Gå til innhold

Sykkel til 2-åring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenker kjøpe sykkel til jenta mi på 2 år, men usikker på hva vi skal velge. Hun har aldri syklet før, og har til nå vært litt forsiktig av seg. Er ikke typen til å kaste seg opp på en sykkel og prøve selv, så må nok lokke og øve endel. Vil da gjerne at det skal bli en positiv opplevelse for henne uten for mye vanskeligheter.

Ser mange anbefale balansesykkel, og at vanlig trehjulssykkel kan være tung for barn å sykle på?

Noen som har noen erfaringer? Når barnet er litt forsiktig av seg er kanskje trehjulssykkel best først, og så kjøpe balansesykkel senere? 

Anonymkode: 8c8b3...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Balansesykkel, balansesykkel, balansesykkel! 

Anonymkode: 60805...5dc

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde både trehjulssykkel og balansesykkel. Trehjulssykkelen hadde stang, så den ble mest brukt til turer hvor ungen "syklet" og vi dyttet.

Balansesykkelen ble ikke brukt så mye i starten (ble kanskje tatt i bruk litt før 3-årsdagen), men masse brukt etter det. Vi hadde My Hood Rider og var kjempefornøyd (veier lite, lett å bære når barnet går lei 😅), ser mange er fornøyde med Puky og :)

Fikk sykkel til 4-årsdagen, og da tok det 3 minutter før hn knakk koden og syklet avgårde!

Anonymkode: a777d...dfd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har gått for balansesykkel. Alternativt ville jeg gått for en slags «sitte-sparkesykkel» med fire hjul. Xxl har inne så jeg, når vi kjøpte balanse sykkel. Her sliter 2,5 åringen med pedalene på trehjulsykkel. 

Anonymkode: 760e5...f89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fra ca 1 -2,5  år har mine brukt Scoot and Ride. Fra 2-3 år ish også trehjulssykkel. Fra litt før 3 år balansesykkel.

Anonymkode: 6b22b...af2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balansesykkel, eventuelt en vanlig sykkel med støttehjul. Trehjulssykkel er mest for leking, den er ikke så egnet for transport. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Balansesykkel. Trehjulssykkel er lite effektivt for å komme seg framover, mens med balansesykkel kan barnet være med på (korte) sykkelturer, ev. variere med å sitte i  sykkelvogn hvis dere har. Regner med at hun kanskje sykler på trehjulssykkel i barnehagen så hun får prøvd det også? 

Anonymkode: e1fae...97a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Glemte å si at datteren min er forsiktig av seg, redd for å falle og kaster seg ikke uti ting. Hun har likevel hatt stor glede av balansesykkel, og hun følte seg trygg på at hun hadde kontroll på sykkelen. Det hjalp veldig, for hun knakk fort koden da hun fikk sykkel med pedaler. Hun syklet en god del på trehjulssykkel i barnehagen, så det kjøpte jeg ikke. 

Anonymkode: e1fae...97a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar alle dere! ❤️ Da ble det balansesykkel på vesla! :D

Anonymkode: 8c8b3...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kjøpte sparkesykkel til 2-åringen (uten sete) og den har hun elsket og mestret den fort, men tenker kjøpe balansesykkel i sommer når hun er 3. Hun sykler masse på trehjulsykkel i barnehagen så har ikke kjøpt det hjemme. 

Anonymkode: 276be...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...