AnonymBruker Skrevet 3. april #21 Del Skrevet 3. april Du sier ingenting om hvor venner og familie bor, bortsett fra at de bor i Oslo. Mitt inntrykk er at en del er svært lite villige til å se på de billigere bydelene i Oslo, og derfor aldri oppdager hverken hvor fint det er å bo der eller hvor påfallende lett det er å reise dit. Hvis du titter utover i Groruddalen, f.eks., finner du store grøntområder, nabolag fulle av barnefamilier, t-baner som går hyppig til byen og ikke minst lave boligpriser. Kanskje noe å tenke på? Anonymkode: 5b226...ad7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #22 Del Skrevet 3. april Hadde ikke orket det der. Her måtte vi begge tenke nytt når vi bestemte oss for å flytte sammen. Vi hadde vel ideelt sett kanskje kjøpt et annet sted om ikke omstendighetene bandt oss litt, men vi fant et område vi så vi og barna kunne trives i. Det aller viktigste var en god skole for barna et rolig familie område der barna kan gå/sykle til skolen og løpe fra hus til hus mellom venner. At vi fikk et romslig hus og hage og ikke minst at vi endelig ble en samlet familie ♥️ Anonymkode: 208fb...123 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #23 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Skilsmisse Anonymkode: 026a8...047 Mannen er uenig med kona om hvor skal bo = skilsmisse. Anonymkode: 9362b...a9b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #24 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hadde ikke orket det der. Her måtte vi begge tenke nytt når vi bestemte oss for å flytte sammen. Vi hadde vel ideelt sett kanskje kjøpt et annet sted om ikke omstendighetene bandt oss litt, men vi fant et område vi så vi og barna kunne trives i. Det aller viktigste var en god skole for barna et rolig familie område der barna kan gå/sykle til skolen og løpe fra hus til hus mellom venner. At vi fikk et romslig hus og hage og ikke minst at vi endelig ble en samlet familie ♥️ Anonymkode: 208fb...123 Alt annet enn idyll og førstevalg burde ende med skilsmisse. Anonymkode: 9362b...a9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #25 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Alt annet enn idyll og førstevalg burde ende med skilsmisse. Anonymkode: 9362b...a9b Førstevalg er ikke kompatibelt med barn og livssituasjon. Men vi elsker hverandre så sykt høyt så vi fant et kompromiss som vil gi alt vi og barna trenger. På sikt vil vi kunne velge annerledes om vi ønsker, men for nå er huset, området og skolen perfekt for oss og barna. Anonymkode: 208fb...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #26 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Førstevalg er ikke kompatibelt med barn og livssituasjon. Men vi elsker hverandre så sykt høyt så vi fant et kompromiss som vil gi alt vi og barna trenger. På sikt vil vi kunne velge annerledes om vi ønsker, men for nå er huset, området og skolen perfekt for oss og barna. Anonymkode: 208fb...123 Det var ironi. Det høres ut som at dere er ressurssterke, men du klarer deg kanskje ikke slik du ønsker uten hans høye inntekt, og han vil nyte godt av din egenkapital. Siden han akkurat har kommet seg på beina, så høres det ikke dumt ut å redusere bokostnadene noen år, så kan dere flytte dit du, og forhåpentligvis hann, vil etter hvert. Foreldre som flytter på hytta sånn at du kan bo i deres hjem. Er du vant til at ting ordner seg slik du ønsker, stort sett? Anonymkode: 9362b...a9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #27 Del Skrevet 3. april Sorry. Siste innlegg var til TS. Anonymkode: 9362b...a9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #28 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det var ironi. Det høres ut som at dere er ressurssterke, men du klarer deg kanskje ikke slik du ønsker uten hans høye inntekt, og han vil nyte godt av din egenkapital. Siden han akkurat har kommet seg på beina, så høres det ikke dumt ut å redusere bokostnadene noen år, så kan dere flytte dit du, og forhåpentligvis hann, vil etter hvert. Foreldre som flytter på hytta sånn at du kan bo i deres hjem. Er du vant til at ting ordner seg slik du ønsker, stort sett? Anonymkode: 9362b...a9b Hvorfor så aggressiv? Jeg har ikke foreslått skilsmisse på noen måte, det er det andre her som har. Jeg ønsker jo at vi løser dette. Foreldrene mine har leilighet i byen, et sommerhus de er i når det er varmt i Norge og en leilighet utenlands de er i når det er kaldt her. De er pensjonister og er stadig mindre interessert i å være i Oslo, og drar når de har muligheten. Det var deres forslag at vi bodde der når de uansett ikke er der. De «flytter ikke så jeg kan bo der». De har gitt mine søsken samme tilbud når de har flyttet og vært mellom boliger. Jeg synes det er et snilt og veldig godt tilbud, og er klar over at det er privilegert. At noen er heldige med sine foreldre er ikke synonymt med at de er dårlige mennesker, selv om du kanskje ønsker at det er slik. TS Anonymkode: aa881...81a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #29 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (18 timer siden): Han virker litt kaotisk. Mister EK og det er andres feil, jobber selvstendig, så ny jobb, så vil han flytte langt ut, selv om ikke barna hans vil pendle, selv om ikke du vil pendle, og så ombestmmer han seg, kjører monologer når du er sliten, egenrådig, intens. Anonymkode: 6d5cb...9a4 Det var også dette som slo meg, TS. Har han en diagnose av et slag (ADHD)? Jeg tenker at det er du som har EK og svært god inntekt, ikke ham. Knaskje han synes den biten også er vanskelig? Hvordan har han taklet at firmaet hans går dårlig? Du skal selvfølgelig bosette deg nær mammaen din i noe du har råd ti å eie alene, det høres ikke ut som du holder ut med ham i lengden. Anonymkode: 1f91e...947 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #30 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 12.11): Men han får ikke kjøpt noe uten deg, siden du er eneste med egenkapital? Og han må selvsagt låne mer penger enn du må hvis han må belåne sin halvdel fullt. Hva tenker han om disse tingene? Anonymkode: 8f4ee...365 Han tenker vel at vi kan kjøpe noe sammen utenbys som er billig, og at jeg kan bruke bare min EK eller enda mindre, og han kan låne tilsvarende. Da låner han mindre enn om vi bor i byen. Hvis vi ikke blir enige og må kjøpe hver for oss, så vet jeg ikke helt hva han gjør. Kanskje leier en periode og sparer opp, og så kjøper noe rimelig selv. Eller bare fortsetter å leie. Han er ganske komfortabel med det. Jeg ville vel kjøpt meg en ok treroms. Barna er små, så vi hadde klart oss med mindre plass. Jeg har allerede landet på at jeg bor hos familien i mai. Så får vi se etter det. TS Anonymkode: aa881...81a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 5. april #31 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han tenker vel at vi kan kjøpe noe sammen utenbys som er billig, og at jeg kan bruke bare min EK eller enda mindre, og han kan låne tilsvarende. Da låner han mindre enn om vi bor i byen. Hvis vi ikke blir enige og må kjøpe hver for oss, så vet jeg ikke helt hva han gjør. Kanskje leier en periode og sparer opp, og så kjøper noe rimelig selv. Eller bare fortsetter å leie. Han er ganske komfortabel med det. Jeg ville vel kjøpt meg en ok treroms. Barna er små, så vi hadde klart oss med mindre plass. Jeg har allerede landet på at jeg bor hos familien i mai. Så får vi se etter det. TS Anonymkode: aa881...81a Jeg ville nok ha startet å se etter en leilighet til meg og barna, så får dere evt bli særboere i en periode. Så kan jo han flytte på landet imens og spare seg opp mer EK imens. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #32 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 19.21): Å slite med å få tenåringene til å reise kollektivt, høres ut som en helt absurd situasjon. Det er jo bare å si "Neivel" og la dem være hjemme da? Jeg har også tenåring i Oslo, og det hadde seriøst aldri skjedd at vi hadde kjørt ham rundt. Om han ikke vil benytte seg av buss, t-bane osv. får han bli hjemme. Rett og slett. Anonymkode: df0ab...221 Dette har vært en pågående diskusjon, som eskalerte senest idag. Jeg har vært hjemme med nyfødt og syk 2-åring i en hel uke og har vært på randen av galskap. Nå i helgen har hans barn vært her og han har lagt planer om å både kjøre/hente (selv om vi har vært enige om at de kan ta trikk) og lagt planer for søndagen. Da blir jo jeg sittende med begge barna igjen, som er utrolig slitsomt. I tillegg utagerer 2-åringen langt mer med meg alene. Jeg hadde forventet at han i det minste sjekket med meg, sa noe av typen "jeg vet du er utslitt etter å ha hatt sykt barn og null søvn i lang tid, klarer du noen timer til mens jeg er ute med de andre?". Problemet er at barna setter seg på bakbena og vil ikke komme hvis han ikke kjører. Så han må hente for å se dem. De får støtte fra mor. TS Anonymkode: aa881...81a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #33 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette har vært en pågående diskusjon, som eskalerte senest idag. Jeg har vært hjemme med nyfødt og syk 2-åring i en hel uke og har vært på randen av galskap. Nå i helgen har hans barn vært her og han har lagt planer om å både kjøre/hente (selv om vi har vært enige om at de kan ta trikk) og lagt planer for søndagen. Da blir jo jeg sittende med begge barna igjen, som er utrolig slitsomt. I tillegg utagerer 2-åringen langt mer med meg alene. Jeg hadde forventet at han i det minste sjekket med meg, sa noe av typen "jeg vet du er utslitt etter å ha hatt sykt barn og null søvn i lang tid, klarer du noen timer til mens jeg er ute med de andre?". Problemet er at barna setter seg på bakbena og vil ikke komme hvis han ikke kjører. Så han må hente for å se dem. De får støtte fra mor. TS Anonymkode: aa881...81a Du har skrevet om dette forholdet før, hvordan du gjorde alt i husholdningen mens du var høygravid og han var arbeidsledig. Er dette forholdet liv laga? Du høres jo ut som du er en slags alenemor allerede? Jeg hadde aldri flytta fra omgangskretsen min og familien min om jeg var i din situasjon. Her er det vel bare snakk om tid før det blir brudd? Anonymkode: eb491...50c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #34 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 8.46): Det var også dette som slo meg, TS. Har han en diagnose av et slag (ADHD)? Jeg tenker at det er du som har EK og svært god inntekt, ikke ham. Knaskje han synes den biten også er vanskelig? Hvordan har han taklet at firmaet hans går dårlig? Du skal selvfølgelig bosette deg nær mammaen din i noe du har råd ti å eie alene, det høres ikke ut som du holder ut med ham i lengden. Anonymkode: 1f91e...947 Nei, jeg tror ikke det. Ikke at man testet så ivrig for sånt mens han var ung... Jeg har middels inntekt, han har svært god. Ja han synes nok det har vært vanskelig å ha dårlig råd en periode. Men jeg synes ikke at han tar eierskap til sin del av alt, og det gjør dette veldig vanskelig å diskutere. Delvis føles det som han bebreider meg siden han mener forrige bolig var et dårlig kjøp, og jeg ønsket objektet mer enn ham. TS Anonymkode: aa881...81a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #35 Del Skrevet 5. april Det er utrolig spesielt at han på ramme alvor vurderer å ikke bo sammen med deg og deres to små barn, hvorav én til og med er nyfødt. For en surregubbe. Du er utrolig heldig og privilegert som har velstående familie i Oslo, om noen skal forlates så er det gubben og ikke familien. Anonymkode: e5630...cd8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #36 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Dette har vært en pågående diskusjon, som eskalerte senest idag. Jeg har vært hjemme med nyfødt og syk 2-åring i en hel uke og har vært på randen av galskap. Nå i helgen har hans barn vært her og han har lagt planer om å både kjøre/hente (selv om vi har vært enige om at de kan ta trikk) og lagt planer for søndagen. Da blir jo jeg sittende med begge barna igjen, som er utrolig slitsomt. I tillegg utagerer 2-åringen langt mer med meg alene. Jeg hadde forventet at han i det minste sjekket med meg, sa noe av typen "jeg vet du er utslitt etter å ha hatt sykt barn og null søvn i lang tid, klarer du noen timer til mens jeg er ute med de andre?". Problemet er at barna setter seg på bakbena og vil ikke komme hvis han ikke kjører. Så han må hente for å se dem. De får støtte fra mor. TS Anonymkode: aa881...81a Du høres ut som en alenemor allerede. Og når du flytter i mai, blir du vel 100% alenemor. Hvordan skal han klare alle fire barna på en gang? Anonymkode: 05b2c...4ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 5. april #37 Del Skrevet 5. april Har du skrevet om ham før, mann som skyldte skatt fra selvstendig firma og noe surr med boligen dere eide osv? Der husker jeg det var flytting fra en bolig, og at han kom fra en familie med penger? Jeg mener at du ikke skal flytte et sted du ikke vil bo. Ikke flytt ut av byen om du ikke vil det, dere klarer fort ikke å komme tilbake. Nå i småbarnsårene er nærmiljø, barnehage osv veldig viktig og det er en gylden mulighet til å bli kjent med andre og skape bånd. Du skal heller ikke slutte å jobbe eller gå ned til deltid, om du ikke ønsker det selv. Om dere skal bo sammen så må dere finne noe dere begge kan trives med, min erfaring er at det viktige er beliggenhet. Kanskje dere kan snakke med en tredjepart, for å få sortert litt hva dette egentlig dreier seg om. Ikke gå fra hverandre med baby, alt er kaos nå, du sover ikke osv. Men heller ikke la deg presse til noe du ikke vil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #38 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 17.24): Hvordan er forholdet hans til din familie? Kan noe av det handle om det? Føler han seg tilsidesatt? At det blir for tette bånd mellom deg, dine søsken og mor? At han skulle ønske egen familie stilte opp for han/dere? At tanken hans kan være at hvis dere flytter utvav byen blir du kun hans igjen, og familien blir først og fremst dere 4/6? Bare en tanke.. Anonymkode: 55668...8bf Han har et godt forhold til min familie, og han har blitt kompis med min svoger. Men ja, det irriterer ham nok at de er nærmere vårt liv. Hans foreldre har ikke veldig god helse og kan ikke bistå som barnevakter. I tillegg er de blitt litt eldre mentalt og litt...uengasjerte? De er hyggelige og jeg liker dem godt, men de har ikke så mye meninger om noe. Han har søsken, men de er ikke så nære. Han vinner jo også en del på at min mor er barnevakt. Som sagt hadde ikke denne fasen løst seg om ikke hun bisto. Og hun har flere ganger avlastet så det kommer begge til gode - f.eks. ha barnet på overnatting når han og jeg hadde julebord samme dag, så vi begge kunne dra. Eller bare komme og hente barnet når vi begge er utslitt. Han sier at dersom vi bor i nærheten av mine foreldres hytte så kan hun bare komme over derfra siden de er der mye. Det er for så vidt greit, men jeg har søsken i byen også, og et par venninner. Men jeg vil først og fremst ikke ha lang reisevei til jobb. TS Anonymkode: aa881...81a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #39 Del Skrevet 5. april Synes det litt rart at dere vurderer Oslo eller utenfor som om begge er like reelle valg. Hvis dere til sammen har 4 unger må dere ha nok plass og det er IKKE noe hvermannsen nødvendigvis har råd til i Oslo…iallfall ikke med 5 soverom i et decent strøk. Ellers har man isåfall randsonene, som Holmlia, Mortensrud eller Stovner…og da kan man like godt flytte ut. De fleste har ikke råd til så stort hus som de trenger, og må ut av Oslo pga det. Synes premisset er rart her. Er dere realistiske med tanke på prisene? Anonymkode: 15ba1...89d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:01 #40 Del Skrevet lørdag kl 20:01 Stå på ditt. Ofte har magefølelsen helt rett! Og din magefølelse her tilsier at alle ulemper havner på deg, mens han svever videre med å gjøre det han har lyst til. Anonymkode: f7032...8a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå