AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:24 #1 Del Skrevet torsdag kl 10:24 Har een stund nå prøvd på mindfullness meditation og pusteøvelser. Men fremdeles går jeg med høye skuldre og puster omtrent kun i nesa. Prøver å ta pauser flere ganger om dagen for å ta dype trekk og puste ordentlig ut men lite effekt. Noen tips? Anonymkode: 5d43f...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:27 #2 Del Skrevet torsdag kl 10:27 Hvor lenge er "en stund"? Dette er ikke noe som fungerer med en gang, du må gjøre det ganske lenge til det blir innarbeidet. Er dette forresten deg med alle spørsmålene? Anonymkode: eb567...7f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:47 #3 Del Skrevet torsdag kl 10:47 Et tips er å ikke ha fokus på å puste så lenge i begynnelsen, men bare klare det f.eks 1 sekund inn/ut. Det kan være at du er mest vant til å puste med brystet. Hever brystkassen seg når du puster, eller er det overfladisk kun gjennom nesen? Anonymkode: 43cf9...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet torsdag kl 10:50 #4 Del Skrevet torsdag kl 10:50 dette er ikke noe man gjør konstant. jeg pustet ikke like dypt før ditt innlegg gjorde meg bevisst på egen pust, men å puste dypt med nesen mens du bruker magen aktivt i aktiviteten er slik det skal gjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibelator Skrevet torsdag kl 10:53 #5 Del Skrevet torsdag kl 10:53 megda skrev (2 minutter siden): dette er ikke noe man gjør konstant. jeg pustet ikke like dypt før ditt innlegg gjorde meg bevisst på egen pust, men å puste dypt med nesen mens du bruker magen aktivt i aktiviteten er slik det skal gjøres. Finnes ingen som kan puste med magen.lungene derimot........ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:22 #6 Del Skrevet torsdag kl 11:22 Sliter med det samme. Anonymkode: 71f0f...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet torsdag kl 11:29 #7 Del Skrevet torsdag kl 11:29 Vibelator skrev (34 minutter siden): Finnes ingen som kan puste med magen.lungene derimot........ Jeg sa aldri at man pustet med magen, men at man brukte den aktivt i aktiviteten. Dersom du vil kverulere om dumme ting på nettet, er slike fora en god plass i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:31 #8 Del Skrevet torsdag kl 11:31 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor lenge er "en stund"? Dette er ikke noe som fungerer med en gang, du må gjøre det ganske lenge til det blir innarbeidet. Er dette forresten deg med alle spørsmålene? Anonymkode: eb567...7f3 Deg dreiv noen å kommenterte på et innlegg jeg hadde her en dag og. Påstod jeg hadde spurt om det samme før. Men det er åpenbart flere som lurer på noe av det samme her inne da🤪 -ikke ts Anonymkode: 71f0f...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:35 #9 Del Skrevet torsdag kl 11:35 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har een stund nå prøvd på mindfullness meditation og pusteøvelser. Men fremdeles går jeg med høye skuldre og puster omtrent kun i nesa. Prøver å ta pauser flere ganger om dagen for å ta dype trekk og puste ordentlig ut men lite effekt. Noen tips? Anonymkode: 5d43f...ee0 Hold munnen lukket, da er det mye enklere å puste med magen. Anonymkode: 071ee...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:37 #10 Del Skrevet torsdag kl 11:37 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hold munnen lukket, da er det mye enklere å puste med magen. Anonymkode: 071ee...209 Enig. Det er helt essensielt å ha munnen lukket. Anonymkode: 43cf9...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet torsdag kl 11:39 #11 Del Skrevet torsdag kl 11:39 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har een stund nå prøvd på mindfullness meditation og pusteøvelser. Men fremdeles går jeg med høye skuldre og puster omtrent kun i nesa. Prøver å ta pauser flere ganger om dagen for å ta dype trekk og puste ordentlig ut men lite effekt. Noen tips? Anonymkode: 5d43f...ee0 ? Du skal gjøre dette under øvelser, ikke dagen lang. Det er ikke en metode som fjerner angst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:45 #12 Del Skrevet torsdag kl 11:45 AprilLudgate skrev (6 minutter siden): ? Du skal gjøre dette under øvelser, ikke dagen lang. Det er ikke en metode som fjerner angst. Det anbefales jo for å roe nervesysfem og angst Anonymkode: 71f0f...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet torsdag kl 11:47 #13 Del Skrevet torsdag kl 11:47 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det anbefales jo for å roe nervesysfem og angst Anonymkode: 71f0f...015 Ja, det vet jeg. Men det skal mer jobb til enn å bare puste med magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:53 #14 Del Skrevet torsdag kl 12:53 AprilLudgate skrev (1 time siden): Ja, det vet jeg. Men det skal mer jobb til enn å bare puste med magen. Hva da feks? Kommer vel an på hva slags angst man har. Ikke alt kan jobbes med kognitivt Anonymkode: 71f0f...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:00 #15 Del Skrevet torsdag kl 13:00 AprilLudgate skrev (1 time siden): Ja, det vet jeg. Men det skal mer jobb til enn å bare puste med magen. Jeg jobber allerede hardt for å takle angsten. Får hjelp fra psykiatri og annet. Men jeg er vel ikke nødt til å skrive detaljert her hva jeg gjør? Jeg spurte spesifikt om pusten min. Er midt i livskrise. -Ts Anonymkode: 5d43f...ee0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:09 #16 Del Skrevet torsdag kl 13:09 AnonymBruker skrev (1 time siden): Deg dreiv noen å kommenterte på et innlegg jeg hadde her en dag og. Påstod jeg hadde spurt om det samme før. Men det er åpenbart flere som lurer på noe av det samme her inne da🤪 -ikke ts Anonymkode: 71f0f...015 Og der var du igjen, og kupper andre sine tråder. Igjen og igjen. Anonymkode: 43cf9...0fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:15 #17 Del Skrevet torsdag kl 13:15 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg jobber allerede hardt for å takle angsten. Får hjelp fra psykiatri og annet. Men jeg er vel ikke nødt til å skrive detaljert her hva jeg gjør? Jeg spurte spesifikt om pusten min. Er midt i livskrise. -Ts Anonymkode: 5d43f...ee0 Jeg har sterk angst, både pga OCD og traumer. Ofte får jeg ikke tak på pusten i det hele tatt, og det føles som jeg gisper etter luft. Det jeg syns fungerer da, er å gi slipp på det å skulle puste riktig, fordi det skaper ofte mer stress. Jeg puster i stedet fort ut og inn med munnen åpen, litt som man gjør når man er i fødsel/har rier. Jeg gjør det helt til jeg føler ting roer seg, og jeg klarer å puste mer ordentlig. Når jeg klarer det, så legger jeg også vekk behovet for å holde pusten/puste ut lenge nok, men følger det som føles best der og da. Og bygger opp. Klarer jeg bare å trekke pust inn 1 eller 2 sekunder, og ikke holde før jeg puster ut igjen, så er det OK. Jeg så en video en gang hvor det ble beskrevet en teknikk hvor man teller rolig ned fra 5 til 1. Etter man har gjort det, skal man si/tenke noe man gleder seg til eller positivt. F.eks "jeg gleder meg til å gå en tur etterpå.", eller "jeg er glad for vennene mine". Gjenta flere ganger gjennom dagen, særlig når pusten/angsten er på det sterkeste. Føler med deg ❤️ Anonymkode: 43cf9...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:47 #18 Del Skrevet torsdag kl 13:47 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor lenge er "en stund"? Dette er ikke noe som fungerer med en gang, du må gjøre det ganske lenge til det blir innarbeidet. Er dette forresten deg med alle spørsmålene? Anonymkode: eb567...7f3 Kan du ikke la folk spørre uten å måtte «skamme» seg for å ha spurt før? Anonymkode: dce2c...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:08 #19 Del Skrevet torsdag kl 14:08 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kan du ikke la folk spørre uten å måtte «skamme» seg for å ha spurt før? Anonymkode: dce2c...31c Ikke meg du siterer, men det er bare det at å spørre gjentatt om det samme på forum er med på å fore angsten, ikke gjøre den bedre. Det er kun et symptom og man må ta tak i det på en annen måte... Folk som svarer på gjentatte spørsmål hjelper egentlig ikke til, de bidrar til å holde personen syk. Man trenger ikke skamme seg over at man er syk, men blir det ikke litt dårlig gjort å ikke gjøre en oppmerksom på at det man driver med er til skade for en selv? Anonymkode: 32c7f...105 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:14 #20 Del Skrevet torsdag kl 14:14 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har een stund nå prøvd på mindfullness meditation og pusteøvelser. Men fremdeles går jeg med høye skuldre og puster omtrent kun i nesa. Prøver å ta pauser flere ganger om dagen for å ta dype trekk og puste ordentlig ut men lite effekt. Noen tips? Anonymkode: 5d43f...ee0 Vet du hvorfor du har angst? Har du behandlet angsten din på noen annen måte enn meditasjon og pusteøvelser? Hvis ikke vil det kunne være mye å hente på det. For meg fungerer pusteøvelser og meditasjon best som en daglig forebygging eller når angsten i utgangspunktet er på et lavt nivå. Anonymkode: 32c7f...105 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå