AnonymBruker Skrevet torsdag kl 04:58 #1 Del Skrevet torsdag kl 04:58 M50 her. Jeg opplever at mange av mine sko, som tidligere har passet fint, i den senere tiden har opplevdes som slitt små. Vokser føttene i så høy alder? Kroppsvekten er uendret, og har ingen opplevelse av hovne føtter. Anonymkode: 88e00...14e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:04 #2 Del Skrevet torsdag kl 05:04 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): M50 her. Jeg opplever at mange av mine sko, som tidligere har passet fint, i den senere tiden har opplevdes som slitt små. Vokser føttene i så høy alder? Kroppsvekten er uendret, og har ingen opplevelse av hovne føtter. Anonymkode: 88e00...14e kanskje de blir flatere og bredere når tyngdekraften har jobbet i 50 år med dem? Anonymkode: f6f80...e83 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet torsdag kl 05:12 #3 Del Skrevet torsdag kl 05:12 Ja, føttene kan faktisk bli større med alderen, selv om beinveksten i seg selv stopper i tidlig voksen alder. Det som skjer over tid er at: Bindevev og leddbånd blir slappere – Med alderen mister bindevevet elastisitet, noe som kan føre til at fotbuen synker og føttene blir lengre og bredere. Tap av fettpolstring – Fettputene under føttene kan bli tynnere, noe som kan påvirke hvordan føttene bærer vekt og dermed endre passformen på sko. Vektøkning eller -tap – Endringer i kroppsvekt kan også påvirke fotens form og størrelse. Artrose og andre leddforandringer – Slitasjegikt og andre degenerative forandringer kan gjøre at føttene blir bredere eller endrer fasong. Det er derfor ikke uvanlig at noen trenger større sko i 50 årene enn de gjorde i 30-årene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:14 #4 Del Skrevet torsdag kl 05:14 Skulle til å skrive at det er vanlig at føttene vokser under graviditet, men skjønte fort at det ikke var aktuelt her Anonymkode: 4170d...23f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:24 #5 Del Skrevet torsdag kl 05:24 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skulle til å skrive at det er vanlig at føttene vokser under graviditet, men skjønte fort at det ikke var aktuelt her Anonymkode: 4170d...23f Mine vokste en størrelse etter graviditet 🙂. Lik vekt som før, men skostørrelsen gikk aldri ned Anonymkode: dba42...cfa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:25 #6 Del Skrevet torsdag kl 05:25 De vokser ikke, men kollagenet brytes ned, og vev forandres, som i resten av kroppen, og de kan virke bredere. Jeg har gått opp en str grunnet dette. Det samme skjer med ørene og nesa, de forandrer form med alderen, og kan virke større. Anonymkode: 56319...d3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:33 #7 Del Skrevet torsdag kl 05:33 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De vokser ikke, men kollagenet brytes ned, og vev forandres, som i resten av kroppen, og de kan virke bredere. Jeg har gått opp en str grunnet dette. Det samme skjer med ørene og nesa, de forandrer form med alderen, og kan virke større. Anonymkode: 56319...d3a ...og for ikke å snakke om hår som plutselig begynner vokse der det absolutt ikke trengs... Anonymkode: 88e00...14e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:34 #8 Del Skrevet torsdag kl 05:34 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mine vokste en størrelse etter graviditet 🙂. Lik vekt som før, men skostørrelsen gikk aldri ned Anonymkode: dba42...cfa Hos meg og, derfor jeg ville skrive. Men når TS er en mann i 50-åra er vel ikke det relevant her 😂 Anonymkode: 4170d...23f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:46 #9 Del Skrevet torsdag kl 09:46 Motsatt hos meg, gått fra å bruke 39-40 str til å passe inn i str 38 nå. Har bred fot og plattfot. Har gått ned i vekt de siste år, kanskje det har noe å si.. Men synes ørene er blitt større.😬 Ikke nesa, tror jeg. K68 Anonymkode: 78b67...9f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:53 #10 Del Skrevet torsdag kl 09:53 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Motsatt hos meg, gått fra å bruke 39-40 str til å passe inn i str 38 nå. Har bred fot og plattfot. Har gått ned i vekt de siste år, kanskje det har noe å si.. Men synes ørene er blitt større.😬 Ikke nesa, tror jeg. K68 Anonymkode: 78b67...9f0 Min bestemor på 94 påstår at ørene vokser når man blir eldre for at man skal høre bedre og at føttene vokser for at man skal stå stødig og ikke knekke armer og bein 😅. Anonymkode: 6518d...a6b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:54 #11 Del Skrevet torsdag kl 09:54 AnonymBruker skrev (4 timer siden): ...og for ikke å snakke om hår som plutselig begynner vokse der det absolutt ikke trengs... Anonymkode: 88e00...14e Håret på hodet blir tynnere foran og tjukkere bak hos meg , rene hockeysveisen snart😅 Nesa er liksom blitt lenger. Ørene det samme, men føttene større, der har buen liksom falt, og de er bredere. Men. alt funker som det skal! Og det er vel det viktigste ☺️ Anonymkode: 56319...d3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:54 #12 Del Skrevet torsdag kl 14:54 AnonymBruker skrev (9 timer siden): M50 her. Jeg opplever at mange av mine sko, som tidligere har passet fint, i den senere tiden har opplevdes som slitt små. Vokser føttene i så høy alder? Kroppsvekten er uendret, og har ingen opplevelse av hovne føtter. Anonymkode: 88e00...14e Opplevelsen av trange sko endrer seg med årene. Skoene pleier ikke å krype. Føttene kan og «sige» med årene, slik at foten blir bittelitt lengre. Anonymkode: 43b3a...2d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå