicap-skiltet og jeg som holder opp blålappen, og litt sånn «ja-jeg vet»blikk, fått anerkjennende nikk og smil tilbake så langt. Blir aldri helt kvitt følelsen av å «ikke trenge det nok», men holder ganske hardt på tanken at det er blitt så strengt at om vi ikke trengte så hadde vi heller ikke fått vedtaket. Men når ungen har en god dag/periode og det er bare én ledig handicapplass benytter jeg det helst ikke. 

Anonymkode: ecf04...0a2

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...