AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden For akkurat 2 uker siden, ville noen kjøpe noe jeg har laget selv, og en bestillingsvare som jeg har jobbet med siste to ukene, personen vil oppheve kjøpet nå og angrer seg fordi har uventede utgifter , jeg tilbød meg å sende den første delen av bestillingen som var klar samme dag men personen ville vente til siste tingen var ferdig. Jeg har brukt utgifter på å kjøpe inn til arbeidet og samt brukt mange timer nå på å gjøre ferdig bestillingen, en bestilling som krevde spesifikke ønsker fra personen. Dette er salg gjennom privatpersoner, er jeg nødt å refundere og heve salget? Anonymkode: 2ffd3...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshade83 Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden https://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/ Noe som er spesiallaget er et unntak fra angreretten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Del Skrevet 18 timer siden Sunshade83 skrev (5 minutter siden): https://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/ Noe som er spesiallaget er et unntak fra angreretten. Angreretten gjelder ikke når du kjøper fra en privatperson.?? Anonymkode: 2ffd3...a7e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Del Skrevet 18 timer siden Ts, du må forstå at det er KJØPSLOVEN som gjelder i dette tilfelle, ikke forbrukerkjøpsloven. Anonymkode: 73ea9...225 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Angreretten gjelder ikke når du kjøper fra en privatperson.?? Anonymkode: 2ffd3...a7e Sitat Du har faktisk ingen angrerett når det er et kjøp mellom to privatpersoner. Dette er selvfølgelig ikke gjeldende dersom dere har skrevet en kontrakt som sier at kjøper har angrerett.9 Aug 2024 Rettigheter ved bruktkjøp fra privatpersoner – Forbrukerrådet Anonymkode: 1131b...a5a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er salg gjennom privatpersoner, er jeg nødt å refundere og heve salget? Nei, det er du ikke! Kjøper må betale og får heller selge varen videre, dette skal ikke bli ditt problem. Tips til en annen gang, krev i hvert fall delvis forskuddsbetaling! Anonymkode: 7f796...26f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå