AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Del Skrevet 21 timer siden Har et barn med depresjon, selvskading og selvmordsforsøk bak seg. Savner noen å dele erfaringer med. Vi får foreldreveiledning gjennom bup men skulle så gjerne hørt fra andre i samme situasjon. Vi foreldre blir veldig overlatt til oss selv i å finne ut av veien videre. Noen som vet ? Vi vet om hjelpe telefoner og lignende men ønsker heller å snakke med folk som står i lignende utfordringer. For dette er tøft😢 Anonymkode: 195a1...e49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Del Skrevet 19 timer siden Kanskje kurset «hva med oss?» kan være noe, litt usikker på om det gjelder barn med psykiske vansker men du kan jo undersøke. Tror det er bufdir som har de kursene😊 Anonymkode: 49dc7...d80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Del Skrevet 18 timer siden Sjekk om psykisk helse i kommunen har noe. De har ofte kurs og grupper Anonymkode: 328aa...036 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har et barn med depresjon, selvskading og selvmordsforsøk bak seg. Savner noen å dele erfaringer med. Vi får foreldreveiledning gjennom bup men skulle så gjerne hørt fra andre i samme situasjon. Vi foreldre blir veldig overlatt til oss selv i å finne ut av veien videre. Noen som vet ? Vi vet om hjelpe telefoner og lignende men ønsker heller å snakke med folk som står i lignende utfordringer. For dette er tøft😢 Anonymkode: 195a1...e49 Jeg har også et slikt barn (ungdom). Det er tøft, som du sier. Vi venter på plass på DBT-kurs gjennom Bup nå. Kanskje får vi plass til høsten... Men det er et så stort tabu rundt dette. Og det er sjokkerende og vondt for folk å høre om hvordan vi har det hjemme, så jeg lar stort sett være å fortelle. Men har fått en psykolog nå, kanskje det vil hjelpe litt... Jeg har også stort behov for å dele erfaringer med andre i samme båt. Foreløpig gir det meg noe å følge grupper på facebook om temaet. Stort sett folk fra USA/England der, men det hjelper å lese andres historier, skrive selv, komme med råd eller erfaringer når jeg en sjelden gang har noe konstruktivt å bidra med. Du er ikke alene, TS ❤️ Anonymkode: 04508...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har også et slikt barn (ungdom). Det er tøft, som du sier. Vi venter på plass på DBT-kurs gjennom Bup nå. Kanskje får vi plass til høsten... Men det er et så stort tabu rundt dette. Og det er sjokkerende og vondt for folk å høre om hvordan vi har det hjemme, så jeg lar stort sett være å fortelle. Men har fått en psykolog nå, kanskje det vil hjelpe litt... Jeg har også stort behov for å dele erfaringer med andre i samme båt. Foreløpig gir det meg noe å følge grupper på facebook om temaet. Stort sett folk fra USA/England der, men det hjelper å lese andres historier, skrive selv, komme med råd eller erfaringer når jeg en sjelden gang har noe konstruktivt å bidra med. Du er ikke alene, TS ❤️ Anonymkode: 04508...899 Takk for svar. Ja det er det med tabu ift facebookgrupper og åpent navn. Ja dette er det tydelig at det fortsatt blir for lite snakket om, merker at folk trekker seg og vet ikke hvordan de skal håndtere det. Ungdommen er 16 år og vi vil ikke utlevere til folk som kan kjenne oss igjen. (Utenom venner og familie) vanskelig å stille på fysiske kurs og når ungdommen ikke kan være noe særlig alene nå… Men skal sjekke opp tipsene deres her. «Godt» vi ikke er alene. Selv om det kan virke sånn 😞 Anonymkode: 195a1...e49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden Vi hadde en ungdom som slet med alt det du skriver om, men i tillegg hadde psykose. Da fikk vi komme på TIPS -familiegruppe, der ungdom og foreldrene stilte, og fikk møte andre som var i samme situasjon. Vi gikk på samme gruppe i ca to år. Det hjalp mye. Jeg vet ikke om det er tilsvarende grupper for andre psykiske vansker(?) Det som er godt er i alle fall å møte andre i liknende situasjon. Jeg måtte selv finne fram til TIPS-gruppa ved google. Når jeg nevnte til psykolog på BUP at vi skulle, så sa hun; "ja, tenkte kanskje jeg skulle nevne det..". Anonymkode: 1deec...52d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden Prater du lenge og ofte med barnet? Du må prøve å finne ut årsaken til hvorfor h*n er slik.... Anonymkode: 25875...406 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 10 timer siden #8 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Prater du lenge og ofte med barnet? Du må prøve å finne ut årsaken til hvorfor h*n er slik.... Anonymkode: 25875...406 Barnet går i terapi, og å prøve å være terapeut for sitt eget barn er heller ikke anbefalt, da det kan gjøre vondt verre. Men foreldre og familie er likevel viktige som støttespillere. Men det er ikke det ts spør om. Hun ønsker å møte andre foreldre i samme situasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 10 timer siden #9 Del Skrevet 10 timer siden (endret) Kan det være noen tips her: https://www.parorendesenteret.no/hjem eller hos https://mentalhelseungdom.no? Ser at ROS og Spisfo har pårørendegrupper for pårørende til spiseforstyrrete, så en skulle jo tro at det var noe lignende for andre typer psykiske lidelser også? Endret 10 timer siden av Grüner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå