Gå til innhold

Ubehagelig tilnærming fra kollega av motsatt kjønn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er nærmeste leder for denne personen. Her for litt siden kom han inn på kontoret og sa at jeg var så søt.

Han reagerer med hjerter på beskjeder jeg sender ut på felles chat for hele jobben og svarer med hjertesmiley når jeg ber han om å legge inn timer osv.

Jeg har aldri noen gang vist noe som helst interesse eller hatt noe annet enn en profesjonell tone. Snakket til han som jeg snakker med alle andre her som jeg også er leder til. Ingen flørtende antydning engang!

Vedkommende er 15 år eldre enn meg og han vet veldig godt at jeg er godt gift siden han kjenner mannen min. 

Jeg synes det er litt ubehagelig, jeg er ikke en person som liker slike emojier med mindre det er fra mannen min.

Jeg kommer til å si det til mannen min og jeg må jo si ifra til kollegaen min også, men litt usikker på hvordan jeg skal legge det frem.

Anonymkode: 3e0fa...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Forstår godt at det er ubehgelig. 

Jeg er ikke en person som går så mye rundt grøten, spesielt mot menn, og hadde nok bare sagt noe lignende "Hei Pål, jeg ser at du stadig bruker hjerter som respons i kommunikasjonen her på jobb. Jeg vil at vi holder oss unna disse hjertene da de passer bedre i privatlivet."

Anonymkode: 4a5cc...3e5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enda en leder som ikke behersker stillingen sin.

En leder spør da ikke på kg om råd om hvordan man skal utføre jobben!

Anonymkode: 0e688...fca

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen folk sprer om seg med hjerter i hver eneste melding, så det er ikke helt sikkert det er romantisk ment.

Sjefen min reagerer med hjerter på meldinger iblant. Jeg syntes først det var litt underlig, men tolker det nå bare som en alternativ (og mer "hjertelig") tommel opp. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enda en leder som ikke behersker stillingen sin.

En leder spør da ikke på kg om råd om hvordan man skal utføre jobben!

Anonymkode: 0e688...fca

Jeg takler fint å være leder selvom jeg synes det er en ubehagelig situasjon og spør om råd til hvordan jeg går frem. Om jeg spør her eller om jeg hadde spurt noen andre har ingenting å si.

Selvom man er leder er man fremdeles et helt vanlig menneske

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan velge å vente til han gjør et annet fremstøt som er mer seriøst enn disse småtingene og overse atferden hans, eller du kan fortelle ham hvordan du opplever atferden hans. Da slipper du at det blir så konfronterende siden det handler om din opplevelse selv om han skiller seg ut fra normalen og da kan du få redusert denne atferden og at det handler mer om deg enn ham.

Endret av megda
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Eksen min bruker hjerte emoji på jobb mot alle menn eller kvinner, på teama, meldinger, eposter bare fordi han er så jævli irritert på disse emojiene.

Anonymkode: 19002...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg takler fint å være leder selvom jeg synes det er en ubehagelig situasjon og spør om råd til hvordan jeg går frem. Om jeg spør her eller om jeg hadde spurt noen andre har ingenting å si.

Selvom man er leder er man fremdeles et helt vanlig menneske

Jo det har mye å si.

Å spørre her, anonymt, gjør at det er umulig å sette det du spør om i kontekst. I tillegg kan det være verdt å snakke med din nærmeste leder om råd da kanskje flere internt har samme utfordring og dere kan løse dette sammen, eller at du får råd om å ignorere det ut fra hvordan andre på samme sted tolker vedkommende.

Men å legge for mye i emojis ville jeg på generelt grunnlag unngått. Du kan helt enkelt si til han at du ikke liker overdrevent bruk av emojis og setter pris på om det kan unngås på avdelingen generelt og ut mot kunder. Så holder en det relativt saklig og generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for innhold fra ekstern side uten kildehenvisning, samt svar til dette.

Chantielle mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...