AnonymBruker Skrevet 3. april #1 Del Skrevet 3. april Jeg jobber som aktuar (forsikringsmatematiker) i et større forsikringsselskap i Norge, og er fast ansatt og har fått med meg at det mest sannsynlig blir en global handelskrig og mange arbeidsplasser vil gå tapt. Bør jeg i min bransje også frykte for jobben min? Eller i hvertfall søke meg nye aktuarjobber for å ha flere bein å stå på? Anonymkode: 113dd...4e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #2 Del Skrevet 3. april Jeg forstår ikke logikken din? Hvorfor tror du forsikringsbransjen kommer til å ha mindre behov for aktuarer fremover på grunn av handelskrig og en eventuell resesjon? Hvorfor tror du det å søke nye aktuarjobber andre steder vil gi deg en fordel eller "flere ben å stå på"? Dette siste gir jo egentlig ikke mening uansett. Nei, behold det faste jobben du har. 👍 Anonymkode: 6e761...a9c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #3 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller i hvertfall søke meg nye aktuarjobber for å ha flere bein å stå på? Anonymkode: 113dd...4e7 Logikken din er at du stiller bedre som nyansatt i et annet selskap? Anonymkode: 86127...f76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #4 Del Skrevet 3. april De gangene det har vært nedgangstider i forsikringsbransjen så har vel problemet vært for de som ikke har arbeidserfaring. Det har vært nyutdannede som har slitt med å få jobb. Så siden du allerede har jobb, tror jeg du er trygg. Det mange nyutdannede aktuarer slet med var at arbeidsgiverne alltid ba om ansatte med arbeidserfaring og siden de aldri ble ansatt så fikk de ikke arbeidserfaringen. I tillegg var og er aktuar-jobber svært godt betalt så mange var vel skuffet da de måtte ta mindre godt betalte jobber og jobber hvor de ikke fikk brukt kompetansen sin. Tror det er lettere for nyutdannede aktuarer i dag enn tidligere. I dag så er datascience et stort felt og det kan ligne på aktuar-jobben og være like godt betalt. Så nå har nyutdannede aktuarer i dag mulighet til å få brukt kompetansen sin og tjene bra selv om de ikke skulle få aktuar-jobb. I tillegg er det nok også mulig å gå fra en datascience-jobb til en aktuar-jobb i en del tilfeller. Anonymkode: 659e2...44d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #5 Del Skrevet 3. april Trodde aktuarer var smarte... Anonymkode: e642c...5a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #6 Del Skrevet 3. april Forstår ikke helt hvordan forsikringsselskapene rammes av straffetoll på varer eksportert til USA, men jeg er bare rattholder. Anonymkode: cc3e4...200 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 3. april #7 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Forstår ikke helt hvordan forsikringsselskapene rammes av straffetoll på varer eksportert til USA, men jeg er bare rattholder. Anonymkode: cc3e4...200 Mulig handelskrig vil gi mindre handel og dermed mindre behov for forskning, i alle fall i transportsektoren. Ts - i og med at du har jobb og forhåpentligvis litt erfaring så bør du holde på den. Hvis du ikke er fagorganisert så ville jeg vurdert å organisere meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå