AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Hva tenker du om robotstøvsuger og robotvasker i offentlige bygg som kontorbygg, skoler , barnehager, sykehjem? Spør både deg som bruker av bygget og du som er renholder? Hører både fra de med erfaring fra dette og de som har tanker om det. Anonymkode: 915d2...cb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Del Skrevet 19 timer siden Tanta mi snublet i den og brakk armen. Nei tenker jeg. Anonymkode: 53da7...fa8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Del Skrevet 18 timer siden Mine tanker er at det på noen måter er genialt. Det vil minske kostnadene for rengjøringspersonell (selv om de trengs til annet, så er gulvvasken allerede gjort og tid spart). Vil robotstøvsugeren/vaskeren klare å gjøre det rent nok? Særlig da i enkelte helseinstitusjoner, hvor renhold og hygiene er viktig. Man har ikke lik kontroll på rengjøringa slik som ved manuelt arbeid. Skal man virkelig erstatte rengjøringspersonellet ved gulvvask? Hvordan vil det affektere arbeiderne, og vil det føre til færre ansatte? Jeg konkluderer med at enn så lenge, så bør vi beholde rengjøringspersonellet fullt ut. Anonymkode: a1d32...097 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Mine tanker er at det på noen måter er genialt. Det vil minske kostnadene for rengjøringspersonell (selv om de trengs til annet, så er gulvvasken allerede gjort og tid spart). Vil robotstøvsugeren/vaskeren klare å gjøre det rent nok? Særlig da i enkelte helseinstitusjoner, hvor renhold og hygiene er viktig. Man har ikke lik kontroll på rengjøringa slik som ved manuelt arbeid. Skal man virkelig erstatte rengjøringspersonellet ved gulvvask? Hvordan vil det affektere arbeiderne, og vil det føre til færre ansatte? For å svare på dette så blir det akkurat som med selvbetjening i butikken, personalet frigjøres til andre oppgaver. Her til støvtørk . AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg konkluderer med at enn så lenge, så bør vi beholde rengjøringspersonellet fullt ut. Anonymkode: a1d32...097 Anonymkode: 915d2...cb3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Del Skrevet 17 timer siden Sier ja takk begge deler. Mange steder må det allerede brukes maskin for å få det rent, og mopper sliter mye på skuldrene til personell. Kan maskiner enkelt kjøres så kan personell gå etter og ettervaske. Har jobbet en sommer med renhold på en Menybutikk og slet med å få det rent i ferskvaredisken, kunne det gått som en liten robotstøvsuger og vasket over innimellom i løpet av dagen så hadde ikke kveldens vasking vært så jævlig. Aner ikke hvor fettete og jævlig det er på gulvet rundt kyllinggrillen.. Anonymkode: 5c0ce...12f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Tanta mi snublet i den og brakk armen. Nei tenker jeg. Anonymkode: 53da7...fa8 Du bør be tanta di se seg for hvor hun går. Anonymkode: b450e...eff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 17 timer siden #7 Del Skrevet 17 timer siden De er ikke laget for den bruken. Og veldig lite HMSvennlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden AprilLudgate skrev (32 minutter siden): De er ikke laget for den bruken. Og veldig lite HMSvennlig. Kan du forklare hvorfor? Det er vel ikke definert hvor de skal brukes? Anonymkode: 915d2...cb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #9 Del Skrevet 15 timer siden AprilLudgate skrev (57 minutter siden): De er ikke laget for den bruken. Og veldig lite HMSvennlig. Hva mener du med det? Du vet at det finnes robotstøvsugere/vaskere som er bygd for nettopp bruk i næringsbygg og kontorlokaler? At det til og med finnes en internasjonal standard for automatisk gulvrengjøringsmaskiner til kommersielt bruk? Anonymkode: 894b9...d54 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #10 Del Skrevet 15 timer siden Det eneste negative jeg kan tenke meg er at det er snublefare. Veldig lite negativt, med andre ord. Anonymkode: 81484...897 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 14 timer siden #11 Del Skrevet 14 timer siden (endret) Jeg har en vikarjobb som renholder, og tenker at i mange tilfeller hadde det vært genialt. I lange ganger og på store overflater i f.eks. kantiner hadde det vært kjekt. Slik vask sliter også mye på armer og skuldre. I min jobb vasker vi på kontorer i tillegg og da må vi flytte på endel for å få vasket + at det er dører og dørstokker inn til endel av de. Vask av doer kan også bli vanskelig, bl.a. pga. dørene. Vi tømmer jo også søppelbøtter og fyller på med såpe og papir. Så alt i alt blir man ikke overflødig med en robotvasker/-støvsuger, men det lettere arbeidet og såklart litt mindre å gjøre, men ikke nevneverdig. Endret 14 timer siden av Hanne67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #12 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): For å svare på dette så blir det akkurat som med selvbetjening i butikken, personalet frigjøres til andre oppgaver. Her til støvtørk . Anonymkode: 915d2...cb3 Det er et dilemma. Anonymkode: a1d32...097 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #13 Del Skrevet 13 timer siden Hanne67 skrev (36 minutter siden): Jeg har en vikarjobb som renholder, og tenker at i mange tilfeller hadde det vært genialt. I lange ganger og på store overflater i f.eks. kantiner hadde det vært kjekt. Slik vask sliter også mye på armer og skuldre. På store åpne flater,helt klart en fordel sett fra renholder sin side. Det er jo dette som er framtida. Hanne67 skrev (36 minutter siden): I min jobb vasker vi på kontorer i tillegg og da må vi flytte på endel for å få vasket + at det er dører og dørstokker inn til endel av de. Vask av doer kan også bli vanskelig, bl.a. pga. dørene. Vi tømmer jo også søppelbøtter og fyller på med såpe og papir. Så alt i alt blir man ikke overflødig med en robotvasker/-støvsuger, men det lettere arbeidet og såklart litt mindre å gjøre, men ikke nevneverdig. Anonymkode: 915d2...cb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #14 Del Skrevet 13 timer siden Så lenge de ikke lager så mye støy. Jobbet i en resepsjon med kontorplass rett innenfor en stund, rett ved et område hvor det gikk mye automatiserte greier og ble brukt gulvvaskemaskin. Det var helt grusomt. Ble meldt inn som et HMS-problem, men kom som alltid ingenting utav det (helsevesenet). Tror fremdeles det er mennesker som vasker utenfor HR- og HMS-seksjonen... Anonymkode: 8a850...45f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #15 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Så lenge de ikke lager så mye støy. Jobbet i en resepsjon med kontorplass rett innenfor en stund, rett ved et område hvor det gikk mye automatiserte greier og ble brukt gulvvaskemaskin. Det var helt grusomt. Ble meldt inn som et HMS-problem, men kom som alltid ingenting utav det (helsevesenet). Tror fremdeles det er mennesker som vasker utenfor HR- og HMS-seksjonen... Anonymkode: 8a850...45f Som sagt så er det framtida innen faget. Og vi kan jo ikke hindre framskritt? Roboter kan jo gå på natt og kveld da. Anonymkode: 915d2...cb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 11 timer siden #16 Del Skrevet 11 timer siden Jeg jobber på et sykehus, og tenker det hadde vært veldig kjekt om en slik løsning kunne pågått på nattestid i områder som er stengt av/har svært lav trafikk. Eksempelvis korridorer på poliklinikk, kantine, korridorer som ikke benyttes av pasienter (f.eks i kontorområder). Tenker også det kunne vært fint i f.eks vestibylen. En slik robot måtte vært stor i størrelse, og hatt en sensor som stopper hvis det kommer personer i nærheten. Tenker dette kunne avlastet en del, slik at vaskepersonellet kunne fokusert på mer nøye rengjøring av arealer som behøver det, eksempelvis pasientrom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #17 Del Skrevet 11 timer siden Jeg var på hotell nylig hvor en industri-variabt vandra rundt i lobbyen. Syntes det var kjempesmart! Dette var midt i snøsmeltingen og de fleste gulv ser ganske shabby ut da, men der inne var det helt rent og pent. Snakka litt med de i resepsjonen om den, og de sa at vaskepersonalet vasker gulvet om natta, men at det har gjort det mer effektivt og lettere for de å få det ordentlig rent når roboten går og tar småbøsset i løpet av dagen. Anonymkode: cbbe8...d46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 11 timer siden #18 Del Skrevet 11 timer siden Vi har en på kontoret som kjører rundt om natten. Ser ikke noe HMS-problem med det. Den står på plassen sin på dagtid. Om noen snubler i den så kan de strengt tatt snuble i hva som helst, man kan ikke sikre seg for alt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå