Proaktiv Skrevet 3. april #1 Skrevet 3. april Norge er som kjent ikke medlem av EU, men det må være lov å ha meninger om EU likevel. Det er bl.a. partier som vil ha oss inn og da må vi vite hva slags politikk som er viktig å støtte. Nå ser vi at Ungarns president Orban ønsker Israels statsminister Netanyahu velkommen. Dette er utvilsomt en indirekte godkjenning av Israels drap av titusner av barn. Jeg tror det siste tallet jeg så var at 2000 av disse var spedbarn Jeg kjenner ikke EU's krav for å bli medlem, men er det virkelig slik at slik godkjennelse er greit for EU ? Bør ikke Ungarn sparkes ut fremfor å få milliarder i støtte fra EU når Orban indirekte støtter drap på alle Palestinerne ?
Perine Skrevet 3. april #3 Skrevet 3. april (endret) Jeg vet ikke om EU kan kaste land ut av unionen, men de kan straffe dem økonomisk, slik de gjorde med Ungarn for å ikke ha oppfylt rettsstatskravene. Det står noe her Ungarn oppfyller ikke rettsstatskrav – får ikke EU-penger - TV 2 Man kan ikke bruke Ungarns oppførsel for å påstå at EU støtter Israels dreping av palestinere. Ungarn har demontert demokratiet med Orban. Se Siri Sletner: Ungarn – en mulig oppskrift på demontering av et demokrati - Altinget Fremgangsmåten ser vi nå også i USA med Trump. Endret 3. april av Perine 1
Example Skrevet 3. april #4 Skrevet 3. april Det er nok et håp om at Ungarn kan snu. Opposisjonen begynner å få vind i seilene i Ungarn nå. Å holde Ungarn litt inne er nok en taktikk for å unngå at de trekkes helt mot Russland. Ungarn er ganske så avhengige av EU-midler, så Orban har en tøff retorikk så skjønner han at å trekke seg ut av EU neppe er bra for hverken han selv eller Ungarn. 1
Proaktiv Skrevet 3. april Forfatter #5 Skrevet 3. april Perine skrev (8 timer siden): Jeg vet ikke om EU kan kaste land ut av unionen, men de kan straffe dem økonomisk, slik de gjorde med Ungarn for å ikke ha oppfylt rettsstatskravene. Det står noe her Ungarn oppfyller ikke rettsstatskrav – får ikke EU-penger - TV 2 Man kan ikke bruke Ungarns oppførsel for å påstå at EU støtter Israels dreping av palestinere. Ungarn har demontert demokratiet med Orban. Se Siri Sletner: Ungarn – en mulig oppskrift på demontering av et demokrati - Altinget Fremgangsmåten ser vi nå også i USA med Trump. Takk for god informasjon. Det er ikke bare en Trump etterlikning men også en Putin etterlikning mht å ta kontroll. At pengestøtte fra EU nå holdes igjen gleder meg. Som vi ser finnes det debattanter her inne som støtter det jeg vil kalle fascistiske styresett. La oss håpe at EU's tiltak begrenser facistiske regimer tilsvarende det vi nå ser i Ungarn. Norske tilhengere av slike regimer bør flytte ditt for å få det regimet de ønsker. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå