AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:39 #1 Del Skrevet torsdag kl 07:39 Jeg går ikke en eneste dag uten å ha vondt, ett eller flere steder. Kroppen min føles generelt sliten og verkende, og jeg føler aldri jeg klarer å lade opp til 100%. Jeg har vurdert om jeg skal ta det videre til lege, men jeg er så usikker på hva som er normalt og ikke. Er redd for å komme dit og bli møtt med «men alle har det sånn», eller en versjon av «ta deg sammen». I tillegg vet jeg jo at andre har det verre, så føler meg så pinglete - til tross for at smerter og utmattelse påvirker hverdagen mye mer enn ønskelig. Hva er egentlig normalt å ha av smerter og ubehag på daglig basis? Anonymkode: 284b6...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:41 #2 Del Skrevet torsdag kl 07:41 Det er jo ikke noe fasitsvar på det. Du skriver jo ingenting om alder, helsehistorikk, type jobb osv. Generelt sett for voksne, friske mennesker så er det normale at man ikke har noen smerter i hverdagen, altså hver dag. Jeg er 47 år gammel og sterkt overvektig. Jeg har ikke smerter hver dag, og føler meg heller ikke sliten eller verkende i hverdagen. Så er det normalt å av og til få vondt i ryggen og av og til få vondt i hodet eller magen. Men da er det kortvarig og går raskt over. Det trenger man ikke oppsøke lege for. Men hvis man alltid har smerter og man ikke en gang vet hva det kommer av, så bør du absolutt oppsøke lege. Anonymkode: ef9cf...3d8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:57 #3 Del Skrevet torsdag kl 07:57 Det er ikke normalt å ha det slik hver dag ts. En frisk kropp blir ikke så sliten med mindre du gjør noe mere enn du pleier feks hvis du hjelper til med flytting så kan du være vond og sliten etterpå. Hvis du lever ditt daglige liv skal du ikke være vond og sliten hver dag. Snakk med legen. Anonymkode: 4c1b1...812 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:02 #4 Del Skrevet torsdag kl 08:02 23 år og student, diagnostisert med ADHD, angst og migrene fra før. Utenom det regnes jeg nok som frisk. Normalvektig, normale blodprøver. Har konstante smerter i korsrygg, bak skulderbladene, nakke, knær og i hodet. Det varierer i styrke, men smertene er til stede hele tiden. Gode dager kan jeg fungere tilsynelatende normalt, selv med smerter - men blir svært sliten av dette. Jeg er redd for å dumme meg ut foran legen, uansett hvor teit det høres ut. Anonymkode: 284b6...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:04 #5 Del Skrevet torsdag kl 08:04 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 23 år og student, diagnostisert med ADHD, angst og migrene fra før. Utenom det regnes jeg nok som frisk. Normalvektig, normale blodprøver. Har konstante smerter i korsrygg, bak skulderbladene, nakke, knær og i hodet. Det varierer i styrke, men smertene er til stede hele tiden. Gode dager kan jeg fungere tilsynelatende normalt, selv med smerter - men blir svært sliten av dette. Jeg er redd for å dumme meg ut foran legen, uansett hvor teit det høres ut. Anonymkode: 284b6...a39 Vil også legge til at jeg har vært utallige ganger hos manuellterapeut/ fysioterapeut, uten at det har hjulpet noe. Mye av smerten stråler ned mot lår/ legger, og verker som om det skulle vært voksesmerter. Har tatt MR av både det ene og det andre, men normale funn Anonymkode: 284b6...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:11 #6 Del Skrevet torsdag kl 08:11 Aner ikke hva som er normalt, men både meg og mannen min har smerter hver dag. Det er nok veldig individuelt, men sliter du med å fungere i hverdagen pga smerter ville jeg tatt en tur til legen. Anonymkode: 65994...9bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:13 #7 Del Skrevet torsdag kl 08:13 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vil også legge til at jeg har vært utallige ganger hos manuellterapeut/ fysioterapeut, uten at det har hjulpet noe. Mye av smerten stråler ned mot lår/ legger, og verker som om det skulle vært voksesmerter. Har tatt MR av både det ene og det andre, men normale funn Anonymkode: 284b6...a39 Adenomyose kan gi slike smerter. Ta å lese litt om det. Anonymkode: 4c1b1...812 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:16 #8 Del Skrevet torsdag kl 08:16 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): 23 år og student, diagnostisert med ADHD, angst og migrene fra før. Utenom det regnes jeg nok som frisk. Normalvektig, normale blodprøver. Har konstante smerter i korsrygg, bak skulderbladene, nakke, knær og i hodet. Det varierer i styrke, men smertene er til stede hele tiden. Gode dager kan jeg fungere tilsynelatende normalt, selv med smerter - men blir svært sliten av dette. Jeg er redd for å dumme meg ut foran legen, uansett hvor teit det høres ut. Anonymkode: 284b6...a39 Kan angst og migrene føre til at du spenner deg og det fører til smerter i nakke, skulder og rygg? Anonymkode: ef9cf...3d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:24 #9 Del Skrevet torsdag kl 14:24 Ta det videre til lege. Det er jo alltid noen som har det verre. Er det bare ekstrem-tilfellene som skal få lov å gå til legen? Det kan jo hende at legen din er en lite hyggelig fyr eller har en dårlig dag og gir en kjip tilbakemelding. Det er da ikke et problem med deg, kun et problem med ham. Hvis det skulle skje, så drit i å ta det personlig. Klapp deg på skuldra heller, for at du tar ansvar for helsen din. Anonymkode: 16836...648 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå